خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۳۷۴۱

کشورهای حاشیه خلیج فارس خریدار کالای باکیفیت ایرانی

کشورهای حاشیه خلیج فارس خریدار کالای باکیفیت ایرانی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان یک بازار جدید و خریدار کالاهای باکیفیت ایرانی نام برد و گفت: گاهی یک تصمیم به‌هنگام می‌تواند بازار بزرگی را به روی ما باز کند.

سعید ترکمان دهنوی به تحولات اخیر در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: گشوده شدن بازار قطر به روی بخش خصوصی ما فرصت خوبی برای عرضه تولیدات باکیفیت ایرانی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی از توجه برخی کشورهای دیگر این منطقه به بازار ایران خبر داد و افزود: الان بخش‌هایی از بازار کویت هم متوجه ظرفیت‌های تجار و تولیدکنندگان ایرانی شده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

این فعال صادراتی با بیان اینکه این کشورها حالا متوجه شدند که تاکنون برخی کشورها و از جمله عربستان کالاها را با قیمت بالاتری به آنها فروختند، تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهادهایی از این کشورها به تولیدکنندگان ایرانی شده و این مهم نتیجه یک تصمیم درست و به‌موقع است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان، ضوابط و اعطای تسهیلات بانکی را بسیار پیچده برشمرد و گفت: با توجه به شرایط و ضوابط بانکی باید با هدف توسعه صادرات، بانک‌ها و خصوصا بانک‌های تخصصی از واحدهای خرد و متوسط که صادرات زیادی هم دارند حمایت بیشتری شود.

وی از متولیان امر صادرات در دستگاه‌های دولتی خواست تا تشریفات اداری را روان‌تر کنند تا صادرکننده بتواند با تمرکز و سهولت بیشتری کالای تولید داخل را صادر کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.