کد مطلب: ۳۰۳۳۳۵

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه اعلام کرد:

کمبود موبایل در بازار

کمبود موبایل در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه می‌گوید: با سخت‌گیری‌های انجام شده در حوزه تجارت‌خارجی با کمبود گوشی تلفن همراه در سطح بازار مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه در پاسخ به این پرسش که آیا بازار با کمبود موبایل رو به است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: در این شرایط و با سخت‌گیری‌های انجام شده در حوزه تجارت‌خارجی با کمبود تلفن همراه در سطح بازار مواجه هستیم. همچنین دولت باید برای 600 هزار گوشی تلفن همراه که بخشی از آنها از گمرک ترخیص شدند موضع جدی‌تری بگیرد تا کالاها زودتر قیمت‌گذاری و به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

ابراهیم درستی افزود: قیمت گوشی به نرخ ارز مرتبط است. در این میان باید تعیین شود که چه مدل گوشی‌ها و برندهایی با ارز چهار هزار و 200 تومان وارد کشور شده‌اند. چنانچه مبنای نرخ گذاری‌ها از سوی دولت مشخص شود بازار گوشی‌های تلفن همراه آرامش نسبی را تجربه خواهد کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا با نرخ‌گذاری گوشی‌ها شاهد تشکیل صف خرید خواهیم بود یا خیر؟ اظهار کرد: دولت باید در این باره برنامه‌ریزی داشته باشد. در حال حاضر صنف گوشی‌های تلفن همراه با یک رکود عمیق مواجه هستند. معتقدیم گوشی‌های تلفن همراه باید به نحوه مناسبی در بازار توزیع شود که همهمه مردم را شاهد نباشیم. چنانچه توزیع گوشی به واحدهای صنفی دارای مجوز عادلانه انجام گیرد با چنین صحنه‌هایی(تشکیل صفوف طولانی) رو به رو نخواهیم بود.

درستی گفت: ثبت سفارش برای گوشی‌هایی که با ارز آزاد وارد کشور می‌شوند، آزاد شده است و منتظر قیمتگذاری گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد شده‌اند، هستیم تا این گوشی‌ها به سرعت به دست فروشندگان برسد و منافع مصرف‌کننده نیز در آن دیده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این چه وضعی هست دولت باید به هر نفر به اندازه خرید یک گوشی و کامپیوتر و لپ تاپ و وسایل خانه ارز ۴۲۰۰ بدهد تا بتواند خرید کند با این قیمت ها ۸۰درصد مردم هیچ خریدی نمی‌توانند بکنند […] شما که گفتید با ارز ۴۲۰۰دارو و غذا آوردیم پس چرا قیمت ها بالا رفته بخدا قسم شماها به فکر مردم ایران نیستید ما را کمتر از عراقی ها می‌بینید وگرنه پراید را به آنها ۳میلیون نمی‌دادید