کد مطلب: ۶۶۸۱۱۹

دلارهای دریافتی ایران از عراق، به کمک بازار ارز می‌آید؟

دلارهای دریافتی ایران از عراق، به کمک بازار ارز می‌آید؟

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی و رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق نسبت به وصول بدهی ۱.۶ میلیارد دلاری عراق واکنش نشان داد و گفت باید دید آیا وصول این درآمدها می‎‌تواند روی بازار ارز اثر بگذارد یا نه.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمید حسینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی و رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق به سخنان وزیر نفت درباره وصول مطالبات نفتی واکنش نشان داد.

اقتصادنیوز به نقل از جمهوری اسلامی، حسینی در صفحه شخصی خود نوشت «اگر ۱٫۶ میلیارد دلار بدهی گازی عراق برای تسویه بدهی ایران به ترکمنستان پرداخت شده باشد قابل تقدیر است، ولی اگر وزارت برق عراق بدهی خود را به حساب شرکت گاز در بانک تجارت عراق واریز کرده است خوب است ولی در این صورت منابع ما همچنان فریز است و کمکی به بازار ارز نمی‌کند».

حسینی می‌نویسد «تجربه نشان داده است که باید با عراقی‌ها نقد معامله کرد و به وعده‌های آن‌ها دل خوش نکرد. در دولت روحانی نیز وقتی صادرات گاز را کاهش دادیم پول محموله واکسن کواکس را پرداخت کردند».

این مقام صنفی در ادامه به راه‌حل نیز اشاره کرد و نوشت «راه‌حل طلب گازی و برقی از عراق و جلوگیری از فریز شدن بیش از ۵ میلیارد دلار از وجه گاز و برق، واگذاری قرارداد به بخش خصوصی است تا گرفتار بوروکراسی اداری و ارزی بانک مرکزی عراق نشود. بخش خصوصی برای دریافت وجه کالای صادراتی به عراق درگیر تحریم نیست».

در روزهای گذشته جواد اوجی با اعلام پیروزی دیپلماسی انرژی دولت از آزاد شدن ۱٫۶ میلیارد دلار بدهی‌ عراق به ایران خبر داد اما از ارائه جزئیات آن خودداری کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.