کد مطلب: ۲۲۹۹۷۹

کیفیت بنزین در کمیسیون انرژی بررسی شد

کیفیت بنزین در کمیسیون انرژی بررسی شد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی کیفیت بنزین و تاثیر آن در آلودگی هوای کلان‌شهرها خبر داد.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی کیفیت بنزین و تاثیر آن در آلودگی هوای کلان‌شهرها خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی بختیار در تشریح جلسه امروز این کمیسیون، بیان کرد: در جلسه امروز با حضور مدیرعامل پالایش و پخش و همچنین نمایندگان دستگاه‌های نظارتی، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست در رابطه با اینکه بنزین وارداتی در تعدادی از محموله‌ها از استاندارد کافی برخوردار نبوده است، بررسی شد و در این زمینه به‌طور جدی تذکر داده شد.

وی در ادامه گفت:‌ البته می‌بایست مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت نیز در جلسه حضور می‌یافت و پاسخگو بود. بنزین وارداتی حتما باید از استاندارد بالاتری نسبت به بنزین داخل برخوردار باشد تا ما عملیات بلندینگ بر روی بنزین‌های وارداتی انجام دهیم تا بنزین داخلی را استانداردسازی کنیم.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس، بیان کرد: با توجه به شاخصه‌های کیفی در جایگاه‌های سوخت، ما باید طبق استاندارد ملی و یورو ۴ در کلان‌شهرها میزان سولفور زیر ۵۰ باشد ولی اکنون در برخی از جایگاه‌ها میزان سولفور بالاتر از این اندازه است و این تعللی است که توسط دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان استاندارد انجام شده است. باید بر روی قوانینی که به دستگاه‌ها تکلیف شده است نظارت حفظ استاندارد یورو ۴ به عهده دستگاه محیط زیست و سازمان استاندارد کشور است.

وی در پایان گفت: وضعیت سوخت باید از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا یابد. در جلسه امروز مدیرعامل پالایشگاه قول دادند تا تریم دو و تریم سه پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس تا انتهای امسال به بهره‌برداری برسد و با این اقدام ان‌شاءالله در بحث خودکفایی بنزین در کشور گام بلندی برداشته خواهد شد. در جلسه امروز همچنین تذکر داده شد که ما باید به سمت توسعه و ایجاد پالایشگاه‌های جدید برویم چراکه امروز مصرف بنزین از ۸۰ میلیون لیتر نیز گذشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.