خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۱۸۸۱

عضو هیات رئیسه اتاق تهران به تجارت‌نیوز پاسخ داد:

گرانی قیمت دلار چقدر محتمل است؟

گرانی قیمت دلار چقدر محتمل است؟

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: باید این واقعیت را قبول کرد که دولت با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی مواجه است. این کسری بودجه باید یا از محل دریافت مالیات‌ها یا افزایش قیمت بنزین تامین شود که باعث کاهش ارزش پول ملی نشود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت دلار گران می شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: باید این واقعیت را قبول کرد که دولت با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی مواجه است. این کسری بودجه باید یا از محل دریافت مالیات‌ها یا افزایش قیمت بنزین تامین شود که باعث کاهش ارزش پول ملی نشود.

محمد اتابک افزود: چنانچه وضعیت صادرات بهبود یابد و ارز حاصل از فروش محصولات غیرنفتی افزایش یابد قطعا قیمت دلار نیز تا پایان شب عید در محدود کانال 11 تا 12 هزار تومان خواهد ایستاد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: چنانچه میزان مصرف بنزین طبق پیش‌بینی‌ها کاهش یابد؛ صادرات این محصول برای افزایش میزان درآمد ارز افزایش خواهد یافت. خوشبختانه در حوزه تولید کالاهای غیرنفتی با کمبود یا مشکل مواجه نیستیم. طبق آخرین گزارش‌ها در تولید فولاد، سیمان و … با افزایش تولید مواجه هستیم. دولت درصدد است تا در حوزه صادرات بازارهای همسایه همچون ترکیه و اوراسیا را احیا کند.

او با اشاره به وضعیت ارز در سامانه نیما اظهار کرد: امروز صادرکنندگان به وعده خود متعهد بودند و توانستند در این شرایط تحریم بخش زیادی از ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما باز گردانند. خوشبختانه قیمت دلار در سامانه نیما هم روند ثابتی به خود گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به صورت ضمنی می گوید که قیمت دلار افزایش می یابد

  • ناشناس

    پارسال گفتید گرون نمیشه در کانال ۹ و ۱۰ میمونه شب عید شد ۱۳۷۰۰
    چرا چیزی رو پیش بینی میکنین که نمیتونین.
    هدفتون منحرف کردن مردمه؟
    نکنه خودتون دلار دارین؟
    یا میخواین دلار مردمو بخرین ارزون و دلالی کنید!