کد مطلب: ۵۴۰۶۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت هارد تا ۹٫۵ میلیون تومان رسید/ کمبود هارد در بازار جهان!

قیمت هارد تا ۹٫۵ میلیون تومان رسید/ کمبود هارد در بازار جهان!

بهای برخی انواع هارد در بازار ایران تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است! فعالان بازار لوازم رایانه می‌گویند که موج تقاضا برای استخراج رمزارزها، بهای برخی تجهیزات رایانه‌ای را به یکباره جهش داده است. 

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران به تجارت‌نیوز گفت: هارد دیسک‌های قرمز، بنفش و آبی( WD PUPLE، WD red و WD blue) در بازار ایران به دلیل افزایش تقاضا دو تا سه برابر گران‌تر از اسفند سال ۹۹ شده‌اند.علت افزایش تقاضا این است که این هاردهای نام‌برده مشخصات قوی‌تری دارند و عمدتا مصارف خانگی ندارند.

محمدرضا فرجی تهرانی علت جهش قیمت هاردهای HDD را کارایی آنها در استخراج رمزارزها می‌داند و توضیح می‌دهد: این اتفاق و موج تقاضا برای این نوع هادرها در بازار جهان هم رخ داده و هاردهای HDD در بازارهای چین، امارات متحده عربی و مالزی کمیاب شده است و همین مساله قیمت جهانی هاردها را گران کرده و بازار ایران هم از این افزایش قیمت جهانی متاثر شده است.

به گفته او، بابت این افزایش قیمت‌ها با سازمان حمایت و وزارت صمت نامه‌نگاری کردیم، چرا که برخی از این هاردها که برای استخراج رمز ارز استفاده می‌شود کارت گارانتی ندارند و واحدهای صنفی بابت افزایش قیمت این هاردها مقصر مقصر نیستند.

در برخی از سایت‌های فروش آنلاین هاردهای گران‌قیمت ناموجود شده‌اند

لازم به توضیح است که ماینرها نیازمند فضای ذخیره سازی بالایی هستند و حجم بیشتر، شانس ماینر را برای دریافت سود بیشتر بالا می‌برد. بنابراین تقاضای برای ابزارهای قدرتمندتر ذخیره‌سازی افزایش پیدا کرده است.

در راس این تجهیزات ذخیره‌سازهای SSDها هستند. SSD به دلیل دبرخورداری از سرعت نوشتن بالاتر، برای استخراج رمزارزهایی مانند چیا تقاضای بیشتری نسبت به HDD و سایر تجهیزات ذخیره سازی دارد. همچنین بالا بودن سرعت SSD به معنی زمان کمتری برای تولید هر پلات یا همان اعداد رمزنگاری شده است و در نتیجه سود بیشتر در بازه زمانی ثابت نصیب صاحبان مزارع رمزارز می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بچه ها کسی هست هارد بده؟

    • ناشناس

      اره فردا بیا

    • ناشناس

      اره عشقم بیا پیش خودم ?

  • ناشناس

    در مقاله ای که من خواندم عمر هارد کمتر از دوماه میشود.

    • مهدی

      اون مقاله که شما خوندی به صورت تخصصی نبوده. ببینید دوست عزیز به طول میانگین که من تست کردم به ازای هر پلات ۱.۵ ترا رایت میکنه روی هارد . عمر یه هارد ۲ ترا بایتی nvme حداقل ۱۲۰۰ ترابایت هستش. یعنی شما به صورت مفید میتونی ۸۰۰ تا پالت درست کنی ‌ هر پالت ۱۰۱ گیگ هستش ‌ یعنی با هر هارد ۲ ترا ۸۰ ترا بایت پالت آماده داری ‌ . یعنی اگر این مقدار هارد داشته باشی حدودا ۶ هزار دلار در ماه درآمد داری ‌ پس فکر نمیکنم اصلا اهمیت داشته باشه !!!

  • ناشناس

    وضعیت بیت هر روز نزولی شده!!!!
    ولی ظرف ماهای آینده میره برای ۱۰۰دلار