کد مطلب: ۲۴۲۶۶۳

گرفتار شدن ۲۱ خودرو در سیلاب روز گذشته در دستجرد و کهک قم

گرفتار شدن 21 خودرو در سیلاب روز گذشته در دستجرد و کهک قم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به خسارت‌های وارده در سیلاب روز گذشته، عنوان کرد: 21 خودرو در سیلاب گرفتار شده بودند که با کمک‌های گروه های امدادی نجات پیدا کردند.

محمد گلفشان، بیان کرد: با توجه به بارش‌های شدید روز گذشته در مناطق جعفریه، کهک و دستجرد، ساکنین این مناطق دچار مشکل شدند و آب در یکسری از خانه‌ها وارد شد و به منازل و باغات، آسیب وارد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: هشدارهای لازم توسط نیروهای هلال احمر، از روز قبل با بلندگو به مردم داده شده بود، ولی متاسفانه عده‌ای این هشدارها را جدی نگرفتند و به همین دلیل 17 خودرو در بخش دستجرد و 4 خودرو در بخش جعفریه گرفتار سیلاب شدند که با کمک‌های نیروهای امدادی، نجات یافتند.

وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از حادثه، 4خودرو لجن کش و 10 دستگاه خودروی کمک‌دار به همراه 35 نفر امدادگر به محل اعزام شدند تا کمک‌های لازم را ارائه دهند؛ هم‌چنین مواد غذایی و وسایل اسکان موقت فراهم شده بود که به دلیل همراهی ساکنین، نیازی به آن‌ها نشد.

وی با بیان این‌که احتمال وجود بارش‌های مجدد و راه افتادن سیلاب در این مناطق وجود دارد، گفت: هلال احمر برای کمک‌رسانی در صورت بروز حوادث احتمالی، آمادگی لازم را دارد و مردم باید نسبت به هشدار‌ها توجه لازم را داشته باشند و آمادگی خود را در صورت بروز حادثه، حفظ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز با اشاره به سیلاب رخ داده در بخش‌های خلجستان، جعفریه و کهک استان قم گفت: به علت بارش‌های رخداده و سرازیر شدن سیلاب در این بخش‌ها، به بخشی از مزارع کشاورزی و خانه‌های این مناطق آسیب وارد شد که میزان این آسیب‌ها در حال بررسی است.

محسن اوروجی با بیان این‌که تیم‌های امدادی و خدمت‌رسانی، از ابتدای وقوع حادثه در محل حاضر شدند، گفت: در حال حاضر، وضعیت کاملا عادی است و نیروهای خدمت‌رسانی در حال پاک‌سازی معابر هستند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.