کد مطلب: ۳۰۷۵۹۴

گزارش میدانی از بازار ارز

سردرگمی در میان فعالان بازار ارز؛ مردم فقط نرخ می‌پرسند

سردرگمی در میان فعالان بازار ارز؛ مردم فقط نرخ می‌پرسند

بازار ارز راکد شده است، به طوری که اکثر دلالان اعلام می‌کنند که بیشتر مردم تنها نرخ خرید و فروش را می‌پرسند. با این حال تعدادی از دلالان هم حاضر به خرید دلار بودند تا آنکه مجدد در همین بازار دلار را بفروشند.

از بعدازظهر دیروز که قیمت دلار در بازار به صورت سرسره‌ای پایین آمد، فضای مجازی و رسانه‌ای کشور پر از اخبار و اطلاعات دلاری است. اخباری که صحت‌و‌سقم برخی از آنان به هیج وجه مشخص نیست.

بررسی میدانی خبرنگار تجارت‌نیوز از حوالی میدان فردوسی حاکی از آن است که انبوهی از جمعیت برای فروش دلارهایشان به بازار مراجعه کرده‌اند. در حالی که صرافان تمایلی برای خرید دلار ندارند، فروشندگان دلار مجبور هستند تا به دلالان مراجعه کنند.

قیمتی که معمولا دلالان به فروشندگان پیشنهاد می‌دهند بیشتر آنها را مایوس می‌کند. چرا که اکثرا فروشندگان خبر از ضررهای میلیونی خود می‌دهند. ضررهایی که برخی از آنها شاید تنها در عرض چند ساعت رخ داده شده باشد.

موضوعی که بیش از همه توجه را به خود جلب می‌کند راکد بودن بازار است. به طوری که اکثر دلالان نیز اعلام می‌کنند که بیشتر مردم تنها نرخ خرید و فروش را اعلام می‌کنند. با این حال، تب خرید دلار کاملا فروکش نکرده است. به طوری که برخی دلالان حاضر به خرید دلار بودند تا آنکه دلار را در همین بازار بفروشند.

در هنگام نگارش این گزارش خبری منتشر شد که حاکی از خرید دلار توسط شبکه بانکی است. بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مردم برای فروش دلار به بانک‌ها مراجعه کنند. گویا این اقدام بانک مرکزی به دنبال آن رخ داده که در بازار آزاد تمایل چندانی برای خرید دلار وجود ندارد. چرا که هرچند امروز بازار مملو از جمعیت بود، اما عملا خرید و فروش بسیار پایین بود.

اگرچه شواهد میدانی در بازار حاکی از آن بود که برخی به دنبال آن هستند قیمت دلار از حد مشخصی پایین‌تر نیاید، اما به نظر می‌رسد با این اقدام بانک مرکزی نرخ دلار کماکان روند کاهشی خود را حفظ کند. ضمن آنکه بسیاری از نرخ‌های بسیار پایین که در فضای مجازی اعلام می‌شود به صورت عملی در بازار چندان واقعیت ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امیدوارم علیرغم مقاومت عده ای که دلار خریدن و کشور رو به این روز دراوردن دلار پایین بمونه

    • ناشناس

      مگه رفته پایین، ؟

    • ناشناس

      قیمت دلار نه ولی اجناس اگه میتونن بیارن پایین،اگه به هم ربط داره تو اخبار میگه شده ۱۰ وی نه با این قیمت پیدا میشه نه جنسی پایین اومده بلعکس جنسا هنوز روند قیمت صعودی

    • ناشناس

      طبق اخبارصداوسيما بله، واقعيت چيزديگريست