کد مطلب: ۴۶۶۴۷۰

گزارش پایان بورس ۱۱ مرداد ۹۹:

پایان سبز بورس در روز شنبه / شاخص کل ۳ درصد رشد کرد

پایان سبز بورس در روز شنبه / شاخص کل 3 درصد رشد کرد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی 3 درصدی به سطح یک میلیون و 961 هزار واحدی رسید تا برای حمله به شاخص 2 میلیون واحدی آماده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بورس روز شنبه 11 مرداد شاخص کل با رشدی 3 درصدی (57 هزار و 243 واحدی) به یک میلیون و 961 هزار واحد رسید. در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز 2.1 درصد رشد کرد تا بورس روزی سبز را پشت سر بگذارد.

1 1 2

در جریان معاملات امروز بیش از 2 میلیون و 113 هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن 10 میلیارد و 600 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 17 میلیارد و 591 میلیون تومان معامله شد. این در حالی بود که سه نماد شستا، فولاد و فارس بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند.

1 2 2

در معاملات فرابورس نیز شاخص 559 واحد رشد کرد که سه نماد کگهر، میدکو و شگویا تاثیرگذارترین نمادها بودند.

در میان برترین گروه‌های صنعت نیز گروه فراورده‌های نفتی، خودرو بانک‌ها به ترتیب با 38 هزار و 341 ، 27 هزار و 507 و 17 هزار و 746 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و دو گروه فلزات اساسی و مواد شیمایی نیز دیگر گروه‌های برتر بودند. اگر چه ارزش معاملات در گروه فراورده‌های نفتی بیش از سایر گروه‌ها بود اما اکثر نمادهای این گروه با فشار عرضه مواجه بودند.

1 3 3
در میان نمادها نیز شپنا، شتران و خودرو به ترتیب با 249، 222 و 212 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در جریان معاملات امروز نیز تاخیر در ثبت سفارش و همچنین وقفه ناگهانی برخی نمادهای پرتقاضا باز هم موجب اعتراض معامله‎گران شد. باید دید این اختلالات روزمره در بورس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و کی مدیریت عملیات بازار تدبیری برای این مشکل خواهد اندیشید.

رشد 3 درصدی بورس امروز در حالی رخ داد که شاخص کل در هفته گذشته تنها 0.16 درصد رشد را به ثبت رسانده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    واقعا خیلی تحلیل خوبی کردید دیشب . عالی بود. احسنت بر اقتصاد دانهایی که در تجارت نیوز کار میکنند .
    ????

  • تحلیل

    دوستانی که دارایکم رو 22 هزار تومان فروختن چه می‌کنند
    شروع رشد دارایکم برای فتح 30 هزار تومان
    نفروشید این سهام ارزش مند است

  • امیر

    سلام اگه قرار باشه سهمی بلوکی عرضه بشه مثل شبندر، در دارادوم ، قیمت اون بالا میاره یا پایین؟ چند روزیه قیمت این شبندر داره پایین میاد در صورتی که سهم های دیگر پالایشی مثل شتران داره بالا میره !
    بر حسب اتفاق من این چهار سهم ، شتران ، شبندر ،شبریز و شپنا بعلاوه وغدیر رو در سبدم دارم .
    در نظر داشته باشید که من کمتر از ده روزه که تو بورس اومدم .
    حالا من این سهام رو رد کنم یا نگه دارم ؟

  • ناشناس

    عامل اختلال درهسته معاملاتی بخدا بیداد میکند قبلا چنین مشکلی نبود اعلان نماد را نگهداری میکنند ۱۰بار آنالیز میکنند اگه به ضرر مشتری شد تایید میکنند

  • کاظم

    تو این چند هفته اخیر دقت کردین کارشناساتون هم پیش بینی اشتباه میکنن وهم تحلیل های غیرمنطقی!!؟؟بهتره از کارشناسان کاربلد واساتید خبره نظرخواهی کنین نه از این آقایون.

  • ناشناس

    اینقدر هسته هسته نکنید،خودتون مشکل دارین،عمرا نمیخوان شاخص به این راحتی ها از دومیلیون رد بشه،یکسره نمادهای شاخص ساز رو میبندین فکر کردین مردم….

  • ناشناس

    تجارت نیوز از کارشناسانی نظر بگیرید که تحلیل درست داشته و بازار شناس باشند
    از نظر سنجی و آرا مردم هم با نمودار استفاده کنید
    ۹۰ درصد نظرات مردم برای امروز مثبت بود

  • کارشناس خبری

    کارشناسی دیشب تون خیلی ها رو متضرر کرد.. این کارشناسی نتیجه اش شد فقط ضرر ی عدم کم تجربه . من کارشناس ارشد رسانه ام , بخدا خجالت کشیدم از تحلیل بازار در روز شنبه, اونم به این وضوح که هر پسر بچه ای میدونست چه نتیجه ای سبزی داره…

  • ملیحه

    کی بود میگفت شنبه بورس قرمزه ? ی منفی بزنه ببنم چنتا بودن و هرکی گفته بود شنبه مثبته مثبت بزنه دیگه ?

  • خلار کهن

    دوستان عزیز که چپ و راست از نظر کارشناسی ایراد میگیرید کارشناسان فقط پیشبینی می کنند غیب گویی ک نمیکنن احتمال مدن فقط همونطور که از اسمش پیداس پیشبینی مجموع یه سری تجربه و حدسیات هست !!!اگه کسی از فردای خودش یا دنیا خبر داشت که … بماند!!
    بورس الان یه چیز نو وجدید هست که تا بحال توی ایران بی سابقه بوده ولی .ته این بورس اگه سرمایه به کار تولید بره کسی ضرر نمکنه اگه هم بشه بده و بسون که مطمین باشید طاقتش تا ی جایی هست بعد …بازم بماند.
    ایران دیگه کشور 40 سال قبل و 30 سال قبل نیس که نه تولیدی بود نه طراحی درستی نه رقابتی مطمینن بیشتر پولای بورس تاثیر خواهد داشت و ترکیدن و بدبختی در راه نیس اخه کجا پول بوده فلاکتو بدبختی هم بوده!!!!پول و سرمایه دقیقا عین اب میمونه هر جا باشه با یکم یکم یکم مدیریت و فکر سرسبزی و طاراوت به همراه داره.ترکیدن و حباب و… در کار نیست تو این چند وقته ثابت شده به همه.نقدینگی تازه رفته سرجاش جوری بشه که خیلیا اصلا با رونق تولید کشور فقط سرمایشون کار کنه خودشون(ایرانی ها) نیازی به کار نداشته باشند(اگر زیرساختا و فکر و مدیریتها و جناحهای سیاسی درست عمل کنن).خلاصه پول در بورس ضرری نننندااااااراه اگه بورس بازی بذارن کنار صبر کنن کارخونه و تولیدی ها راه بیفتن یا ظرفیتها بالا بره.دیگه دوره دلار وسکه و … تموم شده به ترس ولرزش هم نمی ارزه.