کد مطلب: ۱۶۴۳۶۳

گسترش روابط اقتصادی ایران با کشورهای آسیای شرقی

گسترش روابط اقتصادی ایران با کشورهای آسیای شرقی

در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با همتای اندونزیایی خود و وزیر دارایی مالزی بر گسترش دوجانبه تاکید کرد.

در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با همتای اندونزیایی خود و وزیر دارایی مالزی بر گسترش دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی؛ مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه ملاقات‌های خود با وزرای کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی شرکت‌کننده در اجلاس سالانه بانک جهانی، روز گذشته با خانم مولیانی وزیر دارایی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات که کلیه اعضا دو هیات حضور داشتند، آخرین وضعیت روابط اقتصادی دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

بنا بر این گزارش، خانم مولیانی طی سخنانی در این دیدار با اشاره به روابط حسنه موجود بین دو کشور ضمن دعوت مجدد از کرباسیان برای شرکت در اجلاس بعدی که در اندونزی برگزار خواهد شد، بر ضرورت توسعه همکاری‌های بین دو کشور تاکید و آمادگی خودرا برای ارتقای سطح روابط اعلام نمود.

وی همچنین بر همکاری بیشتر بین دو کشور در سطح مجامع بین‌المللی نیز تاکید کرد.

در این ملاقات وزیر اموراقتصادی و دارایی کشورمان نیز با تشریح دستاوردهای اقتصادی چند سال اخیر، و تاکید بر سیاست درون‌زایی و برون‌گرایی متکی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، گسترش همکاری و تعامل با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و وزارت اقتصاد اعلام کرد، و آمادگی ایران را برای توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری و مالی و سرمایه‌گذاری با اندونزی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین تقویت ارتباطات بانکی بین بانک‌های ایرانی و اندونزیایی را عامل مهمی در فراهم کردن بستر این تعاملات دانست.

راه‌کارهای توسعه روابط اقتصادی و مالی ایران و مالزی بررسی شد

از طرف دیگر، راه‌کارهای توسعه روابط اقتصادی و مالی جمهوری اسلامی ایران و مالزی در ملاقات وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با وزیر دارایی مالزی بررسی شد.

مسعود کرباسیان طی سخنانی در این دیدار که در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی صورت گرفت، با اشاره به جایگاه و اهمیت مالزی به‌عنوان یک کشور اسلامی و با اشاره به سوابق خوب روابط بین دو کشور، سطح روابط اقتصادی را مناسب با سطح روابط سیاسی ندانسته و بر اهتمام به گسترش روابط اقتصادی با آن کشور تاکید نمود.

بنا بر این گزارش، جوهری عبد الغنی، وزیر دارایی مالزی نیز طی سخنانی در این دیدار، با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های کشورش به کار در ایران از گفتگوهای بعمل آمده برای تامین مالی متروی یکی از کلان شهرهای ایران توسط موسسات مالزیایی اظهار خرسندی و بر ادامه این روند در همکاری‌های تاکید کرد.

وی آمادگی خود را برای سفر به کشورمان همراه با وزیر تجارت مالزی در راس هیاتی از مدیران بخش خصوصی در اوایل سال آتی میلادی اعلام نمود‌ .

این گزارش حاکی است، در این ملاقات طرفین به بررسی راه‌کارهای توسعه روابط اقتصادی و مالی پرداخته و همکاری‌های بانکی و تامین خطوط اعتباری را از لوازم آن دانستند.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.