خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۹۶۲۰

برای وزرا و مدیران کارنامه صادر می‌ شود

برای وزرا و مدیران کارنامه صادر می‌ شود

معاون رئیس‌جمهوری در مورد گشت ارشاد مدیران، گفت: مجموعه‌ای در نهاد ریاست جمهوری برای عملکرد وزرا و مدیران کارنامه عملکردی صادر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور صبح امروز در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان هرمزگان در واکنش به مطالبه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مبنی بر راه‌اندازی گشت‌ ارشاد مدیران، از صدور کارنامه برای وزرا و ارزیابی تخصصی صلاحیت مدیران میانی در استان‌ها خبر داد.

به نقل از تسنیم، میثم لطیفی عنوان‌کرد: مجموعه‌ای در نهاد ریاست جمهوری، عملکرد وزرا و مدیران را مورد بررسی قرار می‌دهد و به معنی واقعی کلمه کارنامه عملکردی برای آن‌ها صادر می‌کند، همچنین سازمان اداری و استخدامی نیز گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در قالب گزارش دولت‌سنج به مجموعه ارزیاب‌های مدیران ارائه می‌کند.

لطیفی گفت: طرحی به نام مماس برای تقویت ارتباط مدیران دولتی با مردم تدوین شده و برای ارائه نظر کارشناسی در اختیار اساتید دانشگاه‌ها نیز قرار گرفته است.

چالش‌های نظام آموزش و پرورش

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به چالش‌های نظام آموزش‌وپرورش کشور یادآور شد: آموزش‌وپرورش 40درصد از کارکنان دولت را تشکیل می‌دهد و بیش از 13درصد از بودجه کل کشور در این وزارتخانه هزینه می‌شود تاکید ما بر این است که نیروهای آموزش‌وپرورش باید از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب شوند، اما ورودی دانشگاه فرهنگیان در سال‌های گذشته از میزان موردنیاز وزارت آموزش‌وپرورش بسیار پایین‌تر بود و همین امر باعث بروز چالش‌هایی برای تامین معلم شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، تاکید‌کرد: نقطه محوری برای ایجاد تحول در کشور آموزش‌وپرورش است و حذف وجه سیاسی و الگوی حکمرانی و مدیریتی از جمله مهم‌ترین چالش‌های موجود در سیستم آموزش عالی کشور است.

میثم لطیفی با ذکر این نکته که بیشترین بیکاری در میان اقشار تحصیل‌کرده است، مطرح کرد: باید بهره‌وری آموزش عالی را از طریق توجه به آمایش سرزمینی و آموزشی افزایش دهیم بدین معنا که رشته‌هایی را متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای و ملی در دانشگاه‌ها تدوین کنیم.

لطیفی با بیان‌اینکه در سال جاری 113هزار مجوز جذب در دستگاه‌های اجرایی صادر شده که تا کنون 45هزار نفر جذب شده‌اند و با ذکر این نکته که کانون ویژه‌ای برای ارزیابی مدیران میانی در استان‌ها در حال تشکیل است، عنوان کرد: از 300 مدیر میانی که ارزیابی شده‌اند، 50 نفر در مرحله اول رد شده‌اند؛ یعنی صلاحیت مدیر شدن نداشتند و 150 نفر نیز نیازمند آموزش دیدن شناخته شدند؛ کانون ارزیابی مدیران متشکل از متخصصان حوزه روان‌شناسی، مدیریت و… است و در استان‌ها بررسی می‌کند که آیا شخص توانایی مدیریت دارد یا خیر و در صورت لزوم کلاس‌هایی برای آن شخص برگزار خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.