کد مطلب: ۶۷۹۰۵۰

گوشت قربانی تا ۲۴ ساعت مصرف نشود

گوشت قربانی تا ۲۴ ساعت مصرف نشود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری های احتمالی با دام گوشت قربانی تازه ذبح شده تا ۲۴ ساعت و جگر تا ۴۸ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد نگهداری و بعد مصرف شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به واسطه بیماری‌های ناشی از دام توصیه می‌شود که گوشت تازه را ۲۴ ساعت پس ذبح مصرف کنید.

تسنیم نوشت: محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: برای نظارت بر روند ذبح شرعی دام ۱۸۵۰ اکیپ ثابت، هزار اکیب سیار و ۹۶۰ جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده در کشور وجود دارد تا خدمات بهداشتی لازم به مردم ارائه شود.

وی افزود: در شهر تهران سازمان دامپزشکی با همراهی شهردای، ۱۳ جایگاه عرضه خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان ایجاد کرده است و در کنار نظارت بهداشتی نظارت شرعی نیز انجام می‌شود.

آقامیری گفت: با توجه به بروز بیماری خون ریزی دهنده تب خون ریزی دهنده کریمه-کنگو، توصیه‌های بهداشتی به مراجعه کنندگان به مراکز عرضه بهداشتی دام ارائه می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با شروع تابستان و فعالیت کنه‌ها شاهد بروز بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه - کنگو در کشور هستیم که بیماری مشترک میان انسان و دام است و متاسفانه تا به امروز ۲ نفر بر اثر این بیماری فوت و ۵۱ نفر مبتلا شده اند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری تب کریمه-کنگو به مردم توصیه می‌شود که از مصرف جگر گوشت قرمز خام و آبدار( عدم پخت کامل) خوداری کنند و به لاشه دام دست نزنند.

آقامیری اظهار داشت: گوشت تازه ذبح شده نیز باید قبل از مصرف به مدت ۲۴ و جگر به مدت ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر جا گوشت قربانی دیدید ، سلام برسانید … !