کد مطلب: ۶۹۰۸۵۳

یارانه شهریور نقدی است یا کالایی؟/ اطلاعات جدید درباره کالابرگ

یارانه شهریور نقدی است یا کالایی؟/ اطلاعات جدید درباره کالابرگ

بنا به گفته وزیر اقتصاد، گزارش طرح کالابرگ قرار است تا آخر مرداد ارائه شود، با این حساب یارانه شهریور بصورت کالایی خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یارانه شهریور به چه صورت پرداخت خواهد شد؟

به نقل از خبر آنلاین ، یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.
در حالی چهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی هفته گذشته به حساب خانوار واریز شد که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند.

اطلاعات جدید درباره کالابرگ

بنابر اظهارنظر مسئولان قرار بود تا شهریور ماه شاهد توزیع کالابرگ در میان افراد واجد شرایط باشیم اما این در حالی است که تا به امروز به دلیل فراهم نشدن زیر ساخت‌های لازم و همچنین نبود امکانات مناسب این طرح به وادی فراموشی سپرده شده است.

این در شرایطی است که زیرساخت‌های طرح کالابرگ در حال آماده‌سازی است و بنا به گفته وزیر اقتصاد، گزارش طرح کالابرگ قرار است تا آخر مرداد ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در پاسخ به این سوال که یارانه بعدی نقدی است یا کالایی عنوان کرده، تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد، یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته، بنابراین فعلا گفته می‌شود ماه بعد هم پرداخت به صورت نقدی خواهد بود.

در این‌میان، پیش‌بینی می‌شود تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها از مهرماه کلید بخورد. البته به باور کارشناسان، اگر دولت قصد واقعی برای تغییر شیوه پرداخت داشته باشد.

با این حال، یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    توروخدا یارانه‌رو ب صورت نقدی بدین کوپن ب درد ملت نمیخوره ملت ب پول بیشتر احتیاج دارن من یک زن سرپرست خانوارم با پول یارانه تصمیم دارم برای بچه هام لوازم تحریر و کیفو کفش تهیه کنم خاهش میکنم امید ملتو نا امید نکنید

  • ناشناس

    توروخدا یارانه‌رو ب صورت نقدی بدین کوپن ب درد ملت نمیخوره ملت ب پول بیشتر احتیاج دارن من یک زن سرپرست خانوارم با پول یارانه تصمیم دارم برای بچه هام لوازم تحریر و کیفو کفش تهیه کنم خاهش میکنم

  • ناشناس

    با سلام آقای ریس جمهور خدا خیرتون بده همون یارانه و نقدی بدید بیشتر احتیاج داریم تا کالا برگ من دوتا بچه ی کوچک شیر خوار داریم ممنونم ازتون

  • تکتم

    لطفاً نقدی باشه من خرج سه تا بچه دستمه

  • مهدی

    مهدی
    یارانه فقط نقدی باشه بهتره چون هم قبض برق واب میدیم هم خودمون وسایل شخصی میگریم.
    کوپن به درد قدیم میخورد من یادمه قدیم کوپن میدادن ۲ریال

  • سعید دلشاد

    بخدا نقدی بدی من مریضم آیا میشه با کالابرگ دکتر برم ودارو بخرم

  • ناشناس

    یارانه اگرنقدی باشدبهتراست چون قشرضعیف جامعه که هیچ حقوقی بجزیارانه دریافت نمیکنن پول بهتراست تاکالابرگ ممنون موسیوندازبروجرد.

  • ناشناس

    شما مسولین فعلا کالا برگ های قدیمی تو خونه ها مونده شما اگه کوپن می دادید لازم نبود این همه هزینه بکنیدواسه چاپ آنها اونها را عملی میکردید بس لازم نیست کوپن بدهید تو این گرانی و تورم همه مردم به پول نیاز دارند نه کوپن لطفا نقدی بدید

  • ناشناس

    واقعا چرا هردفعه ک میخاین اوضاع کشورو بهتر کنید بدترش میکنید چرا ب فکر باقی مشکلات نیستید فقد دارید تلاش میکنید که کجا مردم ی اب باریک ب زندگیشون میاد ک اونم ببرید واقعا برامسئولین متاسفم

  • آریا

    یارانه نقدی خوبه