کد مطلب: ۴۹۰۹۹۹

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

معاملات شبانه یکی از عوامل گرانی دلار / رد افزایش نرخ سود

معاملات شبانه یکی از عوامل گرانی دلار / رد افزایش نرخ سود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: معاملات شبانه و فردایی در بازار ارز یکی از عوامل مهم افزایش نرخ است و رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی امکان التهاب‌آفرینی در بازار ارز را از سفته‌بازان می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی عصر امروز در نشست دوره‌ای با مدیران عامل شبکه بانکی کشور با بیان اینکه در راستای کنترل و رصد تراکنش‌های ریالی، دستورالعمل شفاف سازی تراکنش‌های بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است گفت: ساختار تعریف شده در ضوابط مذکور باید در بانک‌ها ایجاد و رعایت شود.

او افزود: در شرایط کنونی نظام پولی و ارزی کشور از طرف کسانی که تخلف‌های تراکنشی دارند مورد صدمه قرار گرفته و عملکرد مثبت نظام بانکی در حمایت از تولید و رشد اقتصادی با برخی عملکرد‌ها ناقص در عدم رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی زیر سوال می‌رود.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ واقعی ارز در کشور پایین‌تر از نرخ‌های کنونی است: گفت معاملات شبانه و فردایی در بازار ارز یکی از عوامل مهم افزایش نرخ است و رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی امکان التهاب‌آفرینی در بازار ارز را از سفته‌بازان می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به فعالیت شبانه روزی شبکه‌های گسترده سازماندهی شده که به قصد برهم زدن آرامش عموم مردم و ایجاد انتظارات واهی به طور مداوم در حال فعالیت هستند، ابراز امیدواری کرد: با افزایش همکاری شبکه بانکی و نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی، تراکنش‌های غیرمجاز بانکی شناسایی و از آن‌ها جلوگیری شود که با این اقدام بخش زیادی التهابات بازار ارز نیز کنترل می‌شود.

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر لزوم رعایت نرخ های‌های سود بانکی مصوب شورای پول و اعتبار توسط بانک‌ها گفت: بانک مرکزی برنامه‌ای برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: نوسانات بازار سرمایه با کاهش یا افزایش جزئی نرخ سود سپرده‌ها ارتباطی ندارد و شبکه بانکی از سایر ظرفیت‌های خود برای حمایت از بازار سرمایه استفاده خواهد کرد.

منبع: روابط عمومی بانک مرکزی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فک کردن گوشمون مخملیه.تحریم های خرد کننده ترامپ دلیل خالی بودن خزانه از ارز و بدنبالش جداب شدنش برای معامله هست.خجالت اوره این حد از ساده فرض کردن.شما ۱۰میلیارد دلار بلاک شده رو ازاد کن ببین دلالی جرات داره نفس بکشه

    • ناشناس

      به قول احمدی نژاد بعضی ها مثل زمان قاجار فک میکنند خزانه یک محلی هست که پول توش میریزن و برداشت میکننند.هیچ دلالی نمی تواند قیمت را بالا ببرد مگر با اجازه دولتی ها و برای دولتی ها

  • حسین

    شما که قبل از گرانی دلار مدعی بودی برای اولین بار در تاریخ بانک مرکزی بازارگردان دلار شده الان مدعی معاملات شبانه هستی. مردم رو چی فرض کردی آقای همتی. فقط بدون خودتی عمو

  • ناشناس

    برای بانک ها نگهداری اوراق بدهی (قرضه) دولتی مقرون به صرفه نیست و اکثرا آنها را فروخته اند. بدین علت است که نرخ بهره بین بانکی به 23 درصد رسیده است. خراج یکصد شرکت از اموال عمومی بعنوان اموال دولتی در بورسی که احجام عظیم نقدینگی در حال خروج از آن است چیز زیادی عاید دولت نمی کند. بالاخره دولت مجبور است برای تأمین بودجه اوراق بدهی خود را بفروشد و تصور نمی کنم با کمتر از سودی به نرخ 23 درصد مشتری زیادی داشته باشد.انتظار معامله گران به همین نرخ 23 درصد کافی است تا بورس به رکودی کشنده و دراز مدت گرفتار گردد.تحت چنین اوضاعی عدم تغییر سود دستوری سپرده های مردم در بانک ها اهمیت خود را از دست داده است. فقط تأمین منابع نقدینگی بانک ها با نرخ های دستوری پایین با مشکل مواجه می شود و قدرت تسهیلات دهی آنها را بیش از این کاهش میدهد.

  • ناشناس

    همش از کوتاهی خودتونه و بی خیالی