کد مطلب: ۶۶۱۲۵۹

یک روز از زندگی تور لیدر استانبول

یک روز از زندگی تور لیدر استانبول

تور لیدری یکی از شغل‌های جذابی است که زندگی شما را پر از هیجان می‌کند. شما می‌توانید شهرها و کشورهای مختلف را بگردید، با افراد مختلف آشنا شده و درآمد مناسب و قابل توجهی نیز کسب کنید.

تور لیدری یکی از شغل‌های جذابی است که زندگی شما را پر از هیجان می‌کند. شما می‌توانید شهرها و کشورهای مختلف را بگردید، با افراد مختلف آشنا شده و درآمد مناسب و قابل توجهی نیز کسب کنید. اگر پرواز تهران استانبول را از طریق یک تور تهیه کرده باشید، همراه شما یک تور لیدر استانبول نیز خواهد آمد تا مکان های تاریخی شهر را به شما نشان دهد. در این محتوا قصد داریم کمی بیشتر با یک روز از زندگی تور لیدر استانبول آشنا شویم.

زندگی یک تور لیدر چگونه است؟

سبک زندگی یک تور لیدر می‌تواند برای یک نفر یک رویا و برای شخص دیگری یک کابوس باشد! این که شما مدام در سفر باشید را ممکن است برخی افراد دوست داشته باشند و برخی دیگر نه! از این رو اگر به تور لیدر شدن فکر می کنید، باید قبل از هر چیز به شخصیت خود و چیزهایی که دوست دارید فکر کنید که مطمئن شوید آیا

این شغل مناسب شما است یا خیر؟

البته به عنوان یک تور لیدر شما هر روز هفته و ماه را در سفر نخواهید بود، بلکه از طرف آژانس مسافرتی به شما برنامه ای داده خواهد شد که در آن روزهای تعطیلی شما، سفرهای یک روزه و چند روزه و سفرهای داخلی و خارجی مشخص خواهد شد.

یک تور لیدر استانبول شما را به چه مکان هایی می‌برد؟

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است که شما برای دیدن تمامی آثار گردشگری، تاریخی و تفریحی زمان زیادی نیاز دارید. از آن جا که تورهای استانبول ترکیه معمولا ۳ تا ۱۰ روزه هستند، یک تور لیدر باید بتواند زمان را به خوبی مدیریت کرده و شما را به بازدید بهترین انتخاب ها ببرد. از جمله مکان هایی که یک تور لیدر استانبول با توجه به زمان باید در برنامه های تور قرار دهد مکان های زیر است:
• برج گالاتا
• بازار بزرگ و کاپالی کارچی
• مسجد سلطان احمد
• کاخ توپ کاپی
• خیابان استقلال
• کشتی سواری
• تپه پیرلوتی و تکه کابین سواری
• جزیره پرنس و بیوک آدا

65

یک تور لیدر استانبول باید به چه زبان‌هایی مسلط باشد؟

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که آیا یک تور لیدر استانبول باید به زبان ترکی مسلط باشد؟ زبان انگلیسی چطور؟ شخصی به عنوان یک تور لیدر که علاوه بر ترکیه ممکن است به شهرها و کشورهای دیگر نیز سفر کند، تسلط به زبان انگلیسی یک شرط لازم و ضروری است. در مورد زبان ترکی این تسلط می تواند در سطح متوسط و اندازه ای باشد که تور لیدر بتواند به راحتی زبان ترکی را خوانده، آدرس ها را پیدا کند، با مردم به زبان ترکی صحبت کرده، در مکان های عمومی به خوبی مردم را راهنمایی کرده و به طور کلی از پس زبان ترکی در سفر بربیاید!

یک تور لیدر خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اگر شما نیز به تور لیدر شدن فکر می کنید، باید بدانید که یک تور لیدر خود باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ آیا شما این ویژگی ها را در خود می بینید؟

مهارت اجتماعی بالا

یک راهنمای تور باید بتواند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کرده و مهارت اجتماعی بالایی داشته باشد. تور لیدر باید بتواند یک رابطه گرم و صمیمی با مسافران برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز آن ها را به زبان ساده و روان در اختیار آن ها قرار دهد.

همچنین یک تور لیدر باید باهوش و با ذکاوت بوده و بتواند زمان را به خوبی مدیریت کند. همچنین یک تور لیدر در طول یک سفر ممکن است با چالش های مختلفی مواجه شود که از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده است. از این رو باید بتواند در کمال آرامش چالش های به وجود امده را رفع کرده و اجازه ندهد هیچ مساله ای سفر را به کام مسافران تلخ کند.

حافظه و اطلاعات خوب

اگر در به خاطر سپردن نام ها، مکان ها، تاریخ و اطلاعات دیگر ضعیف هستید، راهنمای تور شدن گزینه چندان مناسبی برای شما نخواهد بود. به عنوان یک تور لیدر باید بتوانید در مورد مکان های تاریخی و گردشگری اطلاعات خود را بالا برده و برای همیشه آن را در ذهن بسپارید.

66

در بازدید از مکان های مختلف شما باید به مسافران اطلاعاتی راجع به ساختمان، تاریخ، اتفاق های مهم و موارد دیگر بدهید. بعد از دریافت بلیط تهران استانبول و آغاز سفر می توانید سوال های خود را از تور لیدر بپرسید و مطمئن باشید که با صبر و حوصله به تمامی آن ها پاسخ خواهد داد.

درآمد یک تور لیدر چقدر است؟

درآمد یک تور لیدر با توجه به تعداد سفرهای داخلی و خارجی او در هر ماه تعیین می شود. همچنین این مبلغ در آژانس های مسافرتی مختلف می تواند متفاوت باشد. نکته دیگر در محاسبه درآمد یک راهنمای تور تجربه و کیفیت کاری او است. طبق قانون مصوب انجمن صنفی راهنمایان در سال ۱۴۰۱ دستمزد یک راهنمای تور برای یک سفر یک روزه ۷۹۰ هزار تومان برای کشورهای همسایه روزانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار و برای کشورهای غیر همسایه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.