کد مطلب: ۳۳۸۸۱۳

عرضه اولیه جدید دیگری در راه است

عرضه اولیه جدید دیگری در راه است

مقرر شده روز دوشنبه (10 دی‌ماه 97) جلسه معارفه سهام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با نماد افق برگزاد شود که طبق شنیده‌‌ها حدود پنج تا 10 درصد از سهام این شرکت به تعداد یک میلیارد سهم عرضه اولیه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای امسال تاکنون عرضه اولیه سهام شرکت‌های پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی غدیر، کشاورزی و دامپروی بینالود، پتروشیمی پارس، کشت و دام قیام اصفهان، عطرین‌نخ قم، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، داروسازی آوه‌ سینا، کشت و صنعت و دامپروری پارس، پتروشیمی بصیر، سنگ آهن گهرزمین، مادیرا و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت انجام ‌شده است و طبق برنامه تا پایان سال فروشگاه افق کوروش، تامین سرمایه نوین، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی نوری، پتروشیمی آریاساسول، توسعه برق گیلان، ایمن خودرو شرق، مجتمع کشت و صنعت خرمدره در برنامه عرضه اولیه قرار گرفته‌اند.

البته روز چهارشنبه (28 آذرماه 97) طی اطلاعیه‌ای اعلام شد که شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر با نماد بزاگرس در گروه عرضه برق، گاز بخار و آب گرم و زیرگروه تولید انتقال و توزیع نیروی برق در بازار دوم فرابورس ایران ثبت شده است، بنابراین بزاگرس یکی از سهم‌هایی است که در آینده در صورت ارسال اطلاعات به‌موقع، عرضه اولیه خواهد شد.

همچنین در این تاریخ طی اطلاعیه‌ای اعلام شد که شرکت مجتمع گوشت و مرغ ماهان با نماد زماهان در گروه زراعت و خدمات وابسته و زیر گروه پرورش طیور در بازار دوم فرابورس ایران ثبت شده است، بدین جهت زماهان یکی از سهم‌هایی است که در آینده در صورت ارسال اطلاعات به‌موقع، عرضه اولیه خواهد شد.

مقرر شده که روز دوشنبه (10 دی ماه 97) جلسه معارفه سهام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با نماد افق برگزاد شود که حضور در جلسه معارفه سهام افق برای عموم آزاد است.

99.99 درصد از سهام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش متعلق به ‌گروه مديريت صنعت خرده‌فروشی كوروش است که طبق شنیده‌‌ها حدود پنج تا 10 درصد از سهام این شرکت به تعداد یک میلیارد سهم، عرضه اولیه خواهد شد.

میزان سرمایه مورد نیاز برای عرضه اولیه هزار میلیارد ریال است. به دلیل نبود اطلاعات دقیق در خصوص میزان عرضه و قیمت عرضه نمی‌توان ارزیابی کرد، اما طبق شنیده‌ها احتمالا با ۱۰ درصد عرضه، کمتر از ۷۰۰ هزار تومان برای این عرضه اولیه نیاز است.

همچنین شنیده‌ها حکایت از عرضه اولیه این سهم در هفته آینده بعد از برگزاری جلسه معارفه دارد.

به گفته بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، زمان عرضه اولیه این شرکت‌ها مناسب است، زیرا باعث ورود نقدینگی به بازار سرمایه خواهند شد. به‌عبارتی درست است که عرضه اولیه دو تا سه روز تاثیر منفی در بازار سهام خواهد داشت، اما شاهد رشد حجم نقدینگی در بازار خواهیم بود، بنابراین تاثیر مناسب عرضه اولیه‌ها بیشتر از نبود آنها است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاشکی یه سر به بورس و عرضه اولیه و همچنین بلایی که همین شستا روی بعضی سهم های خوب اوورده رو می دیدید.