کد مطلب: ۱۹۰۹۰۸

نائب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس:

۱۵ هزار میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد

۱۵ هزار میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد

نائب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون تلفیق ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع برای توانمندسازی بیمه سلامت و پرداخت بدهی‌ها در این حوزه مصوب شد.

محمد فیضی در مورد دغدغه‌های بهداشتی و درمانی مردم و تداوم اجرای طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیمه سلامت و برخی از بیمه‌های دیگر کشور از لحاظ بدهی شرایط نامناسبی دارند به‌طوری که حتی نمی‌توانند سرپای خود بایستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فیضی افزود: ما در کمیسیون تلفیق با توجه به این شرایط پیشنهاد ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را در انتشار اوراق مشارکت به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت و تامین برخی از اقلام ضروری که امیدواریم در صحن علنی نیز رای بیاورد بخش عظیمی از مشکلات بیمه‌ها و خدمات ارائه شده به مردم در قالب طرح تحول سلامت برطرف خواهد شد.

فیضی به تشکیل کارگروه تحول سلامت در زیرمجموعه کمیسیون تلفیق اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت و درمان بارها در کمیسیون حاضر شده و از مشکلات و موانع پیش‌رو و راهکارهای وزارتخانه برای تداوم طرح تحول سلامت سخن به میان آورده که امیدواریم با جدیت و توانی مضاعف طرح تحول سلامت ادامه پیدا کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار است ۳۰ درصد منابع درآمدی تامین اجتماعی برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز در بخش تحول سلامت هزینه شده و در کنار آن راه‌اندازی و فعالیت مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی تقویت شوند.

فیضی اضافه کرد: امیدواریم با این برنامه‌ریزی‌ها در هر پنج حوزه اجرای طرح تحول سلامت تغییراتی اساسی و زیربنایی اتفاق افتاده و این طرح در بخش هزینه‌ای و درآمدی با چالش‌ها و نگرانی‌هایی روبرو نشود.

وی به اهمیت موضوع اشتغال و پیش‌بینی‌های دولت در تامین اعتبار لازم برای ایجاد فرصت‌های اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: دولت پیشنهاد کرده بود تا از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال منظور شود که اکثر اعضای کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش سرسام‌آور قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کردند.

فیضی گفت: قرار شد ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش املاک تملیکی، ۱۵ هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به بخش اشتغال اختصاص یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد: قرار شد به همین میزان کمک‌ها و پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌ها برای تقویت حوزه اشتغال تزریق شود که با این اوصاف در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده صرف ایجاد فرصت‌های اشتغال خواهد شد.

فیضی گفت: دولت به جای آنکه توپ را به زمین مجلس بیندازد بهتر بود براساس برنامه ششم توسعه هر سال ۱۰ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را انجام می‌داد تا با افزایش یکباره قیمت‌ها شاهد شوک تورمی در جامعه نبودیم که نمایندگان مجلس با مخالفت جدی با افزایش یکباره قیمت حامل‌های انرژی انتظار دارند این فرآیند به شکل تدریجی اتفاق بیفتد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.