کد مطلب: ۶۶۲۵۳۰

۲۰۰ ساختمان مشابه متروپل در حال ساخت است

۲۰۰ ساختمان مشابه متروپل در حال ساخت است

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان از ساخت ۲۰۰ واحد مشابه متروپل خبر داد و گفت: در صنعت ساختمان و احداث کشور هیچ چیزی سرجای خودش نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بروز حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: به لحاظ فنی هنوز زود است که درباره این اتفاق ناگوار قضاوت کنیم، ضمن این‌که به لحاظ قانونی نیز فعلا چیزی مشخص نشده است.

وی با بیان این‌که به لحاظ حقوقی تکالیف مربوطه برای تولید هر نوع ساختمانی مشخص شده و باید آنرا بررسی کرد،‌افزود: چرخه تولید مسکن و ساختمان در ایران ایراد اساسی دارد. در رابطه با ساختمان متروپل باید به این نکته مهم اشاره شود که پروژه مشارکت بین سازنده و شهرداری آبادان بوده و در اینجا بحث تعارض منافع دخیل بوده است.

وی با طرح این پرسش که مجوز ساختمان متروپل چگونه صادر شده و چطور مجوز اضافه بنا را به آن داده‌اند، تصریح کرد:‌ آبادان شهر بزرگی نیست و چند پروژه در حجم ساختمان متروپل تحت عنوان ساختمان‌های ویژه، خاص و پر اهمیت دارد. در واقع تعداد چنین ساختمان‌هایی در شهر آبادان محدود است و مانند تهران نیست.

وی توضیح داد: در زمان حاضر حدود ۲۰۰ ساختمان شبیه متروپل در حال اجراست که باید هرچه سریع‌تر به آنها رسیدگی شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که حادثه متروپل آبادان باید درس عبرتی برای آینده شود، اضافه کرد: در صنعت ساختمان و احداث با شرایطی رشد کرده‌ایم که هیچ چیزی سر جای خودش قرار نگرفته است. واقعیت آن است که یک چرخه معیوب در ساخت‌وساز و صنعت احداث داریم که باید اصلاح شود.

پورحاجت با بیان این‌که این‌که دنبال مقصر بگردیم روند معیوب ساخت‌وسازها را اصلاح نمی‌کند،‌ گفت: متاسفانه تکالیف قانونی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در ساخت متروپل رعایت نشده است. ادارات راه و شهرسازی سراسر کشور به‌عنوان نماینده حاکیت تکالیفی در بحث نظارت‌ها دارند که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی تاکید کرد: نقش سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان نیز بر اساس قانون در ساخت‌وسازها به‌طور دقیق مشخص است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.