کد مطلب: ۳۳۲۹۱۷

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

۳۰ درصد تسهیلات مصوب، در اشتغال جوانان مصرف شده است

۳۰ درصد تسهیلات مصوب، در اشتغال جوانان مصرف شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به اعداد مصوب شده در زمینه اشتغال از صندوق توسعه ملی، گفت: آمار ما این است که حداکثر عدد استفاده شده برای اشتغال جوانان حدود ۳۰ درصد است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اعداد مصوب شده در زمینه اشتغال از صندوق توسعه ملی و سایر محل‌ها، گفت: آمار ما این است که حداکثر عدد استفاده شده برای اشتغال جوانان حدود ۳۰ درصد است که باید این مسائل توسط وزارت ورزش رصد شود و ببینیم چگونه کار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا پورابراهیمی امروز ۱۷ آذرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با حضور وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: اصلی‌ترین موضوع جوانان ما اشتغال است و به نظر می‌رسد در حوزه اشتغال چند دستگاه متولی داریم و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کار، میراث فرهنگی، صندوق توسعه ملی و … مطرح هستند.

وی افزود: ماموریت‌های وزارت ورزش در بخش جوانان، راهبری سمن‌های جونان است و نمی‌تواند عملیاتی کار کند و ضعف در ماموریت ساختاری وزارت ورزش است.

پورابراهیمی تصریح کرد: اینکه بخواهیم با برگزاری نشست مشکلات جوانان را حل کنیم، درست نیست و نیازمند مدل عملیاتی و مشخص کردن متولی اشتغال جوانان هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: ۸۰ درصد از ظرفیت وزارت ورزش در حوزه ورزش است و ۲۰ درصد برای جوانان مانده که باز همین میزان نیز محدودیت‌هایی دارد.

وی افزود: در زمینه ازدواج جوانان هر سال در بودجه نزدیک به یک میلیون زوج را مبنا قرار می‌دهیم که تسهیلات دریافت کنند و برای سال ۹۸ افزایش سقف تسهیلات مطرح می‌شود که باید از وزارت ورزش یک نفر بیاید تا مسائل ناشی از محدودیت منابع را بررسی کرده و کار را جلو ببریم زیرا با توجه به تغییرات نرخ ارز و وضعیت اقتصادی کشور، تسهیلات ازدواج با عدد قبلی اصلا امسال پاسخگو نیست.

پورابراهیمی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی بسیاری با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند که باید وضعیت حوزه جوانان نیز در این زمینه مشخص شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساختار حوزه جوانان که قبلا در حوزه سازمان ملی جوانان بود، نباید زیر سایه جریان وزارت ورزش نادیده گرفته شود و باید عملیات و آیین‌نامه برای آن در نظر گرفته شود زیرا خیلی از تداخل‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهرک اقتصاد مقاومتی برای اشتغال جوانان در شهرستان زرند با ۱۵ واحد صنعتی ایجاد شده که اعضای این واحدهای فعال بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند و باید سمن‌های حوزه جوانان نیز در این شهرک فعالیت کنند.

پورابراهیمی با اشاره به اعداد مصوب شده در زمینه اشتغال از صندوق توسعه ملی و سایر محل‌ها، عنوان کرد: آمار ما این است که حداکثر عدد استفاده شده برای اشتغال جوانان حدود ۳۰ درصد است که باید این مسائل توسط وزارت ورزش رصد شود و ببینیم چگونه کار شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.