کد مطلب: ۳۵۱۱۲۰

۴ برنامه آذری جهرمی برای ایجاد اشتغال در سال ۹۸

۴ برنامه آذری جهرمی برای ایجاد اشتغال در سال 98

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به چهار برنامه این وزارتخانه برای ایجاد اشتغال در کشور گفت: برای سال آینده با اجرای این چهار طرح انتظار داریم ۸۷ هزار شغل شناسنامه‌دار در کشور ایجاد کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدجواد آذری جهرمی در سمنان اظهار کرد: در چند سال اخیر با توسعه نسل 3 و 4 اینترنت موضوع اشتغال نیز توسعه پیدا کرد و بسیاری از 200 هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته ناشی از توسعه زیرساخت‌های فناوری در حوزه ارتباطات بود.

وی با بیان اینکه امروز این ظرفیت (برای اشتغال‌زایی) به اشباع رسیده است، افزود: صرفاً با توسعه اینترنت نسل 4 نمی‌توان شغل ایجاد کرد و باید برای آن برنامه داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد پارک‌های علم و فناوری توسعه اقتصاد دیجیتالی در کشور را یکی از این برنامه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر یکی از این پارک‌های علم و فناوری توسعه اقتصاد دیجیتالی در شهر مقدس مشهد افتتاح شد و آمادگی این مهم وجود دارد تا در استان سمنان نیز این پارک ایجاد شود.

آذری جهرمی با اشاره به پیش‌بینی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد اشتغال در سال آینده با اجرای این چهار طرح عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این چهار طرح 87 هزار شغل شناسنامه‌دار در کشور ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا در روزهای آینده تفاهم‌نامه‌هایی را برای ایجاد اشتغال با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منعقد می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: البته در این مدت منتظر اعتبارات نماندیم و بخشی از کار را با توان وزارت ارتباطات پیش برده‌ایم؛ چرا‌که در کشور جوانانی داریم که باید برای شکوفایی استعدادهای آنان برنامه‌ریزی داشت.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.