کد مطلب: ۲۸۴۱۶۲

۶۰ درصد منابع بانکی فریز شده است

۶۰ درصد منابع بانکی فریز شده است

کارشناس نظام بانکی گفت: منابع بانکی و فشار بانک‌ها در دولت‌های گذشته موجب شده که ۶۰ درصد منابع فریز و به دارایی‌های ثابت تبدیل شده است.

محمدرضا غفوری کارشناس نظام بانکی، با اشاره به ثبات و آرامش اقتصادی در نظام بانکی اظهار کرد: منابع بانکی و فشار بانک‌ها در دولت‌های گذشته موجب شده که ۶۰ درصد منابع، فریز و به دارایی‌های ثابت تبدیل شده است، منابعی که می‌توانست به تولید، جاری شود و پایه تورم را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غفوری، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، بازار سرمایه، بخشی عظیمی از توانمندی‌ها را در حوزه اقتصاد هزینه می‌کند، اما در کشور ما این امر محقق نشده است.

این کارشناس نظام بانکی با بیان اینکه دست دولت همچنان در نظام بانکی برقرار است، افزود: منابع بانک‌ها، منابع دولت نیست بلکه برای مردم است و به ازای هر سپرده‌ای که هر روز یا ماه محاسبه می‌شود باید تصمیم‌گیری شود؛ که این امر می‌تواند بانک‌ها را با چالش مواجه کند.

غفوری، با بیان اینکه اگر بانک‌ها بتوانند همانند سابق بانک محور باشند می‌توان وضعیت بهتری را برای آن رقم زد، گفت: امیدواریم با ورود همتی وضعیت بانک‌ها بهتر شود.

وی در پایان گفت: تلاش برای ثبات اقتصادی، اعتمادسازی به نظام بانکی، رتبه بندی بانک‌ها، انضباط مالی باید از اولویت‌های مهم در نظام بانکی به حساب آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.