کد مطلب: ۶۴۸۸۵

تعطیلی ۷۰۰ واحد تولیدی طلا و جواهر در تهران / سکه تقلبی نداریم

تعطیلی ۷۰۰ واحد تولیدی طلا و جواهر در تهران / سکه تقلبی نداریم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه ۲۲ درصد ویترین طلافروشی‌ها را مصنوعات خارجی تشکیل می‌دهد و میزان سکه‌های تقلبی در بازار به صفر رسیده است از تعطیلی ۷۰۰ واحد تولیدی طلا و جواهر در تهران خبرداد.محمد کشتی‌آرای  در پاسخ به این سؤال که بعد از برجام امیدواری‌ها در خصوص بهتر شدن وضعیت

d153192a40b5e5fdac0a144e11912786_XL.jpg رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه ۲۲ درصد ویترین طلافروشی‌ها را مصنوعات خارجی تشکیل می‌دهد و میزان سکه‌های تقلبی در بازار به صفر رسیده است از تعطیلی ۷۰۰ واحد تولیدی طلا و جواهر در تهران خبرداد.محمد کشتی‌آرای در پاسخ به این سؤال که بعد از برجام امیدواری‌ها در خصوص بهتر شدن وضعیت اقتصادی افزایش یافت، اما شنیده‌ها حاکی از این است که بسیاری از واحدهای تولید طلا و جواهر تعطیل شده‌اند، گفت: زمانی که در سال گذشته مباحث برجام و پسابرجام مطرح شد، نقطه امیدی برای واحدهای تولیدی به امید رونق بهتر و بهتر شدن وضعیت معیشت مردم ایجاد شد، اما متأسفانه با عدم همکاری کشورهای امضاکننده برجام، نه تنها محدودیت‌ها برداشته نشد بلکه وضعیت اقتصادی و رکود بدتر هم شد.
وی ادامه داد: مطمئناً اگر رونق اقتصادی در کشور حاکم شود مردم هم می‌توانند با بهتر شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی به سمت خرید طلا روی بیاورند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه در چند سال گذشته رکود باعث شده مصرف طلا به شدت کاهش یابد، گفت: با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده که برای تحریم‌ها وجود دارد، واحدهای تولیدی مجبور به تعطیلی شدند و کارگران خود را اخراج کرده‌اند.
در تهران 700 واحد تولید طلا و جواهر تعطیل شده‌اند
وی افزود: بیشترین واحدهای تعطیل شده در 2 سال گذشته مربوط به صنف طلا و جواهر بوده است، به طوری که فقط در تهران 700 واحد تولید طلا و جواهر تعطیل شده‌اند. این آمار در شهرستان‌ها هم وجود دارد، به طوری که 15 درصد واحدهای طلا و جواهر موجود در کشور تعطیل شده‌اند.
کشتی‌آرای ادامه داد: این تعطیلی‌ها در حالی رخ داده است که با رشد جمعیت و افزایش فضای فیزیکی شهرها باید به همین میزان واحدهای تولیدی طلا و جواهر در سطح کشور اضافه می‌شد، بنابراین باید اذعان کرد که صنف طلا و جواهر با یک رکود سنگین و شکننده همراه است.
وی با اشاره به اینکه ایران جزء کشورهای مهم صنعت طلا و جواهر است اما فعلاً در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، گفت: به نظر می‌رسد که در حال حاضر با ادامه رکود اقتصادی، قادر به پیشرفت در عرصه بین‌المللی در حوزه طلا و جواهر نیستیم.
حباب سکه رخ نخواهد داد
وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شد احتمالاً با ادامه رکود اقتصادی باز هم شاهد حباب قیمت سکه خواهیم بود، گفت: پیش‌بینی می‌شد که اگر سود سپرده‌های بانکی کاهش یابد، سرمایه‌ها از سمت بخش مسکن و بانک‌ها به سمت ارز و طلا سرازیر شود.
وی افزود: اما به دلیل همان رکودی که عنوان کردم و ضرر و زیان‌هایی که افراد غیرحرفه‌ای در بخش طلا و سکه و ارز به دست آوردند، دیگر هیچ فردی به سمت خرید طلا و سکه و ارز روی نیاورد و تقاضایی هم ایجاد نشد که بخواهد حباب سکه ایجاد شود.
به گفته وی، نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی در چند ماه گذشته به دلیل اوضاع سیاسی و اقتصادی کشورهای قدرتمند اقتصادی موجب تغییرات عمده در بازار داخلی و افزایش قیمت سکه در بازار هم شد.
قاچاق طلا وجود دارد/25 درصد ویترین طلا فروش ها از مصنوعات خارجی پر شده است
کشتی آرای در پاسخ به این سؤال که آیا آماری از قاچاق طلای ساخته شده به کشور وجود دارد، گفت: قاچاق پدیده‌ای است که در تمام بخش‌های اقتصادی وجود دارد و طبیعتاً وقتی محیط فراهم شود، این پدیده رخ می‌دهد.
وی افزود: پس برای جلوگیری از پدیده قاچاق باید زیرساخت‌ها را به گونه‌ای آماده کنیم که جلوی قاچاق گرفته شود.
به گفته کشتی‌آرای، تولید و مصرف طلا در کشور تقریباً سر به سر است به طوری که تولید و مصرف طلا 80 تا 100 تن برآورد می‌شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تأکید کرد: آمار تقریبی از قاچاق طلا نشان می‌دهد که به طور متوسط در ویترین طلافروشی‌ها 15تا 25درصد مصنوعات خارجی وجود دارد.
میزان سکه‌های تقلبی در بازار به صفر رسید
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با فارس درپاسخ به این سؤال که آیا در چند سال گذشته میزان سکه‌های تقلبی و عیار پایین در بازار کاهش یافته است یا خیر، گفت: با بحران پولی ایجاد شده در سال 89 و 90 افرادی سودجو از آن فضا استفاده کرده و اقدام به ضرب سکه‌های تقلبی و عیار پایین کردند.
وی افزود: اما با هوشیاری مردم، اقدامات و نظارت بانک مرکزی و اتحادیه طلا و جواهر این روزها می‌توانیم بگوییم که سکه تقلبی و عیار پایین در بازار به حد صفر رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.