خبر فوری:

کد مطلب: ۳۲۷۸۳۸

۹۵ درصد واردات و ترانزیت کشور تحت پوشش ایکس‌ری قرار گرفت

۹۵ درصد واردات و ترانزیت کشور تحت پوشش ایکس‌ری قرار گرفت

رئیس پیش گمرک ایران گفت: ۹۵ درصد از حجم واردات و ترانزیت کشور تحت پوشش ایکس‌ری قرار گرفته و با افزودن ۱۶ ایکس‌ری کلیه مبادی گمرک کشور تحت پوشش تجهیزات کنترلی قرار خواهد گرفت.

فرود عسگری در مراسم تودیع خود که صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد و میراشرفی رئیس جدید گمرک برگزار شد با اشاره به رتبه نخست گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر طی سال 2017 گفت: براساس گزارش سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران توانسته رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیشتازها را کسب کند و کشور ژاپن در رتبه دوم قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: در همین شنبه گذشته محموله 320 کیلوگرمی هروئین در گمرکات استان گیلان کشف شد انتظار می‌رود که کارمندانی که این کشتی دخل بودند تشویق شوند.

عسگری با بیان اینکه در حال حاضر مبادی عمده ورودی کشور به ایکس‌ریل مجهز شده‌اند گفت: 95 درصد از حجم واردات و ترانزیت کشور دست پوشش ایکس‌ری قرار گرفته و با افزودن 16 ایکس‌ری کلیه مبادی گمرک کشور تحت پوشش تجهیزات کنترلی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8500 کارمند در گمرکات کشور حضور دارند گفت: گمرک 24 نوع عوارض مختلف را طی فرآیندهای صادرات و واردات دریافت می‌کنند همچنین 23 دستگاه متولی صدور مجوزها برای ترخیص کالا هستند.

وی افزود: 16 رویه گمرکی از قبیل مرزنشینی، ملوانی، واردات، صادرات، در گمرک اعمال شده و هر کدام قوانین مختلفی دارد. همچنین ما در 15 کنوانسیون عضویت داریم که باید قوانین مربوط به آنها را نیز رعایت کنیم.

عسگری ادامه داد: همکاران ما در 144 گمرک در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی فعالیت می‌کنند اما حدود دو دهه است که در خصوص عدم تطبیق دریافتی کارمندان گمرک با وظایف مطرح شده مباحث مختلفی مطرح شده است.

رئیس کل پیش گمرک تاکید کرد:‌دریافتی کارمندان گمرک نسبت به سازمان‌های همجوار بسیار ناهمطرازی وجود دارد. با هر کدام از این سازمانها این مقایسه انجام شود وضعیت دریافتی کارمندان گمرک تفاوت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش بانک جهانی رتبه ایران در حوزه سهولت کسب و کار از 126 به 121 ارتقاء یافته است گفت: تنها شاخصی که در حوزه سهولت کسب و کار جهش داشته مربوط به زیرشاخه تجارت فرامرزی می‌باشد در حال حاضر زمان فرآیند صادرات 73 درصد و زمان فرآیند واردات 79 درصد طبق گزارش بانک جهانی کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.