خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۸۹۶۱

با حضور رئیس‌جمهور:

۹ پروژه صنعت آب و برق استان کرمان افتتاح شد

۹ پروژه صنعت آب و برق استان کرمان افتتاح شد

هم‌زمان با سفر استانی اعضای هیات دولت به استان کرمان، ۹ پروژه صنعت آب و برق افتتاح شد.

هم‌زمان با سفر استانی اعضای هیات دولت به استان کرمان، ۹ پروژه صنعت آب و برق افتتاح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا اردکانیان، وزیر نیرو؛ عصر امروز ۱۲ بهمن‌ماه در مراسم بهره‌برداری هم‌زمان از طرح‌های اقتصادی و زیربنایی در استان کرمان به‌صورت ویدیوکنفرانس توسط ریاست‌جمهوری گفت: حدود ۲۰ هزار مگاوات برق توسط دو نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی سمنگان و نیروگاه سیکل ترکیبی گل‌گهر زاین با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است و ۴ پست برق با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان در این برنامه مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها استان کرمان قادر است که بیش از ۱۴۰ مگاوات برق مازاد مورد نیاز خود را صادر کند.

اردکانیان از افتتاح طرح‌های آب‌رسانی به چند شهر استان کرمان خبر داد و بیان کرد: با افتتاح این طرح‌ها، ۱۵۳ هزار شهروندان استان به شبکه آب‌رسانی بهره خواهند برد که برای عملیاتی شدن آن‌ها ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

در بخش برق بهره‌برداری از ۵ پروژه برقی، شامل نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گل‌گهر، پست ۴۰۰ کیلوولت میمند، پست ۲۳۰ کیلوولت فولاد پرشیا و پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه سمنگان صورت گرفت.

همچنین در این سفر، ۴ پروژه آب و فاضلاب شامل آب‌رسانی به شهر رودبار، آب‌رسانی به قسمتی از شهر کهنوج، آب‌رسانی به خورسند و آب‌رسانی به بهرمان، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.