خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۷۲۶۱

۱۵ هزار مادر دارای فرزند دوم صاحب خودرو می‌شوند

۱۵ هزار مادر دارای فرزند دوم صاحب خودرو می‌شوند

براساس اظهارات رئیس فراکسیون جمعیت مجلس، تاکنون ۱۵ هزار خودرو دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس فراکسیون جمعیت مجلس درباره نحوه واگذاری خودرو به مادران صاحب دو فرزند یا بیشتر از سوی خودروسازان اظهار کرد: در سه تا چهار ماه اخیر بالای ۵۰۰ هزار خودرو به خانواده‌ها داده شده که بخشی از آن‌ها به صورت خود اظهاری بوده و احراز شرایط نشدند.

به نقل از تسنیم ، وی اضافه کرد: از بین افرادی که در لیست واجدان شرایط بودند، تا امروز ۱۵ هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است.

محمدبیگی با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات خودرو به مادران باید هم خود اظهاری دقیق باشد و هم ثبت احوال تایید کند، تصریح کرد: البته چون سامانه به تازگی باز شده، طبیعی است که در ابتدای امر با مشکل رو‌به‌رو شود.

وی ادامه داد: برای مثال خودروسازان می‌خواستند قرعه‌کشی کنند، ولی چون تعداد متولدین کمتر از میزان قرعه‌کشی بود، گفتیم که قرعه‌کشی را حذف کنند تا همه مادران دارای فرزند دوم به بعد بتوانند صاحب خودرو شوند.

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در ادامه با ذکر اینکه امروز باید امکانات زادآوری را برای زوج‌های جوان فراهم کنیم گفت: تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و درمان ناباروری باید به زوج‌ها تعلق بگیرد تا افراد با این حمایت‌ها بتواند موانع فرزندآوری را از سر راهشان بردارند.

محمدبیگی با بیان اینکه نسخه اولیه قانون یادشده را در ۹۳ ماده نوشته بودیم افزود: نمی‌گوییم این قانون جامعی است، اما سعی کردیم در قانون حمایت از خانواده حداکثر امکاناتی که می‌تواند معضل جمعیتی چندساله و فعلی را حل کند، متناسب با وضعیت مالی دولت و در جهت تأمین مایحتاج خانواده‌هارا در حوزه فرزندآوری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تشکیل ستاد ملی جمعیت در دولت، قرارگاه جمعیت در وزارت کشور و بهداشت و همچنین با توجه به جلسات متعدد کمیسیونی و کمیته‌ای و نظارت میدانی که در مجلس داریم، نوید این را می‌دهیم که سبب اجرای حداکثری این قانون را مهیا سازیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من فرزند دومم اسفند به دنیا می‌آید خوااااااااهش میکنم منو هم شرکت بدین ممنونم بخدا من هیییچی ندارم حتی یه حقوق ماهانه یا منبع درآمدی هییییچ هیچ با تشکر

  • ناشناس

    سلاممن دارای سه فرزند هستم چیکار باید انجام دهیم مراحل ثبت نام چیه

  • سمیه

    سلام منم دوتا بچه دارم شوهرمم کارگر مستاجریم اصلا نمیتونم بااین خرج گرونی براشون لباس بخرم توروخدا ماروشرکت بدین پسرم ۲۷آبان بدنیا اومده سخت نیازمندم 😔

  • ناشناس

    مگه قرار نبوده بدون قرعه کشی ماشین بدن
    پس کو..

  • فاطیما

    سلام من دوفرزنددارم سومیم هم ده روز دیگه بدنیامیا واقعاً نیازمندیم خدای کارازادوبدون بیمه سختمونه لطفاً راهنمایی کنیدکجابایدبریموچی لازمه براثبت نام وایابدنیااومدبرم براثبت نام یان؟؟؟

  • ناشناس

    سلام من دوفرزنددارم سومیم هم ده روز دیگه بدنیامیا واقعاً نیازمندیم خدای کارازادوبدون بیمه سختمونه لطفاً راهنمایی کنیدکجابایدبریموچی لازمه براثبت نام وایابدنیااومدبرم براثبت نام یان؟؟؟

  • ناشناس

    سلام از وقتی گفتن ب مادران خودرو میدهم دارم ثبت کام میکنم پس چرا درنمیاد

  • ناشناس

    خدای خیلی گیریم دو تا بچه م داریم تو رو خدا کمکی به حالم کنید .بیکارم خرج زن و بچه م به زور در میارم

  • ناشناس

    آقا من گرفتار شدم همش دروغ میگن ماشینمو نمیتونم بگیرم

  • ناشناس

    سلام بچه دومم ۲۱اسفند بدنیا اومده هر دفعه هم ثبت نام کردیم اماخبری نیود گفتن بدون قرعه کشی ماشین میدیم پس کو