کد مطلب: ۲۰۳۲۹۵

۱۷۱ هزار تن خرما به خارج از کشور صادر شد

171 هزار تن خرما به خارج از کشور صادر شد

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: نخل‌داران کشور در سال جاری موفق به تولید یک میلیون تن خرما شده‌اند که تاکنون 171 هزار تن آن به خارج از کشور صادر شده است.

محمدعلی طهماسبی بعد از ظهر امروز در آیین آغاز به کار طرح پایلوت اصلاح شیوه آبیاری نخیلات در دشتستان اظهار کرد: استان بوشهر با 39 هزار هکتار جنگل نخل و شش میلیون اصله نخل از بزرگترین تولیدکنندگان خرمای کشور به حساب می‌آید که به عنوان یک قطب تولید خرمای کشور شناخته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: با توجه به این که طی بیش از یک دهه کشور و از جمله استان بوشهر درگیر موضوع خشکسالی است جهت حفاظت از نخیلات، ضروری است که در تامین منابع آبی برای آنها تجدیدنظر شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از مهمترین راه‌کارها در این زمینه، اصلاح شیوه آبیاری نخیلات از حالت سنتی به روش‌های نوین است تا ضمن افزایش بهره‌وری در تامین منابع آبی نیز برای نخیلات دچار مشکل نشویم.

وی بیان کرد: کاهش نزولات آسمانی در 47 سال گذشته بی‌سابقه بوده و اگر از امروز فکری برای اصلاح شیوه آبیاری نکنیم، با ادامه روند خشکسالی شاهد از بین رفتن حجم وسیعی از نخیلات در استان بوشهر خواهیم بود.

طهماسبی ادامه داد: نخل‌داران مناطق جنوب، جنوب غرب و جنوب شرقی کشور در سال جاری موفق به تولید یک میلیون تن خرما شده‌اند که تاکنون 171 هزار تن آن به خارج از کشور صادر شده است که رشد 22 درصدی در این بخش را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.