کد مطلب: ۵۰۱۱۱۴

۲ هزار کامیون وارداتی دست دوم در آستانه ورود به بازار

2 هزار کامیون وارداتی دست دوم در آستانه ورود به بازار

مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان گفت: ۲ هزار دستگاه کامیون در گمرکات منتظر ثبت سفارش برای ورود به کشور هستند که ظرف یک تا ۲ ماه آینده به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صدرالله بمانا عصر امروز در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که موجود است روند نوسازی ناوگان فرسوده سنگین از نظر ما مناسب نیست گفت: امیدواریم روند نوسازی خیلی بهتر از وضع کنونی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی از جمله تحریم‌ها و ارز که وجود دارد باید اقدامات لازم در حوزه تولید داخل خودروی سنگین افزایش یابد و از سوی دیگر روند واردات برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا مناسب شود.

بمانا افزود: اولین برنامه ما در کل کشور طرح نوسازی ناوگان درون‌‌شهری و برون‌شهری است که حدود ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه کامیون ، اتوبوس، مینی‌بوس و کامیونت درون و برون‌شهری دیده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با عنوان طرح ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون نوساز تحویل داده شده و یا در حال تحویل به متقاضیان است.

بمانا توضیح داد: ۱۰۵ دستگاه اتوبوس هم در حال تحویل است که هم‌اکنون در حال اجرای مراحل تکمیلی آن هستیم.

مشاور سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان با بیان اینکه قرارداد نوسازی ۱۲ هزار دستگاه ناوگان درون و برون‌شهری داریم گفت: از این میزان قرارداد حدود ۶ هزار دستگاه از این ناوگان مربوط به کامیون است.

بمانا بیان کرد: به علت تحریم و افزایش قیمت ارز، اجرای این طرح مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: افزایش تولید داخل خودروهای سنگین، نیازمند تامین برخی قطعات است که به علت افزایش نرخ ارز و همچنین تحریم، برای واردات آنها و اجرایی کردن تولید داخل، با مشکلاتی روبرو شده‌ایم؛ تامین ارز واردات این قطعات در بانک مرکزی شده که ارز آنها باید تحویل داده شود؛ با این حال برای جابجایی ارز هم با مشکلات زیادی روبه رو هستیم.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته اجرای طرح ریاست جمهوری با مشکلات بسیاری روبرو بوده به همین دلیل روند اجرای آن با کندی همراه بود.

بمانا ادامه داد: ما در کنار طرح ریاست جمهوری طرح دیگری در دستور کار خود قرار داده‌ایم به نام بند ۳ ماده ۳۰ قانون رفع موانع تولید که در حال حاضر در دست اجراست و با اجرای آن کامیون‌های اروپایی زیر ۳ سال ساخت وارد می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ دستگاه از این کامیون‌ها تاکنون ثبت سفارش شده و واردکنندگان منتظر هستند مشکلات ثبت سفارش و ارزی آنها حل شود تا وارد کشور کنند.

مشاور سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان اظهار کرد: ما در خرداد ماه فراخوان واردات کامیون‌های زیر ۳ سال ساخت اروپایی، ژاپنی و کره‌ای را منتشر کردیم که از آن زمان تا کنون، حدود ۲ هزار دستگاه از این ناوگان در گمرکات از طریق مرزهای کشور وارد شده و باید ثبت سفارش شوند؛ ضمن اینکه استانداردهای متناسب با کشور از جمله استانداردهای آلایندگی را هم می‌بایست دریافت کنند.

بمانا افزود: ما در حال دریافت خدمات پس از فروش و همچنین در حال گرفتن استانداردها هستیم و امیدواریم ظرف حداکثر یک تا ۲ ماه آینده این ناوگان به دست مصرف کنندگان و رانندگان برسد.

بمانا بیان کرد: منشا ارز این خودروها، خارجی است و با رفع موانع از طریق همکاری بانک مرکزی امیدواریم این مشکل نیز رفع شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوبه…ما که هواپیمای دست دوم وارد میکنیم..این که دیگه راهت تره…

  • پیمان مژدهی

    سلام شرکت مادرترکیه استانبول آمادگی همکاری درخصوص صادرات خودروبنزدرمدل های مختلف درحدصفرکیلومتروبستن قراردادبا افرادحقیقی وحقوقی میباشد

    • ناشناس

      سلام ،شرایطش چجوریه؟میشه کاملا توضیح بدی و قیمت اکسور مدل ۲۰۱۰چقدر درمیا

  • ناشناس

    با سلام آیا کامیون ها را بصورت اقساط ی هم واگذار میکنن چون کسی این مبلغ پول را ندارد

  • ناشناس

    واقعا خوب بود؟

  • ناشناس

    کسی که پول ندارد دونبال درد سر نگردد ماشین سنگین که پول چاپ نمی کند چرا چند ماشین سنگین داری کنی بعدآ گدای واجب میشود نکنید نداری کاردیگری