کد مطلب: ۲۸۸۷۳۲

رئیس اتحادیه املاک در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مشاوران املاک در گرانی مسکن نقشی ندارند/ بازار مسکن حبابی نیست

مشاوران املاک در گرانی مسکن نقشی ندارند/ بازار مسکن حبابی نیست

رئیس اتحادیه املاک می‌گوید: در بازار مسکن واژه حباب معنایی ندارد. در این شرایط بحرانی و حساس مالکان هم براساس شرایط روز ملک خود را قیمت‌گذاری و بعد به معرض فروش می‌رسانند. بنابراین ما در گرانی‌ها نقشی نداریم.

رئیس اتحادیه املاک در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی بازار مسکن چند درصد حباب دارد، به تجارت‌نیوز گفت: ما نمی‌دانیم که واژه حباب را در حوزه مسکن چه کسی باب کرده است. قیمت مسکن را مالک تعیین می‌کند. مالک هم در زمان بحران براساس شرایط روز یعنی قیمت مصالح ساختمانی، میلگرد و اجرت کار قیمت ملک را قیمت‌گذاری می‌کند.بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که 12 یا 20 درصد در بازار مسکن حباب وجود دارد؛ چرا که ما امانت فروشان مردم هستیم.

مصطفی قلی خسروی افزود: مشاوران املاک نیز همان‌طور که از نامشان مشخص است، مشاور دهنده و دلالت‌کننده میان خریدار و فروشنده هستند. ما نیز همانند دیگر فعالان اقتصادی دوست داریم که بازار شرایط خوبی داشته باشد تا بتوانیم به حق‌الزحمه خود دست پیدا کنیم. به‌واقع در هر شرایط ما خواستار کاهش واقعی شدن هستیم. چراکه زمانی که قیمت مسکن گران می‌شود روند فعالیت ما نیز کسادی را به همراه دارد. بنابراین ما خواستار افزایش قیمت‌ها نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن چه نقشی دارند،اظهار کرد: اینکه برخی معتقدند که مشاوران املاک دستی در افزایش قیمت‌ها دارند، آدرس اشتباهی است. ما هر کجا که متوجه شویم مشاوران املاک سهمی در گرانی‌ها یا التهابات بازار دارند با آنها برخورد قانونی خواهیم کرد. ما دلال هستیم. یعنی بر حق فروشنده و خریدار دلالت می‌کنیم و مسکن مورد نظر را با بحث‌های مشاوره‌ای به حداقل می‌رسانیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جدی میگی
    لابد این دلال بازیا رو من انجام میدم.
    این بنگاهیا به خاطر پورسانتشون چه حرفایی که نمیزنن

  • ناشناس

    50 درصد گرانی را مشاورین املاک مقصرند هیات بیطرف نظارت و بازرسی بفرستید

  • شمالی از همدان

    با سلام
    خدا پدرو مادرتونو بیامرزه که حرف دل ماهارو میزنید ممنون