کد مطلب: ۱۳۸۶۲۲

۳۱ تیر؛ آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک

31 تیر؛ آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک

سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای پایان تیرماه را آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی مشمولان مالیات بر درآمد اجاره املاک اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سی و یکم تیر ماه 1394 که از آغاز فروردین 1395 اجرا شده است، مودیانی که مشمول مالیات بر درآمد املاک اجاره‌اند، برای بهره‌مندی از معافیت‌های مقرر در این قانون باید اظهارنامه‌های خود را تا سی و یکم تیرماه در سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند.

تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی درآمد اجاره املاک موجب تعلق جریمه‌ای معادل 10 درصد مالیات متعلق و لغو بهره‌مندی این مودیان از معافیت‌های مالیاتی به شرح ذیل می‌شود:

1- معافیت درآمد ناشی از اجاره واحد یا واحدهای مسکونی در تهران تا مجموع 150 مترمربع زیربنای مفید و در سایر نقاط تا مجموع 200 متر مربع زیربنای مفید.

2- معافیت مالیاتی مربوط به مالکان مجتمع‌های مسکونی دارای بیش از سه واحد استیجاری که با رعایت الگوی مصرف مسکن، بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی ساخته شده‌اند.

3- معافیت موضوع ماده 57 قانون مالیات‌های مستقیم (شخص حقیقی که هیچ‌گونه درآمدی ندارد تا میزان معافیت مالیاتی درآمد حقوق موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم برای سال 1395 تا میزان 156 میلیون ریال و برای سال 1396 تا میزان 180 میلیون ریال از درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات از مالیات معاف می‌شود).

مشمولان می‌توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی تسلیم کنند.

نشانی این سامانه www.tax.gov.ir است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.