کد مطلب: ۶۷۶۴۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۱ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۱ تیر ۱۴۰۱

امروز ۱۱ تیر ۱۴۰۱ قیمت دلار صافی ملی افزایشی بود. در بازار طلا و سکه نیز روند همینگونه بود، اما در بازار سرمایه شاخص بورس روندی ریزشی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز روند قیمت دلار صرافی ملی افزایشی نسبی داشت. قیمت سکه و قیمت طلا نیز صعودی بود.

پیش‌بینی بیت‌کوین

بیت‌‌کوین در میان‌مدت در یک کانال روند نزولی قرار دارد. این نشان دهنده بدبینی فزاینده در بین سرمایه‌گذاران است و احتمالا می‌تواند نشان از کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین داشته باشد.

در نمودار قیمت، سطح حمایتی از دست رفته و کاهش بیشتر این ارز دیجیتال احتمال بالایی دارد. در صورت واکنش و اخبار مثبت با دید بسیار خوش‌بینانه، این ارز اگر پامپ کند در ۳۵ هزار دلار مقاومت دارد.

پیش‌بینی بورس

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به معاملات امروز بورس، احتمالا فردا بازار کمی متعادل شود. چیزی که مشخص است این است که تنها بازاری که در کشور از ابتدای سال به سهامداران و به سرمایه‌گذاران بازدهی نداده بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: اگر وضعیت کلی بورس نگاه کنیم می‌بینیم که بازارسرمایه در کل بازدهی خاصی برای سرمایه‌گذاران نداشته است. در روزهای اخیر ما شاهد این بودیم که قیمت‌ها در بازارهای جهانی افت کرده است. دلیل و بهانه امروز بازار هم برای افت، بحث قیمت‌های جهانی و موضوع مهمتر یعنی برجام بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به برجام گفت: مذاکرات نتیجه روشنی نداشته و شاید هم بتوانیم بگوییم که نتیجه منفی داشته است. علیرغم پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه شاید به توافقاتی در این دوره از مذاکرات برسند، نتیجه‌ای حاصل نشد و بازار در بخش برجامی هم امروز منفی بود.

پیش‌بینی طلا

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: برای بررسی شرایط طلا در داخل کشور دو عامل دلار و انس جهانی در نظر گرفته می‌شود. با در نظر گرفتن رکود تورمی در سطح جهانی، احتمال کاهش رشد اقتصاد و افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در جهان انتظار رشد شدید در قیمت انس، پایین آمد.

او ادامه داد: از آنجایی که احتمال توافقات برجام در روزهای فعلی نسبت به گذشته بیشتر شده و احتمال کاهش قیمت دلار به واسطه بهبود شرایط وجود دارد. می‌توانیم انتظار داشته باشیم قیمت دلار باز هم در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

این کارشناس همچنین گفت: به‌رغم اینکه انتظار کاهش چشم‌گیری برای دلار داخلی و انس جهانی مشاهده نمی‌شود، ولی احتمال رشد زیادی نیز نمی‌رود.

محبی درمورد پیش‌بینی خود توضیح داد: بنابراین قیمت طلا در داخل کشور به واسطه قیمت دلار و انس جهانی می‌تواند کاهشی باشد. ولی در آینده بلندمدت انتظار رشد قیمت طلای داخلی وجود دارد.

پیش‌بینی دلار

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: در حال حاضر جدا از ارزش ذاتی، قیمت دلار بیشتر از اخبار مثبت و منفی برجام متاثر است. شاهد هستیم که از چند روز قبل مذاکرات برجام تقریبا به نقطه‌ای رسید که طرفین آن را ترک کردند و دلار روندی صعودی گرفت. این ارز از محدوده ۲۷ هزار تومان رشد کرد و حتی سقف خود را در سال قبل شکست.

او ادامه داد: سپس با سیگنال‌های مثبتی که طرفین درخصوص احیای مذاکرات دادند این روند صعودی ضعیف شد.

این کارشناس درمورد پیش‌بینی خود از آینده دلار گفت: برای هفته آینده نیز دلار منتظر اخباری است که از این مذاکرات مخابره شود. اگر اخبار مثبتی وجود داشته باشد دلار به کانال‌های پایین‌تر قبلی می‌رسد، ولی اگر اخبار حاکی از آن نباشد که طرفین به توافق نزدیک هستند حتی می‌توان کانال‌های بالاتری را برای قیمت دلار پیش‌بینی کرد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.