کد مطلب: ۲۰۶۵۵۳

چگونه مالک کوکاکولا بزرگ‌ترین سهام‌دار اپل شد

چگونه مالک کوکاکولا بزرگ‌ترین سهام‌دار اپل شد

وارن بافت که اولین بار در مارس 2016، حدود 9.8 میلیون سهم از شرکت اپل را خریداری کرده بود، در دسامبر سال گذشته سهم خود را افزایش داد. حالا با 165.3 سهم که حدود 27.7 میلیارد دلار قیمت دارد، وی بزررگ‌ترین سهام‌دار اپل محسوب می‌شود.

الهام میرمحمدی: بر اساس گزارشی تازه، وارن بافت مالک شرکت سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، با خرید بیش از 31 میلیون سهم از شرکت اپل، سرمایه خود در این شرکت را به بیش از 23.3 درصد افزایش داد.

به گزارش تجارت‎نیوز ، به این ترتیب با 165.3 میلیون سهم که حدود 27.7 میلیارد دلار قیمت دارد، برکشایر هاتاوی، بزررگ‌ترین سهام‌دار اپل محسوب می‌شود.

با بسته شدن بازار بورس در چهارشنبه گذشته، سهام اپل 1.7 درصد افزایش یافت که به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل آن اعلام این خبر بوده است.

وارن بافت، سرمایه‎گذار آمریکایی شخصیتی است که به هیچ وجه با سرمایه‎گذاری در شرکت‌هایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت داشتند، موافق نبود. او بر این باور بود که به خوبی این شرکت‌ها را درک نمی‎کند و احساس خوبی در مورد آنها ندارد.

وارن بافت حتی تا دو دهه اخیر هم به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوریِ مطرح در جهان تن نداد. اما با نفوذ روبه‌رشد این شرکت‌ها در میان مردم، وی تصمیم گرفت افکار قدیمی خود را کنار بگذارد و در برخی از شرکت‌ها از جمله کمپانی آی‌بی‌اِم (IBM) سرمایه‌گذاری کند.

وی دارای سهام قابل توجهی در شرکت‌هایی چون کوکاکولا، ولز فارگو و امریکن اکسپرس است.

برکشایر نخستین بار در مارس 2016، حدود 9.8 میلیون سهم از شرکت اپل را خریداری کرد. در ژوئن 2016 با خرید 5.4 سهم دیگر این رقم را به 15.2 میلیون رساند.

در پایان سال 2016، تعداد کل سهام خریداری‌شده از اپل به چهار برابر -حدود 57.4 میلیون- رسید.

در مارس سال گذشته نیز این شرکت، سهام خود از اپل را به 72 میلیون رساند. در ماه ژوئن خریدی کوچک در حدود 1 میلیون سهم انجام داد و در سپتامبر نیز 3.9 سهم دیگر از اپل خرید.

در نهایت با خرید 31 میلیون سهم در دسامبر 2017، این رقم به 165 میلیون سهم رسید. و این بدان معناست که این شرکت در حال حاضر، بزرگ‌ترین سهام‌دار اپل محسوب می‌شود.

وارن بافت به این مشهور است که سرمایه‌گذاری‌های خود را عمدتا در مدت زمان طولانی انجام می‌دهد. اما در مورد اپل به نظر می‌رسد، استراتژی‌های او تغییر کرده است. او در کمتر از مدت دو سال، سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت اپل را افزایش داد و حالا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار این شرکت است.

منبع: فوربس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.