کد مطلب: ۲۳۰۵۸۸

هشت خودروی جدیدی که در چین رونمایی می‌شوند

هشت خودروی جدیدی که در چین رونمایی می‌شوند

نمایشگاه خودروی چین در تاریخ 25 آپریل تا 4 می 2018 برای پانزدهمین بار در شهر پکن برگزار می‌شود. در این نمایشگاه بین‌المللی کمپانی‌های مهمی چون فولکس‌واگن، مزدا، نیسان و بی‌ام‌دبلیو جدیدترین مدل‌های خود را ارائه می‌دهند.

الهام میرمحمدی: پانزدهمین نمایشگاه خودروی چین (Auto China)، که یکی از مهم‌ترین و موثرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو است، در تاریخ 25 آپریل تا 4 می 2018 (5 تا 14 اردیبهشت 97) در شهر پکن برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چین یک بازار پررونق برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی محسوب می‌شود و صنعت اتومبیل یکی از صنایع مهم در اقتصاد چین است.

بر اساس گزارش‌ها در سال 2009، چین گوی سبقت را از ایالات متحده آمریکا ربود و به بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان تبدیل شد. رکورد تولید 18.1 میلیون وسیله نقلیه، با افزایش 32.4 درصدی تنها در طول یک سال، در سال 2010 برای چین ثبت شد.

از این رو و به دلیل حضور رهبران فناوری، صنعت تامین‌کننده بین‌المللی در چند سال گذشته در چین استقرار یافته است.

نمایشگاه خودروی چین با هدف ایجاد یک جایگاه جهانی برای نمایش نوآوری و توسعه خودرو که با تلاش بسیاری از تولیدکنندگان شناخته شده، ایجاد شده است.

این نمایشگاه نقش مهمی در هدایت و توسعه مصرف در صنعت خودرو دارد.

طی سال‌های اخیر این نمایشگاه از سوی غرفه‌داران خودروی داخلی و خارجی، توزیع‌کنندگان خودروهای محلی، رسانه‌ها و مخاطبان مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. مقر برگزاری این نمایشگاه هر سال بین پکن و شانگهای تغییر می‌کند.

به طور کلی نمایشگاه کلیه محصولات و خدمات را در چهار دسته اصلی، قطعات و اجزا، تعمیر و نگهداری، لوازم جانبی و سفارشی‌سازی و برق و سیستم‌ها تقسیم می‌کند.

تولیدکنندگان و فروشندگان تجاری اتومبیل‌های مسافرتی، تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات خودروها، آژانس‌های طراحی، تهیه‌کنندگان دکوراسیون اتومبیل و کالاهای مصرفی، شرکت‌های خدمات مالی، شرکت‌های تجاری و رسانه‌داران عمدتا از جمله شرکت‌های غرفه‌دار در نمایشگاه خودروی پکن هستند.

علاوه بر اتومبیل‌های سفری و تجاری، قطعات خودرو، لوازم جانبی و دکوراسیون خودرو، تکنولوژی‌های جدید و مواد مورد نیاز برای این صنعت، فناوری انرژی جدید اتومبیل و محصولات مربوط به آن و تکنولوژی محیط زیست از دیگر محصولات و خدمات قابل ارائه در این رویداد است.

بر اساس گزارش‌ها، در مقایسه با نمایشگاه خودروی سال 2016 که در شانگهای برگزار شد، رویداد سال جاری گسترده‌تر خواهد بود.

در زیر به معرفی برخی از جدیدترین خودروهایی که قرار است در نمایشگاه پکن رونمایی شود، پرداخته‌ایم.

فولکس‌واگن توارگ 2019 (Volkswagen Touareg)

توارگ 2019

نسل سوم توارگ که پیش‌تر در 23 مارس معرفی شد، قرار است به طور رسمی در نمایشگاه پکن رونمایی شود. این نسخه مجهز به جدید‌ترین فناوری‌های روزِ دنیاست و فولکس‌واگن در نظر دارد با هدف جذب خریداران، بیشترین امکانات ممکن را در شاسی‌بلند توارگ در اختیار قرار دهد.

همچنین این مدل قرار است به عنوان پرچم‌دار در بازارهای اروپایی به ویژه آلمان به فروش برسد. اما در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهد شد.

اس‌یو‌وی جدید نیسان ترا (Nissan Terra SUV)

جدید نیسان ترا

یکی از اهداف کمپانی نیسان، افزایش فروش 40 درصدی طی چهار سال آینده است. این اس‌یو‌وی از بهار امسال در بازار چین عرضه شد، اما قرار است در بازارهای آسیایی هم عرضه شود.

این خودرو روی پلت‌فرم پیکاب ناوارا ساخته شده و شباهت زیادی به برادر پیک‌آپش دارد.

نیسان لیف و IMX Kuro از دیگر مدل‌های این کمپانی هم در نمایشگاه پکن عرضه می‌شوند.

فارادای فیوچر FF81 SUV

فیوچر FF81 SUV

فارادای فیوچر یک شرکت نوپای آمریکایی در زمینه تکنولوژی است که بر روی توسعه اتومبیل‌های هوشمند برقی تمرکز دارد. شریک مالی این شرکت چینی لی‌اکو هم به تولید لوازم الکتریکی می‌پردازد و مدیرعامل آن جیا یوتینگ (Jia Yieting) است.

انتظار نمی‌رفت که فاردای فیوچر مدل دومی را به بازار عرضه کند. اما حالا مدل FF81 که در مقایسه با FF91 بزرگ‌تر است، در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی خواهد شد.

گرند کامندر (Jeep Grand Commander)

کامندر Jeep Grand Commander

بر اساس گزارش‌ها رونمایی از گرند کامندر در نمایشگاه پکن انجام می‌شود. این مدل جیپ به احتمال زیاد به طور انحصاری در بازار چین به فروش می‌رسد و قیمتی برابر با 38 هزار دلار دارد.

گرند کامندر می‌تواند رقیبی جدی برای شاسی‌بلند ترامونت (Teramont) فولکس‌واگن محسوب شود که قیمتی معادل 45 هزار دلار دارد.

پینین‌فارینا Pinifarina H500

Pinifarina H500

کمپانی ایتالیایی پینین‌فارینا هم با مدل جدید H500 در نمایشگاه پکن حضور می‌یابد. H500 یک مدل لوکس سدان است که طراحی بهتری در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌ترش دارد.

بی‌ام‌دبلیو M2 کامپتیشن (BMW M2 Competition)

M2 کامپتیشن BMW M2 Competition

این شرکت آلمانی در سال 1972 برنامه‌ای برای تولید خودروهایی با توانایی‌های دینامیکی بالا تدوین کرد که با نام M شناخته می‌شود.

مدل M2 که در نمایشگاه رونمایی می‌شود شباهت بسیاری به مدل M4 دارد.

اینسپایر Buick

Buick

جنرال‌موتورز در حال آماده شدن برای رونمایی از کانسپت‌ تمام‌الکتریک خود، یک اتومبیل شاسی‌بلند در نمایشگاه پکن است.

بیوک که در چین با کمپانی سایک همکاری می‌کند، سابقه فراوانی در بزرگ‌ترین بازار دنیا دارد. امروزه فروش بیوک در چین بیشتر از فروش آن در بازار داخلی آمریکا است.

بیوک این کانسپت را به عنوان نشان‌دهنده طراحی و تکنولوژی‌های جدید برند معرفی کرده و گفته که از شاخصه‌های آن در محصولات آینده شرکت بهره خواهد بود.

مزدا

Mazda MX 5

این کمپانی ژاپنی هم سه مدل را که شامل CX5، MX-5 و Mazda6 است، در نمایشگاه پکن در معرض نمایش خواهد گذاشت.

* بخش‌هایی از این گزارش برگرفته از منابع autospectator.com و topspeed.com است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.