کد مطلب: ۲۵۰۳۴۲

یک کارشناس بازار مسکن پیش‌بینی کرد:

گرانی مسکن تا پایان سال ادامه دارد

گرانی مسکن تا پایان سال ادامه دارد

یک کارشناس بازار مسکن عنوان کرد: از شهریور ماه سال 96 قیمت مسکن شروع به رشد کرده است و با توجه به خروج امریکا از برجام این روند افزایشی در سال 97 هم ادامه خواهد داشت.

بازار مسکن سال 97 را با یک روند صعودی قیمت آغاز کرد. طبق اعلام بانک مرکزی، در فروردین ماه امسال قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش یافت. اما آیا این نوسان قیمت در ماه رمضان و روزهای آینده هم ادامه خواهد یافت؟

بیت‌الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: مسکن پارامتری نیست که بتوان در قالب یک ماه آن را بررسی کرد. عوامل مختلفی بر بازار مسکن اثرگذار هستند. ماه رمضان هم اندک تاثیری بر قیمت معاملات مسکن دارد.

وی افزود: اما به طور کلی دوره‌های زمانی کوتاه‌مدت مثل ایام نوروز که مصادف با تعطیلات است بر بازار مسکن که یک مساله بلندمدت است اثر ندارد.

ستاریان تصریح کرد: از شهریور ماه سال 96 قیمت مسکن شروع به رشد کرده است و با توجه به خروج امریکا از برجام این روند افزایشی در سال 97 هم ادامه خواهد داشت. اگر امریکا از برجام خارج نمی‌شد می‌توانستیم منتظر خروج سرمایه از بخش مسکن از اوایل سال 97 باشیم و در این صورت بازار مسکن رونق پیدا می‌کرد.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که تصمیم امریکا باعث ایجاد ناامنی در تمام بازارهای ما شده است. بنابراین سرمایه‌ها در مسکن باقی می‌مانند و این امر منجر به افزایش قیمت مسکن می‌شود.

ستاریان در پایان خاطرنشان کرد: از شهریور ماه سال 96 تاکنون قیمت مسکن حدود 35 تا 40 درصد افزایش داشته است. با توجه به شرایط ذکر شده انتظار می‌رود بهای مسکن تا شروع تابستان سال جاری به رشد 50 درصدی رسیده و تا پایان سال 97 هم این افزایش ادامه داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داوود

    مسکن گرون میشه!!!!؟؟؟؟

  • مهندس شهرسازی

    با توجه به سیر جمعیتی در ایران و گذر پیک جمعیتی دهه شصت از خرید و تهیه مسکن ، در آینده قیمت مسکن یا افزایش نمی یابد و یا اینکه کاهش خواهد یافت چرا که در حال حاضر تعداد زیادی خانه بر روی دست صاحبان آن مانده است و خالی است. همانطور که صندلی های زیادی در دانشگاه خالی است و پیک جمعیتی کاهش یافته است. این افزایش قیمت ها نیز بیشتر صوری و بازی دلالان و بساز بندازها است که سعی می کنند بازار را تکان بدهند اما در حال حاضر به دلیل نبودن نقدینگی در بازار و نبودن پول دست مردم، این بازی ها هم جواب نخواهد داد چرا که پولی نیست که بتوان با ان خرید و فروش کرد و این تقلای بازار مسکنی ها هم بی فایده است. کما اینکه هنوز هم با سر زدن به بنگاه املاکی ها متوجه خواهید شد که خرید و فروشی صورت نمی پذیرد و فقط صاحب خانه ها قیمت ها را بالا برده اند و دریغ از خریدار! ایران در زمینه مسکن اشباع شده است. پس سرمایه تون رو الکی تو این کار هدر ندهید.

  • علی

    با سلامهرچه سرمایه ممکلت به بخش مسکن برود یعنی اتلاف سرمایه، چون تولید مسکن هیچگونه تولید ثروتی برای کشور ندارد جز آنکه یکسری خانه بدون سکونت به خانه های قبلی اضافه می شود و این یعنی محبوس کردن سرمایه کشور در جایی که هیچ خروجی قابل توجهی ندارد. واقعا جای تاسف دارد که به این شرایط جو می دهند که بنگاهداران و فروشنده ها حداکثر سو استفاده را بکنند. مملکتی که اقتصادش فقط با بساز بفروش مسکن از رکود خارج می شود و وارد رونق می شود از نظر اقتصادی بیچاره و بدبخت است. اتفاقا همین گران شدن زمین و مسکن در ایران یکی از علت های اصلی سایر مشکلات کشور است و متاسفانه این یک شعار بین مردم ایران شده است که هرکس به جایی رسیده از طریق خرید و فروش ملک بوده است. متاسفانه همه ما در هر شغلی که هستیم به جای تمرکز بر کیفیت کار خود و بکار گرفتن سرمایه مالی خود برای ارتقا وضعیت کار فعلی خود باید تبدیل به یک دلال ملک شویم تا موفق باشیم. به جای انتقال سرمایه کشور به سمت تولید واقعی و ایجاد ثروت واقعی برای کشور، سرمایه مملکت در خانه و زمین محبوس شده است. واقعا جای تاسف دارد.

  • امیر

    آقای کارشناسی من حاضرم ملکم را زیر 30درصد قیمت بفروشم . بسه تو رو خدا بسه. کشوری که به دلال بازی سکه و طلا بازی روی بیاورد فاتحه. تولید صادرات و قدرتمندی بیمه ها میتواند ضمانت رفاه و خوشبختی باشد نه دلال بازی .

  • سید محسن

    حالا صبر کنید ببینید چی میشه . قیافه این بساز بفروش ها دیدن داره .
    کو پول که خونه خرید

  • فرشاد

    من بر خلاف این دوستان فکر می کنم مسکن گرون میشه اما شاید گرون شدنش به اندازه سکه و ارز نباشه – متاسفانه ما در این کشور برخلاف اکثر نقاط دنیا چیزی به نام رکود تورمی داریم- مگر اینکه شخصی پول لازم باشه و بخواد ملکش رو زیر قیمت بفروشه-این نکته رو هم دوستان توجه داشته باشند اگر مسکن گران نشه حتما اجاره خانه با شیب بیشتری افزایش پیدا می کنه و اینقدر اجاره خانه بالا میره که خرید مسکن به صرفه میشه– این نکته رو هم فراموش نکنید که دولت ترجیح میده بجای رونق خرید و فروش سکه و ارز ساخت و ساز و فروش مسکن برای سرمایه گذار به صرفه بشه چرا که باعث اشتغال میشه و باعث رونق گرفتن حداقل 13 صنعت مرتبط با مسکن میشه و از طرفی دولت و شهرداری ها پول خوبی بابت مالیات و عوارض و… کسب می کنند.دولت سعی میکنه با افزایش دادن مقدار وام قدرت خرید مردم رو افزایش بده.پس تصور ارزان شدن مسکن تصور صحیحی نیست.

  • سوری

    وضعیت اسف بار مسکن , بدلیل بی عرضگی وزیر راه و شهر سازی و نمایندگان مجلس است کجای دنیا اینقدر تغییر قیمت در بخش مسکن داریم.

    • ناشناس

      مشکلات وگرانی مسکن فقط وفقط باوربفرمایید یک علت داره تعمد عباس اخوندی برای فشاربرمردم مجلسیها فهمیدند تاحالا چهارباراستیضاح شده چرا برکنارنمیشه الله اعلم یقین بدانیم با کنارگذاشتن وزیر راه ومسکن ساخت وساز ورونق مسکن راشاهدخواهیم بود،نمونه اش بارفتن رییس بانک مرکزی موضوع دلاروسکه داره سروسامان میگیره امیداست بهیکماه نرسد واین وزیر بره دنبال کارش ومردم رابه خاک سیاه ننشاند

  • ناشناس

    توی این چند سال عمری که از خداوند گرفتم تا به حال اینقدر احساس نا امیدی و یاس نکرده بودم ،ما چه گناهی کردیم تو این مملکتی که سرانش توانایی اداره اون رو ندارن به دنیا اومدیم. مسکن مدام قیمتش بالاتر میره و مردم مدام قدرت خریدشون پایین تر .ارزش پولمون روز به روز میاد پایین.پولدار ها پولدار تر میشوند و … آخه تا کی تحمل؟

  • ناشناس

    سلام سیاوش هستم کارمند گرانی مسکن از گران شدن مصالح ساختمان تبعیت میکند مثلا میلگرد فعلا پنج هزاره چهارصد تومنه و الی ماشاله حالا هی بگیم دلال و دولت و وزیر و وکیل

  • ناشناس

    همیشه همینطوری تومملکت ما پولدارها پولدارترمیشن فقیرام فقیرتر سودش میره توجیب دلالا خدایاخودت کاری بکن به مارحم کن