کد مطلب: ۲۵۰۴۵۹

خانه کلنگی در تهران هر متر ۲۶ میلیون تومان

خانه کلنگی در تهران هر متر 26 میلیون تومان

در آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت بازار مسکن تهران آمده «حداقل قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در زمستان 1396 معادل 700 هزار تومان و حداکثر آن 26 میلیون تومان بوده است.»

فریبا تاجدینی: بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار، مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی در فصل زمستان سال 1396 در مقایسه با زمستان سال 95 در شهر تهران با 26.6 درصد تورم همراه بوده است، به طوری که اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران حدود 28 هزار تومان با میانگین مساحت 75 متر مربع و متوسط عمر بنای 14 سال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل 26.6 درصد و نسبت به فصل قبل 9 درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 5.9 میلیون تومان با میانگین مساحت 276 متر مربع بوده که نسبت به فصل قبل 13.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 33.5 درصد افزایش داشته است.

حداقل قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در زمستان 1396 معادل 700 هزار تومان و حداکثر آن 26 میلیون تومان بوده است. تعداد معاملات زمین یا زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده در این رنج قیمتی نسبت به زمستان سال 1395 با افزایش 41 درصدی همراه بوده است.

همچنین بر اساس داده‌های مرکز آمار، در فصل زمستان سال 1396 متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 5.8 میلیون تومان با میانگین مساحت 94 مترمربع و متوسط عمربنای 11 ساله بوده که نسبت به فصل قبلش 14.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 33.2 درصد افزایش یافته است.

حداقل قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در زمستان 1396 معادل 600 هزار تومان و حداکثر آن 37 میلیون تومان بوده است. تعداد معاملات انجام شده در این رنج از قیمت نسبت به زمستان سال 1395 معادل 10.6 درصد افزایش داشته است.

تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بينا

    همين امروز كلنگي در نياوران و زعفرانيه و الهيه متري چهل مليون قيمت گذاري شده، مناطق خوب دروس سي تا سي و پنج مليون هركس شك داره من بهش متري ٢٦ ميدم هر كدوم را تونست برام بخره

  • saeedzf

    کجای کار هستید جنت آباد کلنگی از متری 20 میلیون تا متری 26 میلیون هست حالا شما برو بالای شهر ببین چنده

  • نگین

    قیمت به روز با متراژ در سال نود ونه درج شود از تمامی محله ها ممنون میشم