کد مطلب: ۲۷۷۲۶۹

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز

تعلل نکنید؛ لوازم خانگی مورد نیاز را بخرید

تعلل نکنید؛ لوازم خانگی مورد نیاز را بخرید

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در توصیه‌ای به مردم می‌گوید که افراد به این بهانه که لوازم خانگی ارزان می‌شود برای خرید کالا تعلل نکنند چرا که از ابتدای سال جاری تاکنون تمام مولفه‌ها در حوزه تولید افزایش یافته است.

دبیر کل و رئیس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درباره وضعیت بازار لوزام خانگی به تجارت‌نیوز گفت: بازار لوزام خانگی و گرانی‌های اخیر را باید از دو جنبه نگریست. جنبه اول باید دید که اساسا افزایش قیمت در لوازم خانگی به واحدهای صنعتی ارتباط دارد یا فعالان بازار با توجه به نوسانات نرخ ارز کالای مورد نظر را گران می‌فروشند. مس، فولاد، پتروشیمی و آلومینیوم مواد اولیه پُرکاربرد در صنایع لوازم خانگی هستند که به دلیل نوسانات ارزی 30 درصد افزایش قیمت را تجربه داشته‌اند. از این رو تولیدکنندگان این عرصه محصولات خود را 10 درصد افزایش دادند.

حبیب الله انصاری در پاسخ به این پرسش که چرا برخی واحدهای صنفی در بازار نسبت به فروش برخی کلاها دست نگه داشته‌اند، افزود: یکی از دلایل این موضوع به غیرپیش‌بینی بودن مولفه‌های تولید باز می‌گردد. عده‌ای نسبت به آینده قیمتی مواد اولیه تولید ابراز نگرانی می‌کنند و در این مسیر تردیدهایی دارند. عده‌ای نیز معتقدند که باید ثباتی در بازار ایجاد شود. ما هم به این اصل باور داریم اما متاسفانه باید گفت که تمام عوامل تولید از جمله میزان دستمزد، قیمت بیمه و… نیز گران شده و بنابراین افزایش قیمت در واحدهای تولیدی لوازم خانگی دور از انتظار نیست.

او در توصیه‌ای به مردم عنوان کرد: افزایش 10 درصدی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی مقولانه به نظر می‌رسد و از آن سو کالای لوازم خانگی نیز برای مردم جز آن دسته اقلام ضروری است. بنابراین اینکه مردم زمان خرید خود را به دلیل کاهش قیمت‌ها به تاخیر بیاندازند، رفتار درستی نیست؛ چرا که این روزها قیمت تمام شده تمام کالاها افزایش یافته و تولیدکنندگان نیز بنا به توجیهاتی که وجود دارد قیمت خود را با درصد سود اندک به فروش می‌رسانند.

انصاری همچنین در پاسخ به این پرسش که در آینده شاهد افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی خواهیم بود؟ گفت: در شرایط رکودی قرار داریم و در این بازار تقاضایی وجود ندارد. بنابراین افزایش چند برابری قیمت‌ها به ضرر تولیدکننده تمام می‌شود چرا که با افزایش یک باره قیمت‌ها دیگر خریداری وجود ندارد و مردم ترجیح می‌دهند برای خرید کالای نو از لوازم دست دوم استفاده کنند. بنابراین افزایش قیمت 30 درصدی در بازار لوازم خانگی غیرمنطقی است.

این فعال بازار همچنین به شائبه‌های مطرح شده در فضای مجازی که در انبار کارخانه‌ها کالای لوازم خانگی دپو شده است، این گونه پاسخ داد: با نوسانات قیمت در مواد اولیه واحدهای تولیدی از ظرفیت خود کاسته‌اند بنابراین از ابتدای سال جاری تاکنون نه تنها افزایش تولید نداشته‌ایم بلکه شاهد کاهش ظرفیت‌ها در تولید بوده‌ایم. از این رو چنین شائبه‌هایی مبنی بر دپوی کالاهای لوازم خانگی در انبارها صحت ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نا شناس

    من موندم بدون جهیزیه…..عروسیمون یک سال ب تعویق افتاد،خدا نگزره از باعث و بانیاش… اما روزی هم بخام خرید کنم از خرید کالای ایرانی صرف نظر میکنم و کالای خارجی رو ترجیح میدم چرا که سران مملکت ما رو فدای همون خارجیا کردن…روابطشون محکمه و پابرجا فیلمشون برا ما مردم….

  • ناشناس

    سوداگران در هر رشته ای کشور را گرفته اند با این خبرها میخواهند هجوم مردم را افزایش دهند.. آگاه باشید بی رویه خرید نکنید که فقط همان هجوم ملت عامل گرانیهای غیر عادی است

  • ناشناس

    کالای ایرانی همش داغونه زودم خراب میشه اصلا به گرد ال جی و سامسونگ نمیرسه

  • رضا

    باسلام دوستان من فروشنده لوازم خانگی هستم تا اونجایی که من اطلاع دارم جنس به وفور هستش بحث عرضه وتقاضای کاذب هستش که تعادل را به هم ریخته ضمنا قدرت خرید مردم به شدت پایین اومده قبلا شرکتهای داخلی جنس را ۶تا حتی یکساله به ما می دادن وقیمت هم مناسب بود الان نه تنها قیمتها حداقل دوبرابر ودر بعضی موارد ۲۰۰درصد افزایش داشته فروششون را هم نقدی کردن عملا خرید وفروش به شدت کم شده است متاسفانه تو این وضعیت کسانی هم که مجبور به تهیه کالا هستند به شدت تحت فشار هستند .وبا این وضع هیچ امیدی به بهبود شرایط نمی رود چون تمام کالاهایی که به نام کالای داخلی عرضه میشود به نوعی مرتبط با دلار میباشد یا قطعات وارداتی بوده ومونتاژ میشود .

  • ناشناس

    من خودم دو سال نامزدم کم مونده بود وسایل خونه رو بگیرم عروسی ب پا بشه ک ب لطف دولت و دلال و مردم ب تعویق افتاد تا سال 1400 واقعا متشکریم […]

  • ناشناس

    تاچقد جمع کنن.. ..افسوس و صد افسوس ک ایران رو […] میکنه ..آخه ماچی میشیم که هنوز اول راهیم وشب تا صبح فقط استرس آینده رو داریم چی داره برسرمون میاد..چرایکی نیس یه کاری کنه

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه درباره بانی این گرانی ها من دوسال عقد کردم کار کردم جونم پاره کردم با حقوق کارگری پول جمع کردم جهاز بخرم باورش پولی که جمع کردم تف هم تو دستم نمیندازن نه میتونی خونه رهن کنی نه چیزی واقعا متاسفم و شرم باد براین نظرت به فکر مردم بودن .

  • ناشناس

    هیچ وقت تو انتخابات شرکت نمیکنم اونا که به فکر ما بدبخت بیچاره ها نیستن

  • ناشناس

    خدا ذلیل کنه باسبانیش را که مردم را بخاک سیاه نشوندن من میخوام یه کولر گازی بگیرم هرچی میکنم نمیشه

  • مهدی

    یخچال ایرانی خریدم ماهی یکبار تعمیر لازم میشه واقعا از زندگی زده میشی شما که پول را دوبل وسوبل از مردم میگیری لااقل جنس خوب به دست مردم بدید یا حداقل واردات لوازم خونگی را آزاد کنید تصمیم با خودمون که جنس خارجی گرون بخریم یا جنس ایرانی قسطی و ایرانی