کد مطلب: ۲۷۷۲۸۸

نبوغ ذاتی خود را به پول تبدیل کنید!

نبوغ ذاتی خود را به پول تبدیل کنید!

آیا می‌دانید شما علیرغم شرایط مالی خود، به‌طور بالقوه فردی ثروتمند هستید؟ آیا می‌دانید که این ثروت به‌صورت ترکیب منحصربه‌فردی از استعدادها و قابلیت‌های درونی به شما اعطاشده است؟ هر یک از ما به‌عنوان یک انسان، منبع بیکرانی از قدرت‌های درونی هستیم. ما از قدرت خلق و آفرینش برخورداریم. هر یک از قدرت‌های تخیل، تفکر،

آیا می‌دانید شما علیرغم شرایط مالی خود، به‌طور بالقوه فردی ثروتمند هستید؟ آیا می‌دانید که این ثروت به‌صورت ترکیب منحصربه‌فردی از استعدادها و قابلیت‌های درونی به شما اعطاشده است؟ هر یک از ما به‌عنوان یک انسان، منبع بیکرانی از قدرت‌های درونی هستیم. ما از قدرت خلق و آفرینش برخورداریم. هر یک از قدرت‌های تخیل، تفکر، انتخاب، اراده، اشتیاق و عمل به ما توان شگفت‌انگیزی برای تغییر و دستیابی به خواسته‌هایمان می‌بخشند.

علاوه بر این‌ها هر یک از ما دارای موهبتی ویژه هستیم که من آن را نبوغ ذاتی می‌نامم. نبوغ ذاتی هدیه‌ای الهی است که بدون استثنا به‌تمامی ما اعطاشده است؛ اما به دلیل روش‌های نادرست تربیتی و آموزشی، نبوغ ذاتی بیشتر افراد سرکوب‌ می‌شود.

هر انسان یک خالق منحصربه‌فرد است

در متون دینی آمده که «خدا انسان را به‌صورت خویش آفرید». از دو لحاظ، خلق انسان توسط خدای قادر مطلق ایجاب می‌کند که هر انسانی موجودی منحصربه‌فرد و دارای توان و استعدادی یگانه باشد.

اگر قرار باشد که هر یک از ما یگانه نباشیم، در این صورت به نحوی اصالت خالقیت خدا زیر سوال می‌رود؛ زیرا خلق کردن یعنی آفریدن چیزی کاملا نو و بی‌سابقه. اگر بعضی از ما کپی بعضی دیگر باشیم، در این صورت صفت خالقیت خدا با مشکل مواجه می‌شد.

درست است که ما انسان‌ها به‌مثابه یک نوع، همه به هم شبیه هستیم اما هیچ‌یک دقیقا عین یکدیگر نیستیم. این واقعیت حتی در مورد دوقلوهای همسان هم صدق می‌کند. آن‌ها کپی همدیگر نیستند؛ بنابراین هر موجودی از موجودات بی‌جان تا انسان، یکتا و منحصربه‌فرد است.

در وجود هر یک از ما، استعداد و توان بالقوه‌ای وجود دارد که فقط و منحصرا به ما اعطاشده است.

نکته دوم: ویژگی بارز خدا خالقیت اوست. پس اگر انسان را به‌صورت خویش آفریده باشد، باید به او نیز این ویژگی خالقیت را عطا کرده باشد. همین ویژگی خلاقیت، بزرگ‌ترین قوه و پتانسیلی است که در وجود بشر یافت می‌شود زیرا این بارزترین ویژگی خدایی یعنی خالق بودن است.

ما این قوه و توانایی را در وجود انسان «نبوغ ذاتی» نامیدیم. پس در وجود هر یک از ما، استعداد و توان بالقوه‌ای وجود دارد که فقط و منحصرا به ما اعطاشده است.

این نوع نگاه به نبوغ ذاتی، عمق و معنای ویژه‌ای به آن می‌بخشد. این توان بالقوه در صورت شکوفایی از قدرت خلاقیتِ خدایی برخوردار است.

ما بارقه‌ای از روح الهی هستیم و نبوغ ذاتی در واقع عطیه‌ای الهی است که روح ما با شکوفایی آن هرچه بیشتر الوهیت خود را آشکار می‌سازد.

نبوغ ذاتی شما چیست؟

آیا به‌طورکلی می‌دانید که در چه زمینه‌ای استعداد دارید؟

آیا می‌دانید چه علایقی دارید و از چه فعالیتی لذت می‌برید؟

تاکنون به کسی برنخورده‌ام که مطلقا پاسخ این سوالات را نداند. با اینکه ممکن است در طی فرآیند اجتماعی شدن، استعدادها و علایق ذاتی‌مان به مقدار زیادی سرکوب‌شده باشد اما هر یک از ما هنوز سرنخ‌هایی از آن را تشخیص می‌دهیم.

اکثر انسان‌ها حداقل تا حدودی می‌دانند که چه استعداد ویژه‌ای دارند، چه‌کاری را به‌راحتی و با لذت و هیجان انجام می‌دهند. می‌دانیم که چه‌کاری برای ما جذاب است و چه‌کارهایی را باید با اکراه و تقلا انجام دهیم.

نبوغ ذاتی تبدیل پول ثروت پسر کار کردن باغ باغبانی

اکثر انسان‌ها تا حدودی می‌دانند که چه استعداد ویژه‌ای دارند و چه‌کاری را به‌راحتی و با لذت و هیجان انجام می‌دهند.

شهود درونی ما به ما نشان می‌دهد که چه استعداد و توانایی‌های درونی داریم. ما این را با قلب خود احساس می‌کنیم. این احساس و ادراک خود، دلیلی دیگر بر وجود آن‌هاست. ما حتی برخی استعدادهای ویژه را در دیگران نیز تشخیص می‌دهیم.

اما ممکن است که شفافیت درونی خود را نسبت به استعداد و علایق خود ازدست‌داده باشیم و یا تحت تاثیر ارزش‌های کاذب اجتماعی، علایقمان منحرف‌شده باشد.
در ادامه به برخی نشانه‌های نبوغ ذاتی اشاره می‌کنیم.

آرزو و علاقه

آرزوها و علایق افشاگر وجود یک استعداد هستند، به‌ویژه زمانی که در اوایل زندگی درک شوند. پیکاسو در سن سیزده‌سالگی در مدرسه نقاشی بزرگ‌سالان ثبت‌نام کرده بود. اینشتین در پنج‌سالگی با دریافت یک قطب‌نما و مشاهده ثابت شدن عقربه آن در جهتی خاص غرق تفکر شده حدس زده بود که باید نیرویی خارجی وجود داشته باشد که بر عقربه موثر است. موتزارت اولین سمفونی خود را در سن سیزده‌سالگی نوشت.

در کودکی و نوجوانی چه آرزوهایی بزرگی در سر داشتید؟

به چه زمینه‌ای یا زمینه‌هایی علاقه دارید؟

انجام چه‌کار و فعالیتی به شما شور و هیجان می‌بخشید؟

نبوغ ذاتی شما ساختار یگانه این استعدادها است.

در مورد این سوالات با آرامش و فراغت بیندیشید و بنویسید. نوشتن بهترین روش فکر کردن است. هرچه بیشتر بنویسید، عمیق‌تر خواهید اندیشید.

نبوغ ذاتی ما معمولا بیشتر از یک وجه دارد. ممکن است چند استعداد خاص و به‌ظاهر نامرتبط داشته باشیم. نبوغ ذاتی شما ساختار یگانه این استعدادها است. هدف ما کشف ساختار یگانه نبوغ ذاتی‌مان است.

یادگیری سریع و آسان

یادگیری سریع نشانه دیگری از استعداد شماست. گاهی اوقات یک استعداد خاص، خود را از طریق آرزو و اشتیاق نشان نمی‌دهد. به دلایل فراوانی، با اینکه استعداد در شما وجود دارد، اما صدای آن را که شما را فرامی‌خواند، نمی‌شنوید. در عوض، در زمانی دیرتر، چیزی در استعداد جرقه می‌زند و این سرعت یادگیری مهارتی است که نشانه وجود و قدرت استعداد در شماست.

به‌زودی تمامی همکلاسان خود را پشت سر می‌گذارید. از پیش مطالب را می‌خوانید و مسائلی را آزمایش می‌کنید که هنوز برنامه آموزشی آن‌ها را مطرح نکرده است.

یادگیری سریع نبوغ ذاتی پول تبدیل ثروت

یادگیری سریع یک موضوع نشان دهنده استعداد شما در آن حیطه است.

حتی مربی نیز از شما دل‌خوشی ندارد چون با سوال‌ها و نظرات جدید وی را به چالش می‌کشید؛ اما اهمیتی به این مسائل نمی‌دهید چون مهارت جدید چنان به‌طور طبیعی در وجود شما نفوذ کرده است که مشتاق هستید هر چه زودتر آن را عملی کنید. فرقی نمی‌کند این مهارت در امر فروش، معرفی کالا، طراحی و معماری، نوشتن یک گزارش، سرگرم کردن کودکان، آموزش کارکنان جدید، ویرایش یک متن و یا میزبانی از مهمانان یک هتل باشد. اگر بخواهید آن را به‌سرعت یاد بگیرید، باید به آن عمیق‌تر بنگرید. به‌این‌ترتیب قادر خواهید بود تا استعدادهایی که این یادگیری سریع را میسر کرده‌اند، شناسایی کنید.

فهرستی از فعالیت‌ها و کارهایی را که آن‌ها را به‌سرعت یاد می‌گیرید و به‌راحتی انجام می‌دهید بنویسید. آیا این کارها با شور و هیجان هم همراه است؟

آیا به رویاها و آرزوهای کودکی شما مرتبط است؟

این تمرین می‌تواند سرنخ‌هایی را برای کشف نبوغ ذاتی‌تان به شما ارائه دهد.

لذت و شادی

نبوغ ذاتی شما به‌صورت فعالیتی متجلی می‌شود که شما از انجام آن لذت می‌برید و آن کار را به‌راحتی و بدون تقلا انجام می‌دهید. در طول انجام آن احساس شور و هیجان دارید. اشتیاق وافری نسبت به انجام آن دارید. علت همه این احساسات خوب همان شبکه عصبی خاص و منحصربه‌فرد شماست. طبیعت فقط در صورت تلاش در جهت شکوفایی نبوغ ذاتی خودتان، به شما پاداش می‌دهد! برخی نشانه‌های فعالیتی که نبوغ ذاتی شما را آشکار می‌کند این‌گونه هستند.

  • این فعالیت برای شما لذت‌بخش و شادی‌آور است.
  • فعالیت شما راحت، بدون زحمت و لذت‌بخش است.
  • فعالیت به معنای واقعی کلمه برای شما معنادار است.
  • وقتی به آن فعالیت می‌پردازید، گذر زمان را حس نمی‌کنید.
  • فعالیت باعث می‌شود که احساس خوبی در مورد خودتان پیدا کنید.
  • کار دیگری وجود ندارد که بخواهید آن را انجام دهید.
  • از آن فعالیت به خاطر خودش لذت می‌برید نه به‌عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به هدفی دیگر

تبدیل نبوغ ذاتی به ثروت مادی

در اطرافیان خود چند نفر را می‌شناسید که کاری را که واقعا دوست دارند و در آن استعداد دارند انجام می‌دهند؟

چند نفر را در میان دوستان خود می‌شناسید که از رشته تحصیلی و شغل خود راضی باشند؟

چند نفر از دوستان شما از طریق انجام کار عاشقانه خود، امرارمعاش می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم کاری که به آن علاقه داریم و از انجامش لذت می‌بریم با نبوغ ذاتی‌مان همسو و سازگار است؛ بنابراین باید کاری را انجام دهیم که دوستش داریم و به آن عشق می‌ورزیم.

عشق و اشتیاق نیرویی است که بر هر مانعی غلبه می‌کند.

وقتی با این کار ارزش و خدمتی را به دیگران عرضه کنیم که در جهت رسالت شخصی ماست، در بالاترین مراتب خودشکوفایی و تعالی مادی و معنوی قرار خواهیم داشت. تنها با انجام کاری که برایمان دل داشته باشد، خواهیم توانست خدمت بزرگی به جهان عرضه کنیم؛ زیرا عشق و اشتیاق نیرویی است که بر هر مانعی غلبه می‌کند.

ویل اکانر می‌گوید: «هر جا عشق بزرگی هست، معجزات بزرگی اتفاق می‌افتند».

راهکارهایی را برای کسب درآمد از نبوغ ذاتی

۱- نبوغ ذاتی خود را بشناسید

شناخت نبوغ ذاتی کار ساده‌ای است. شما بارها در انجام بعضی از کارها احساس شور و هیجان، لذت و فراموشی گذر زمان را حس داشته‌اید. این‌ها همه حکایت از نبوغ ذاتی شما دارد. روی معیارهایی که در بالا ارائه کردیم، تمرکز کنید. ببینید در چه زمینه‌ای توانایی خاصی دارید؟ از چه‌کاری لذت می‌برید؟ تصور انجام چه فعالیتی قلب شما را به تپش وامی‌دارد؟

منابع بیرونی ممکن است به ما کمک کنند و برایمان الهام‌بخش باشند؛ اما درنهایت این خود ما هستیم که باید بتوانیم نسبت به نبوغ ذاتی خود به شفافیت و اطمینان برسیم. معیارهای بیرونی و باورهای منفی که در طول سال‌ها نسبت به توانایی‌های خود شکل داده‌ایم، ممکن است دیدمان را تیره‌وتار ساخته باشند اما با تامل، درون‌نگری و بازیابی خود واقعی‌مان، قادر خواهیم بود با استفاده از برخی توصیه‌ها به کشف نبوغ ذاتی خود دست‌یابیم.

۲- نبوغ ذاتی خود را شکوفا کنید.

به دلایل عصب‌شناختی، اگر شما در کاری استعداد نداشته باشید نه‌تنها لذتی از آن کار نخواهید بُرد؛ بلکه انجام آن برای شما زجرآور و فرساینده هم خواهد بود؛ اما اگر به نبوغ ذاتی خود بپردازید، طبیعت با ترشح هورمون‌های شادی‌بخش و هیجان‌آور به شما پاداش می‌دهد.

به این دلیل که شما برای انجام همان کار ساخته‌شده‌اید. پس چه چیزی بهتر از اینکه کاری را انجام دهیم که هم در آن استعداد و هم به آن علاقه داریم؛ اما برای شکوفایی نبوغ ذاتی خود باید مهارت‌های لازم را نیز فرابگیرید. باید تلاش کنید و استعداد خود را تا بالاترین حد ممکن تقویت کنید و توسعه دهید.

دو دست در حال سفالگری نبوغ ذاتی پول ثروت تبدیل

برای شکوفایی نبوغ ذاتی خود باید مهارت‌های لازم را نیز فرابگیرید.

نبوغ یک استعداد بالقوه است و جز با یادگیری مهارت‌های لازم و تلاش مداوم رشد نمی‌کند و به شکوفایی نمی‌رسد. ممکن است بسیاری فکر کنند نوابغ بدون هیچ تلاشی به موفقیت‌های بزرگ دست می‌یابند ولی واقعیت کاملا عکس این است. نبوغ یک درصد استعداد و نودونه درصد تلاش مداوم است.

تلاش و مداومت ویژگی بارز هر نابغه‌ای است؛ اما باید بدانیم که این تلاش و پشتکار با تقلا و جان کندن سایر آدم‌ها تفاوت اساسی دارد. کاری که نوابغ انجام می‌دهند برایشان حکم بازی و تفریح را دارد. تلاش آنان به جدیت کودکان هنگام بازی می‌ماند. در واقع کار آن‌ها تفریحشان است. به خاطر همین است که می‌توانند به‌طور خستگی‌ناپذیر ساعت‌ها به تلاششان ادامه دهند.

۳- روش‌های کسب درآمد از نبوغ ذاتی خود را فرابگیرید.

مهارت‌های مالی در مدرسه و دانشگاه به ما آموخته نمی‌شوند؛ بنابراین باید خودمان آن‌ها را بیاموزیم. ذهن بیشتر افراد سرشار از افکار محدودکننده و منفی در مورد پول و ثروتمند شدن است. اولین قدم این است که به‌نوعی روانکاوی ثروت در مورد خود دست بزنیم تا بتوانیم ذهنیت مالی خود را در حد دلخواه و ثروتمندانه تنظیم کنیم.

برای اینکه نبوغ ذاتی خود را به ثروت مادی تبدیل کنید، علاوه بر آشنایی با مسائل و مهارت‌های مالی و پولی به مقدار زیادی شهامت، اشتیاق و استقامت نیاز خواهید داشت. علاوه بر موانع شکوفایی نبوغ ذاتی، موانعی نیز برای تبدیل نبوغ ذاتی به ثروت مادی در پیش خواهید داشت.

می‌توانید نبوغ ذاتی خود را به یک کار پاره‌وقت تبدیل کنید.

باید بر این موانع غلبه کنید. باید بر شبح ترس غلبه کنید. باید بر باورهای منفی خود و اطرافیان غلبه کنید. باید تمام تمرکز خود را روی کارتان بگذارید.

در حال حاضر امکانات زیاد و ارزانی برای معرفی کسب‌وکار وجود دارد. استعداد شما در هر زمینه‌ای که باشد، می‌توانید از پتانسیل اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ و توسعه کار خود استفاده کنید.

می‌توانید نبوغ ذاتی خود را به یک کار پاره‌وقت تبدیل کنید. این نکته اساسی را همواره به خاطر داشته باشید که در شروع کار میزان سودتان اصلا نباید اهمیتی داشته باشد. حتی باید حاضر باشید تا زمان تسلط بیشتر به کارتان، آن را به‌طور رایگان انجام دهید.

تبدیل رویا به واقعیت

ضروری است که تصویری ایده آل از موقعی که نبوغ ذاتی خود را کاملا شکوفا کرده و از آن طریق ثروتمند شده‌اید در ذهن خود بسازید و همواره از آن موضع عمل کنید؛ یعنی فرض کنید هم‌اکنون در آن شرایط ایده آل هستید. در این صورت چه جور آدمی خواهید بود؟ چطور فکر خواهید کرد؟ چه احساسی خواهید داشتید؟ چه روابطی دارید؟ سعی کنید هم‌اکنون به همان شکل، فکر، احساس و عمل کنید. این کار به‌طور معجزه‌آسایی روند تبدیل نبوغ ذاتی به ثروت مادی را تسریع می‌کند.

بدانید که هیچ محدودیتی برای کسب ثروت با شکوفایی نبوغ ذاتی‌تان وجود ندارد جز محدودیتی که در ذهن خود دارید. پس افق‌های وسیع‌تر و رویاهای بزرگ‌تر را انتخاب کنید. بزرگ فکر کنید و بزرگ باشید. در این صورت روزی درحالی‌که مشغول تفریح و بازی هستید متوجه خواهید شد در حال پول درآوردن نیز هستید. پیوند نبوغ ذاتی به ثروت مادی، تفریح و لذت شما را به منبع درآمدی سرشار تبدیل خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کامران

    دمتون گرم مطالبش عالی بود