کد مطلب: ۲۷۹۴۸۷

داستان نانوایی که تلاش کرد استارت‌آپ باشد

داستان نانوایی که تلاش کرد استارت‌آپ باشد

کمپانی Doughbies نمونه‌ای از کمپانی است که با وجود شکست، با استفاده از روش‌های جلب کمک توانست بار دیگر کار خود را از سر بگیرد. با این حال هفته گذشته این کمپانی اعلام کرد که دیگر قادر به ادامه نیست و به صورت رسمی پایان کار خود را اعلام کرد.

Doughbies در واقع نانوایی است که به عنوان استارت‌آپ شناخته شده است. این استارت‌اپ در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و سرمایه‌اولیه این کمپانی رقمی معادل ۶۷۰ هزار دلار بود. در همان روز راه‌اندازی کمپانی سرویس ارسال کلوچه نیز آغاز به کار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی Doughbies نمونه‌ای از کمپانی است که با وجود شکست، با استفاده از روش‌های جلب کمک توانست بار دیگر کار خود را از سر بگیرد. با این حال هفته گذشته این کمپانی اعلام کرد که دیگر قادر به ادامه نیست و به صورت رسمی پایان کار خود را اعلام کرد. جالب آنکه پایان کار این کمپانی به دلیل کمبود منابع مالی نبود.

کوکی‌های پخت این استارت‌آپ با تکه‌های شکلات همراه بود که همین موضوع به ظاهر کم‌اهمیت، قیمت تمام شده را به شدت افزایش داده بود

دنیل کانوی از موسسان و مدیرعامل این کمپانی به وب سایت تک‌کرانچ گفت: «استارت‌آپ Doughbies کسب و کار سودآوری بود که ۳۶ درصد سود ناخالص و ۱۲ درصد سود خالص را نصیب مدیرانش کرده بود.» کانوی دلیل موفقیت‌شان در سال‌های اولیه را در تمرکز بر مسائل مالی و توجه به بازخوردهای مشتریان عنوان کرد.

کسب‌وکارهای مختلف به دنبال فعالیت‌هایی از جمله نانوایی آنلاین با استفاده از سیستم ارسال در محل در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به عنوان کسب و کار خلاقانه محسوب می‌شدند. امروزه خشک‌شویی آنلاین یا سرویس‌های ارسال غذا به عنوان کارهایی خلاقانه طبقه‌بندی نمی‌شوند. آنچه باید در عصر جدید مورد توجه قرار بگیرد توجه به خواست و نیاز مشتری است تا با ارائه خدمات مشتریان احساس خوبی داشته باشند.

کوکی‌های پخت این استارت‌آپ با تکه‌های شکلات همراه بود که همین موضوع به ظاهر کم‌اهمیت، قیمت تمام شده را به شدت افزایش داده بود. مهمترین معضلی که کار این استارت‌آپ را به بن‌بست کشاند به برنامه‌‌ریزی‌های این کمپانی مربوط می‌شد. برنامه‌ریزی که عملا وجود نداشت. یعنی مشتریان به صورت طبیعی در روزهای اول آشنایی کوکی‌هایی را به این کمپانی سفارش می‌دهند و در هفته‌های آینده تعداد سفارش‌ها کاهش پیدا می‌کند. با کاهش سفارش‌ها می‌توان دریافت که مشتریان تمایل‌شان برای خرید کوکی‌های شکلاتی را از دست داده‌اند یا اینکه روش‌های جایگزین بهتری برای خرید کوکی پیدا کرده‌اند.

این کمپانی برخلاف دیگر کمپانی‌های رقیب خود عمده توجه‌ خود را معطوف به سبد خرید مشتریان کرد و تلاش کرد کیفیت محصول را بالا ببرد. این اقدامات بدون توجه به قیمت تمام شده و به کار بردن خلاقیت انجام شد. کاری که موجب از میان رفتن فلسفه وجودی استارت‌آپی شد که از کسب و کاری خلاقانه به نانوایی ساده تبدیل شد.
پس از مدتی Doughbies ایمیلی را برای مشتریان ثابت خود ارسال کرد و مشکلات موجود را اینگونه توصیف کرد: «درحال حاضر توان خرید مکانی به عنوان خانه نداریم. خانه‌ای که برازنده نیاز مشتریان وفادار ما باشد.» همین مشکل کافی بود که رقبا را به تکاپو بیاندازد.

در نهایت مدیران این کمپانی به نتیجه رسیدند که هر کسب و کاری استارت‌آپ نیست و هر استارت‌آپی الزاما مسیر پیشرفت را طی نمی‌کند. گاهی نیاز است که مدیران کمپانی موفق، چشم‌انداز و نقشه راه‌ آینده را در برابر دیدگان خود حفظ کرده و در مواقع درست دست به اقدام صحیح بزنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.