کد مطلب: ۲۸۸۴۹۹

چگونه سلامت کسب و کارمان را حفظ کنیم؟

چگونه سلامت کسب و کارمان را حفظ کنیم؟

جهان امروز، دنیای سرعت و تغییر است. فناوری‌هایی که تا دیروز به عنوان دستاوردی تازه و جدید مورد توجه قرار می‌گرفتند، فردا به عنوان نوستالژی معرفی می‌شوند. از این رو بیش از آنکه فعالان این حوزه به دنبال ثبات و پایداری باشند باید منعطف بوده و نسبت به تغییرات با برنامه‌ریزی عمل کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بسیاری از کارآفرینان که در زمینه اجرای ایده‌های خلاقانه و اداره استارت‌آپ‌ها فعالیت‌ می‌کنند بر این باورند که محیط کسب و کار پایدار و با ثبات نشانه‌ای از موفقیت استارت‌آپ است. اما واقعیت موجود در جهان پیرامون ما حرف دیگری برای گفتن دارد.

جهان امروز، دنیای سرعت و تغییر است. فناوری‌هایی که تا دیروز به عنوان دستاوردی تازه و جدید مورد توجه قرار می‌گرفتند، فردا به عنوان نوستالژی معرفی می‌شوند. از این رو بیش از آنکه فعالان این حوزه به دنبال ثبات و پایداری باشند باید منعطف بوده و نسبت به تغییرات با برنامه‌ریزی عمل کنند.

استیو جابز توانایی بالایی در خلق و به کارگیری خلاقیت داشت. او دست به ساخت محصولاتی می‌زد که پیش از آن وجود نداشتند

عدم برخورد مناسب با تغییرات و شرایط نوین چالش پیش روی شرکت‌های کوچک و کسب و کارهای نوظهور نیست. در این میدان خطر جا ماندن از سرعت فناوری‌های جدید کمپانی‌های بزرگ را نیز تهدید می‌کند. یکی از مثال‌های روشن در ارتباط با کمپانی بزرگ اپل، آن هم بعد از فقدان مدیر کاریزماتیکش، استیو جابز قابل مشاهده است.

استیو جابز توانایی بالایی در خلق و به کارگیری خلاقیت داشت. او دست به ساخت محصولاتی می‌زد که پیش از آن وجود نداشتند. در حالی که امروز کار اصلی اپل، ساخت آیفون کوچک‌تر و آیپد بزرگ‌تر شده است. ساخت و سازی که صدای برخی از طرفداران پر و پا قرص این کمپانی را نیز درآورده است. امروز اپل به محصولی نیازمند است که مرزهای موجود را در هم شکسته و مسیر تازه‌ای پیش پای این کمپانی نامدار قرار دهد. همچنین در همین مسیر است که لزوم توجه به تغییرات و نو ارتباط با آنها برای هر کسب و کاری اهمیت پیدا می‌کند.

رفتارهای پیشگیرانه در ارتباط با تغییرات داشته باشید . یعنی برای تغییرات جدید خود را آماده کنید. اندی گراو یکی از کارآفرینانی است که نسبت به تغییرات همواره آماده بوده است. شواهد نشان می‌دهد تقریبا هر دو ماه یک بار او تعداد ترانزیستورهای موجود در چیپ‌ها را دو برابر می‌کرد. تا نتیجه دلخواه را به دست‌آورد.

گوشه و کنارها را برای تغییر الگوها جست‌وجو کنید . برخی قهرمانان دنیای خلاقیت و ایده مانند الون ماسک مدام به دنبال تحقق رویاهای آینده‌اند. ساختن قطارهای هایپرلوپ و برخی فناوری‌های جسورانه در این چارچوب قابل بررسی است. این مدیران معمولا شجاعت اتخاذ تصمیم‌های جسورانه‌ای را دارند که خلاف جریان عمومی بازار است.

تجارت خود را با اهداف اجتماعی بالاتر به منظور الهام‌ گرفتن گره بزنید . با مطالعه کارآفرینان می‌توان دریافت که آن دسته از مدیرانی که چشم‌انداز باز و روشنی برای خود در نظر گرفته‌اند تا جهان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنند، در کارشان توفیق بیشتری به دست آورده‌اند.

ایجاد و تداوم حساسیت نسبت به آینده. بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند حساسیت لازم برای رسیدن به اهداف آینده را در میان کارکنان خود ایجاد کنند. کمپانی‌های بزرگی مانند گوگل تلاش می‌کنند تا کارکنان‌شان را در تجارت سهیم کرده و در مسیر پیش رو با یکدیگر حرکت کنند. در واقع ساختار این دست شرکت‌ها بر شرایط برد-برد استوار است.

جدا کردن تیم سازنده محصولات جدید از جریان تنش‌ها و بحران‌های روزمره. تیم‌های تجاری امروزی به طور کلی کم کارند. آنها معتقدند که نیروهای نسل جدید در کمپانی‌ها نیز نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. از این رو ساده‌ترین کار در این مسیر، جداسازی این دو جریان از یکدیگر است.

در نظر گرفتن بودجه برای کارآفرینی و آموزش. علاوه بر سرمایه‌گذاری برای ایجاد خلاقیت، گاهی لازم است که کمپانی‌ها درآمدهای خود را برای خرید ابتکار و ایده نیز هزینه کنند. کمپانی مشهور آی‌بی‌ام یکی از این نمونه‌ها است که در تمام سال‌های فعالیت‌ خود، شرکت‌های کوچک و بزرگ فراوانی را خریداری کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.