کد مطلب: ۲۸۸۷۱۰

روایت تجارت‌نیوز از بررسی مرکز آمار در بهار امسال:

زمین در تهران متری ۲۶ میلیون تومان/تورم ۲۶ درصدی اجاره مسکن و ۳۶ درصدی قیمت مسکن

زمین در تهران متری 26 میلیون تومان/تورم 26 درصدی اجاره مسکن و 36 درصدی قیمت مسکن

حداقل قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در بهار سال 1397 معادل 940 هزار تومان و حداکثر آن 26 میلیون و 700 هزار تومان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وضعیت بازار مسکن در بهار امسال چگونه بوده است؟

طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار، مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی در فصل بهار سال 1397 در مقایسه با بهار سال 1396 در شهر تهران با 26.7 درصد تورم همراه بوده است، به طوری که اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران حدود 29 هزار تومان با میانگین مساحت 78 متر مربع و متوسط عمر بنای 14 سال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل 26.7 درصد و نسبت به فصل قبل 5.8 درصد افزایش داشته است.
متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال 1397 در شهر تهران شش میلیون تومان با میانگین مساحت 259 مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل 3.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 33.7 درصد افزایش داشته است.


حداقل قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در بهار سال 1397 معادل 940 هزار تومان و حداکثر آن 26 میلیون و 700 هزار تومان بوده است. تعداد معاملات زمین یا زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده در این رنج قیمتی نسبت به بهار سال 1396 با افزایش 33.3 درصدی همراه بوده است.
همچنین بر اساس داده‌های مرکز آمار، در فصل بهار سال 1397 متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 6.2 میلیون تومان با میانگین مساحت 88 مترمربع و متوسط عمربنای 11 ساله بوده که نسبت به فصل قبلش 6.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 36.9 درصد افزایش یافته است.
حداقل قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در بهار 1397 معادل 660 هزار تومان و حداکثر آن حدود 38 میلیون تومان بوده است. تعداد معاملات انجام شده در این رنج از قیمت نسبت به بهار سال 1396 معادل 9 درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مستاجر

    برای خودم متاسفم.کل حقوق یک سالم رو جم کنم فقط میتونم باهاش یه مترخونه کلنگی بخرم.بمیرم بهتر از اینه

    • حمید

      ما هم شرایطی مثل شما داریم. ولی اون کارگر بدبخت با ید حقوق 3 سالش را جمع کنه و یک متر خونه بخره.دیروز رفته بودم توای منطقه کارگر نشین کرج بخاطر اینکه جلوی خونشون پارک کرده بودم ریختن چند نفری کتک حسابی به من زدن، هم اعصاب ندارن دیگه هم فرهنگ اومده پایین.

  • ناشناس

    رفتن به قبر راحتتره…..

  • ناشناس

    نرخ هر متر مربع آپارتمان در تهران به صورت میانگین 8 تا 10 میلیون تومان شده است اما نکته قابل تامل جریان سازی سایت ها و رسانه های مثل شما برای کمک به تثبیت این قیمتهاست همه می دانیم که قدرت خرید مردم یک باره سه برابر نشده و یا اتفاق خاصی در دست مزدها به وقوع نپیوسته که مردم به راحتی آپارتمانهایی با این قیمتهای نجومی را در حالت رکود اقتصادی خرید و فروش نمایند پس با کمی تامل می توان به این نتیجه رسید دست اخلال گران اقتصادی و عوامل فشار روانی بر مردم همانطور که یکشبه قیمت دلار و سکه را با جمع کردن آنها در سطح کشور به هر قیمتی و نایاب کردن آنها در کار است و اکنون دست روی سرپناه مردم هم گذاشته و با خرید و فروش برخی منازل فایل شده از سوی اشخاص منفعت طلب و سود جو سعی در تثبیت قیمتهای دارای حباب آپارتمان دارند و شما هم در این تثبیت قیمت ها و با اطلاع رسانی و ایجاد جو روانی به آنها کمک می کنید پس اگر سهوا این کار را می کنید هشیار باشید و اگر از روی عمد است شمار ا به خدا واگذار می کنیم