کد مطلب: ۲۸۹۱۰۱

درس‌هایی که می‌توان از آمازون آموخت

درس‌هایی که می‌توان از آمازون آموخت

کارشناسان و متخصصان امر بر این باورند که اگر می‌خواهید کمپانی تحت مدیریت شما همچنان بر روال خلاقیت و نوآوری حرکت کند، لازم است کارمندان، کاربران و مشتریان خود را در فرآیند خلق خلاقیت مشارکت دهید.

نوآوری و خلاقیت یکی از مهمترین عواملی است که برای موفقیت یک کمپانی در طولانی مدت حیاتی به نظر می‌رسد. کمپانی‌های بزرگ در سال‌های اخیر برای حفظ روند خلاقیت تلاش می‌کنند و سعی دارند که روند ایجاد خلاقیت در ارائه کالا و خدمات از سوی این کمپانی‌ها متوقف نشود.

کارشناسان و متخصصان امر بر این باورند که اگر می‌خواهید کمپانی تحت مدیریت شما همچنان بر روال خلاقیت و نوآوری حرکت کند، لازم است کارمندان، کاربران و مشتریان خود را در فرآیند خلق خلاقیت مشارکت دهید. سرمایه‌گذاری شخصی و رهبری و هدایت اقدامات ابتکاری از درون سازمان یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌تواند در مدت زمان طولانی موفقیت سازمان را تضمین کند.

خلاقیت در مسیر ارائه خدمات

جف بزوس موسس و مدیرعامل آمازون در ارتباط با نقش خلاقیت در موفقیت بر این باور است که ارائه خدمات دست اول می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت داشته باشد. به عنوان مثال بزوس می‌گوید: «مشتریان ما از این رو به ما وفادارند که کیفیت خدماتی که از آمازون دریافت می‌کنند نسبت به دیگر رقبا برتر است. تا زمانی که ما این روند را ادامه دهیم آنها نیز به وفاداری‌شان ادامه می‌دهند و همین موضوع یکی از عوامل ایجاد انگیزه است.»

آمازون در مسیر ارائه خدمات نوآورانه همچنان پیشتاز است. آمازون گو، یکی از این روش‌های خلاقانه است که به خریدار اجازه می‌دهد بدون رویارویی با صندوق‌دار یا مسئول خط، فرآیند خرید خود را تکمیل کند.

ترکیب تکنولوژی و خلاقیت یکی از رموز اصلی برای موفقیت پایدار است. در همین چارچوب اگر کمپانی‌ها علاقه‌مند به ایجاد این پایداری هستند لازم است سه نکته حیاتی که آمازون برای توسعه و پیشرفت در نظر گرفت را لحاظ کنند.

ساخت فرهنگ تحمل شکست

تشویق به شکست شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما برای موفقیت لازم است چند باری شکست را تجربه کرده باشید. آمازون برای کشف آنچه موجب پیشرفت می‌شود بارها اقدامات پر ریسکی انجام داده است. بزوس در این رابطه معتقد است که آمازون بارها و بارها برای انجام برنامه‌ها و طرح‌های خود شکست خورده است. اما همچنان به ایجاد نوآوری و خلاقیت باور دارد.

سرمایه‌گذاری هدفمند

وقتی صحبت فناوری به میان می‌آید آمازون در این چارچوب نیز حرفی برای گفتن دارد. هوش مصنوعی، سیستم‌های پردازش ابری و کنترل صوتی از جمله این فناوری‌های نوظهور است. این سیستم‌ها در همکاری هماهنگی با سیستم‌های دیگر نیز قابل استفاده است.

البته باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاری کورکورانه و بی حساب می‌تواند منجر به تنش و سردرگمی در مجموعه‌های بزرگ شود. در این رابطه باید در نظر داشت که برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها با اهداف کلی مجموعه هماهنگ و سازگار باشد.

پیشرفت همگانی با ساخت اکوسیستم منسجم

کسانی که می‌خواهند به آشپز توانایی باشند باید از روی دست آشپزهای بزرگ نگاه کرده و الهام بگیرند. همین روال در مورد خلاقیت‌های موجود در شرکت‌های بزرگ نیز وجود دارد. آمازون کمپانی است که بر نوآوری تاکید می‌کند. این شرکت مبتنی بر اکوسیستمی خلاقانه است. در همین راستا این کمپانی به کسب و کارهای نوظهور و کارآفرینی‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در سایه این کمپانی بزرگ رشد کرده و پس از رسیدن به موفقیت نام و اعتباری بیشتری برای آمازون به ارمغان آورند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.