کد مطلب: ۳۰۳۲۳۷

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت سکه و طلا اندکی گران می‌شود/ سایت «سکه ثامن» از بانک مرکزی مجوز داشت 

قیمت سکه و طلا اندکی گران می‌شود/ سایت «سکه ثامن» از بانک مرکزی مجوز داشت 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توصیه‌ قابل توجهی برای مردم دارد و می‌گوید که افراد نسبت به خرید سکه و طلا در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی خودداری کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد سایت‌های خرید و فروش سکه مشخص است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: هنوز سایت‌های خرید و فروش سکه و طلا در شبکه‌های مجازی وجود دارند که معاملات خود را با خریداران به طور آنلاین انجام می‌دهند. لازم شود اطلاعات آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

آیت محمدولی در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: توصیه ما به مردم این است که نسبت به خرید سکه و طلا در سایت‌های و شبکه‌های مجازی خودداری کنند.

او افزود: طلا فلز گران‌بهایی است که برای خرید باید آن را از نزدیک رویت کرد. کیفیت، رنگ و قیمت سه ملاک مهم برای ارزیابی طلا به شمار می‌رود. مردم هم باید نسبت به خرید طلا و سکه حساسیت به خرج دهند و این فلز گران‌قیمت را به طور حضوری و از واحدهای صنفی دارای پروانه سفارش و خریداری کنند.

این فعال صنفی درباره علت پیشنهادش درباره نخریدن سکه و طلا از شبکه‌های مجازی گفت: در کشور ما متاسفانه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها بحث خرید و فروش آن هم به‌ شکل مجازی و آنلاین تاکید نمی‌شود. درحالی‌که عده‌ای کسب و کارهای استارتاپی و اینترنتی را نهی می‌کنند اما ما معتقدیم این نوع فعالیت‌ها برای کالاهایی به غیر از سکه و طلا مناسب است اما هنوز فرهنگ‌سازی انجام این نوع معاملات در کشور آن هم برای طلا و سکه مهیا نشده است.

محمدولی درباره جزئیات ماجرای ورشکستگی سایت سکه ثامن و میلیاردها تومان زیان مردم اظهار کرد: این شبکه معاملاتی مجازی از ابتدا در شهر تبریز تاسیس و شکل گرفته است اما طی هشت ماه اخیر فعالیتش را در سطح تهران گسترش داده است. آن طور که بیان می‌شود طی چندین ماه گذشته هزینه‌های هنگفتی را برای عرضه سکه از مردم اخذ کرده اما به دلیل افزایش یک باره نرخ سکه این مجموعه مجازی نتوانسته کالاهای سرمایه‌ای مردم را جایگزین کند. از طرف دیگر برخی عوامل پشت پرده نیز در این ماجرا شیطنت‌هایی را انجام داده‌اند که باعث شده این سایت اعلام ورشکستگی کند.

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا این سایت از بانک مرکزی مجوزهای لازم را برای نحوه فعالیتش داشته است یا خیر؟ گفت: طبق اعلام پلیس فتا این سایت مجوزهای لازم را از بانک مرکزی اخذ کرده بود.

محمدولی در بخش دیگر سخنانش درباره پیش‌بینی قیمت سکه در هفته جاری اظها رکرد: از فردا بازار روال عادی خواهد گرفت و تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش می‌یابد. ممکن است طی هفته جاری با افزایش تقاضا قیمت‌ها نیز اندکی گران شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خسته نباشی حالا دیگه

  • ناشناس

    (قیمت سکه و طلا اندکی بالا خواهد رفت) ، این واژه اندکی یعنی چند میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    میشود 6 میلیون سکه تمام.اندکی در حد یک میلیون گران میشود !!!همانطور که نسبت به پارسال اندکی در حد 4 میلیون گران شده!!!!!!

  • ناشناس

    اندک اندکی وانگهی دریاشد سکه پنج میلیون تومانها شد………..

  • ناشناس

    جناب محمد ولی این مبالغ برای شما اندکه اما برای عموم مردم حقوق حداقل دو سه ماهه واقعا باید تاسف خورد برای این اقتصادیکه تو این چهل سال با حرف اقتصاد ایران متلاشی میشه سکه بشه 10 میلیون هم بعید میدونم مسئولی ککش بگزه یه کمپین باید راه انداخت بنام اقتصاد حرفی

    • لت

      تقصیر خودمونه ک میریم تا چیزی گران میشود اونو حداقل ازش هزارتا میخریم..حتما ک نباید طلا باشه..پوشک..میوه..و هزراران چیز دیگرررررررررر