کد مطلب: ۳۰۳۶۶۱

گفتگوی تجارت‌نیوز با نایب رئیس اتحادیه املاک تهران:

گرانی مسکن به مسکن مهر رونق داد

گرانی مسکن به مسکن مهر رونق داد

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: با توجه به رشد قیمت مسکن نه‌تنها مستاجران بلکه افرادی که قدرت خرید در سطح شهر تهران را نداشتند هم سرکی به مسکن مهرهای باقی مانده کشیدند و تقاضا را در این بخش‌ها افزایش داده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که با رشد قیمت اجاره مسکن در تهران آیا اجاره‌نشینان به سمت مسکن مهر رفته‌اند؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد رشد نامتعارف قیمت اجاره‌بهاء مسکن در کشور بوده‌ایم بخشی از مستاجران ما در سراسر کشور به خصوص در شهرهای بزرگ ایران از نقاط شمال شهر به مرکز و از مرکز به جنوب شهر کوچ کرده‌اند.

حسام عقبایی در ادامه افزود: عده دیگری به دلیل افزایش یک‌باره قیمت‌ها به حاشیه‌های شهر مثل کرج، محمدشهر، پردیس و شهر جدید هشتگرد سکونت گزیدند. از طرف دیگر بخشی از اقشار ضعیف‌تر نیز که توان اجاره‌بهای خانه‌های شخصی‌ساز را در این مناطق نداشتند به مسکن مهر پناه بردند.

او درباره وضعیت خرید مسکن در شهر تهران نیز گفت: در حال حاضر شاهد کاهش قدرت خرید مردم در بخش مسکن هستیم. از این رو با توجه به رشد قیمت مسکن نه‌تنها مستاجران بلکه کسانی‌ که قدرت خرید در سطح شهر تهران را نداشتند هم سرکی به مسکن مهرهای باقی مانده کشیدند و تقاضا را در این بخش‌ها افزایش داده‌اند.

این کارشناس صنفی درباره وضعیت اجاره‌نشینی اظهار کرد: در نیمه اول هر سال فصل اجاره‌نشینی به انتها می‌رسد.فصل اصلی جابه‌جایی مستاجران از خرداد تا پایان شهریور ماه است. در نیمه اول سال 90 درصد مستاجران جابه‌جایی خود را به دلیل آغاز فصل مدارس انجام داده‌اند. بنابراین در این روزها اکثر مستاجران نیز جابه‌جایی‌های خود را انجام داده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شش سال پیش دلیل تورم 40 درصدی همین مسکن مهر بود. الان تورم 300 درصدی را به باقیمانده های مسکن مهر بچسبانیم که حرف دوتا نشه.

  • ناشناس

    این صحبت ها که اظهرمن الشمس است.کاسب سر کوجه مان هم اینها را می داند.چاره کار چیست؟اصلا” این آقای نایب رئیس اتحادیه املاک تهران اگر نباشد برای وضعیت مسکن در تهران چه اتفاقی خواهد افتاد؟!!!

  • سهند

    […] با وجود بیش از یک و نیم میلیون خانه خالی احتکار شده و ساخت وسازهای جدید و این شرایط اقتصادی عجیب است که ملک و خانه زمین نمی خورد. […]