خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۲۶۰۷

مروری بر روزنامه‌های ‌دوشنبه ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۷

حواشی ادامه‌دار خودروسازان و آخرین اتفاقات در بازار ارز

حواشی ادامه‌دار خودروسازان و آخرین اتفاقات در بازار ارز

روزنامه جوان در گزارش خود از اقدام جدید سایپا به شدت انتقاد کرده است. روزنامه ایران وضعیت بازار ارز پساتحریم را آرام توصیف کرده است. اعتماد نیز برنامه‌های آخوندی و حناچی برای شهرداری تهران را بیان می‌کند و در نهایت اطلاعات به نقل از وزیر اقتصاد می‌نویسد که اصلاح نظام بانکی آغاز شده است.

اعضای شورای شهر تهران در حالی مشغول انتخاب سومین شهردار هستند که خبرها حاکی از آن است اکنون از میان گزینه‌های موجود پرویز حناچی و عباس آخوندی به فینال رفته‌اند و گویا تا چند روز آینده تکلیف شهردار تهران مشخص می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه اعتماد صبح امروز در گزارشی با عنوان « رقابت وزیر با معاون سابقش » به ذکر برنامه‌های عباس آخوندی و پرویز حناچی برای شهرداری تهران پرداخته است.

اعتماد به نقل از حناچی می‌نویسد: با مدیریت خردمندانه، هوشمند، شفاف و مسئولیت‌پذیر شهر را اداره خواهم کرد. در عوض عباس آخوندی نیز اعتقاد دارد که باید از مدیریت شهری به سمت نظام حکمروایی شهری حرکت کنیم.

اعتماد به نقل از زهرا بهرام‌نژاد، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران می‌نویسد: برنامه آقاي حناچی هم همانطور كه پيش‌بينی می‌شد متكی بر مسائل شهری و شهرسازی بود. برنامه‌های آقای آخوندی هم بر اصل حكمروايی محلی استوار بود و معتقد بود كه تمام چالش‌های شهری را می‌توان با تعامل و هويت‌بخشي به حاكميت محلي حل و فصل كرد.

بهرام‌نژاد در مورد امکان اختلافات حناچی و آخوندی با دولت نیز می‌گوید: آخوندی می‌گويد مشكل خاصي با رييس‌جمهور ندارد، فقط با وی اختلاف‌نظر دارد. آقای حناچی هم برخلاف اينكه از بدنه دولت خارج شده است و به شهرداری پيوسته مشكلی با دولت ندارد. گاهي اوقات، اختلاف‌نظرها می‌تواند به «ستيز» بينجامد، تمام تلاش ما اين است كه ستيزی رخ ندهد.

روزنامه اطلاعات نیز به نقل از وزیر اقتصاد روایت می‌کند که « اصلاح نظام بانکی آغاز شده است. » دژپسند با بیان اینکه بانک‌ها نباید شرکت‌داری و بنگاه‌داری کرده و دارایی منجمد داشته باشند، می‌گوید: بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی می‌خواهند نقش محوری در اقتصاد کشور ایفا کنند و در این راستا باید ظرفیت‌‌ها، راهکارها را نیز ارائه کنند که این موضوع دردست پیگیری است.‏

اما روزنامه ایران به « وضعیت بازار ارز پساتحریم » پرداخته است. ایران قیمت دلار در بازار فردوسی را بین 13 هزار و 700 تومان تا 14 هزار تومان اعلام کرده و به نقل از یک دلال بازار ارز در مورد وضعیت بازار ارز می‌نویسد: آنطور که فکر می‌کردیم بعد از تحریم‌ها قیمت دلار خیلی بالا برود، نشد. می‌دانی؟ خودشان دلار در بازار ریختند و به همین ترتیب نگذاشتند قیمت بالا برود. اما به نظرم اینطور نمی‌ماند.

ایران روایت می‌کند که در بازار ارز بیشتر افراد به دنبال فروش دلار هستند و کسانی که به دنبال خرید دلار هستند تا دو هزار دلار را راحت می‌توانند بگیرند.

در نهایت روزنامه جوان با در گزارش امروز خود با تیتر « یکی بخر، دو تا ببر به سبک سایپا » به شدت از اقدام جدید این خودروسازی انتقاد کرده است.

این روزنامه می‌نویسد: در اتفاقی نادر در جهان سایپا، این خودرو ساز محبوب (!)، نه از سر تبلیغ بلکه از سر زور (!) و نه برای جذب مشتری بلکه برای پوشاندن بی‌تدبیری‌ها و کم‌کاری‌های خود و انداختن خودروی با کیفیت (!) پراید و تیبا، به مشتری بخشنامه صادر کرده است که خریدار‌ها بایستی قید خودروی ساندرویی را که ۹ ماه پیش ثبت‌نام کرده‌اند بزنند و «پراید» و «تیبا» به خانه ببرند!

جوان اظهارات یکی از متقاضیان خرید ساندرو را اینگونه روایت می‌کند: اسفندماه سال گذشته و قبل از گرانی‌های پیش آمده ۲۷ میلیون تومان به حساب سایپا واریز کردم و قرار شد که آبان ماه امسال برایمان دعوتنامه ارسال شود. حالا حدود ۹ ماه است که منتظر مانده‌ام و به جای دعوتنامه، بخشنامه‌ای از سایپا را در رسانه‌ها دیدم که بی‌تعهدی این خودروساز در قبال مشتریان را نشان می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: اگر من و دیگر متقاضیان ساندرو به پراید احتیاج داشتیم، همان اسفند سال گذشته با پول‌مان و به‌صورت نقدی پراید می‌خریدیم و این چند ماه را منتظر خودروی ساندرو نمی‌ماندیم. نمی‌دانم که مسئولان سایپا چه فکری با خودشان کرده‌اند که چنین بخشنامه‌ای را در نظر گرفته‌اند و اسم آن را هم گذاشته‌اند پیشنهاد برای مشتریان!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.