کد مطلب: ۳۳۴۰۹۰

اویل‌پرایس بررسی کرد:

تخفیف‌های نفتی ایران به مشتریان آسیایی

تخفیف‌های نفتی ایران به مشتریان آسیایی

بر اساس گزارش‌های رویترز، ایران قرار است نفتی را که در ماه ژانویه به مشتریان آسیایی خود تحویل می‌دهد، یک دلار در هر بشکه کمتر از ماه قبل عرضه کند. به این ترتیب نفت خام سبک ایران، 30 سنت ارزان‌تر از نفت خام سبک عربستان خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های رویترز، ایران قرار است نفتی را که در ماه ژانویه به مشتریان آسیایی خود تحویل می‌دهد، یک دلار در هر بشکه کمتر از ماه قبل عرضه کند. به این ترتیب قیمت رسمی نفت خام سبک ایران در ماه ژانویه 0.30 دلار (30 سنت) بالاتر از نفت عمان و دبی خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، همچنین نفت خام سبک ایران 30 سنت ارزان‌تر از نفت سبک عربستان و 1.25 دلار ارزان‌تر از نفت گرید متوسط عربستان است.

بزرگ‌ترین خریداران نفت خام ایران و عربستان، دو کشور هند و چین هستند و انتظار می‌رود که هر دو کشور به دنبال معافیت 6ماهه‌ای که در پنجم نوامبر از سوی آمریکا دریافت کردند، خرید نفت خود از ایران را افزایش دهند.

در حال حاضر، به‌رغم تحریم‌های آمریکا، تخفیف‌های ایران به مشتریان آسیایی اطمینان می‌دهد تا واردات نفت خام از این کشور را ادامه دهند. یافتن مکانیسم‌های پرداخت غیردلاری، دیگر روشی است که مشتریان ایران را از اقدامات تنبیهی آمریکا در امان نگه می‌دارد.

پیش‌تر رویترز به نقل از حسن‌ روحانی، رئیس‌جمهور ایران اعلام کرده بود که صادرات نفت ایران از یک ماه پیش تاکنون بهبود یافته است. حسن روحانی در تلویزیون دولتی اظهار کرد: هدف آمریکایی‌ها به صفر رساندن صادرات نفت ما بود. اما باید بگویم که بعد از چهارم نوامبر و شروع تحریم‌ها، صادرات نفت ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تلاش‌های آمریکا ناموفق بوده است.

این در حالی است که ایران از توافق کاهش تولید که هفته گذشته در اجلاس وین میان تولیدکنندگان اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک امضا شد، معاف است. به این ترتیب، سه کشور ایران، ونزوئلا و لیبی مجاز هستند کمتر از سه میلیون بشکه نفت در روز به بازار عرضه کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، به دنبال عدم اطمینان مشتریان نفتی ایران درباره دریافت معافیت از آمریکا ، صادرات نفت ایران در ماه اکتبر در مقایسه با یک ماه قبل از آن -اکتبر- چندصد هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاهش 40 درصدی صادرات نفت ایران و تخفیف‌های نفتی ایران به مشتریان به طور بی‌سابقه