کد مطلب: ۳۳۵۶۲۵

رئيس انجمن فروشندگان گوشی تلفن همراه در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

قیمت موبایل ارزان‌تر می‌شود

قیمت موبایل ارزان‌تر می‌شود

رئيس انجمن صنفی فروشندگان سيم‌كارت و گوشی تلفن همراه می‌گوید: با افت قیمت دلار، قیمت گوشی‌های تلفن همراه هم تا حدودی کاهش یافت. این روزها با بسته شدن سامانه ثبت رجیستر شیب کاهش قیمت‌ها با کندی مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، واردات گوشی تلفن همراه ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد. اخیر با کاهش نرخ دلار، قیمت موبایل در بازار هم ارزان شد. حالا برخی فعالان بازار معتقدند چنانچه اختلال‌ها در سامانه ثبت رجیستر برطرف شود، شیب کاهش قیمت‌ها تندتر از ماه‌های گذشته می‌شود.

در همین حال رئيس انجمن صنفي فروشندگان سيم‌كارت و گوشي تلفن همراه درباره این پرسش که با کاهش قیمت دلار قیمت موبایل هم ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با افت قیمت دلار ، قیمت گوشی‌های تلفن همراه هم تا حدودی کاهش یافت؛ این در حالی است که با بسته شدن سامانه ثبت رجیستر شیب کاهش قیمت‌ها با کندی مواجه شده است.

افشار فروتن لاريجاني درباره علت بسته شدن سامانه ثبت رجیستر اظهار کرد: علت بسته شدن سامانه ثبت رجیستر هنوز مشخص نیست. این موضوع بازار را با برخی اختلال‌ها مواجه کرده، چنانچه سامانه به روند عادی خود بازگردد، هم شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها هستیم و هم رونق در بازار موبایل ایجاد خواهد شد.

کاهش قیمت موبایل در بازار

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و گوشی تلفن همراه می‌گوید: کاهش نرخ ارز در بازار می‌تواند تاثیر مستقیمی در قیمت تمام‌شده گوشی‌ها داشته باشد.

وی گفت: گوشی‌های تلفن همراه با ارز آزاد وارد می‌شوند. ازاین‌رو کاهش نرخ ارز در بازار می‌تواند تاثیر مستقیمی در قیمت تمام‌شده گوشی‌ها داشته باشد. البته برخی محدودیت‌ها در قیمت گوشی‌های تلفن همراه تاثیرات بسزایی گذاشت، به‌طوری که قیمت گوشی در بازار با گرانی‌های چشم‌گیری روبه‌رو شد.

فروتن لاريجاني درباره این پرسش که باز شدن سامانه ثبت رجیستر قیمت گوشی‌های تلفن همراه را چند درصد ارزان‌تر خواهد کرد؟ پاسخ داد: باز شدن این سامانه در کاهش قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست. در حال حاضر نمی‌توان درصد مشخصی را ارائه کرد، چرا که قیمت گوشی‌های تلفن همراه همانند دیگر کالاها به میزان عرضه و تقاضا ارتباط دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.