کد مطلب: ۸۱۴۴۹۶

چراغ سبز شورای رقابت به افزایش قیمت خودروهای مونتاژی

چراغ سبز شورای رقابت به افزایش قیمت خودروهای مونتاژی

اصلاح قیمت‌های خودروهای مونتاژی باتوجه به قیمت دلار دریافتی خودروسازان در دستور کار شورای رقابت قرار دارد و این اتفاق احتمالا تا پنجشنبه رخ می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شورای رقابت هفته گذشته قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کرد. در جلسه‌ای با خودروسازان آنها متعهد به اجرای مصوبه شورا شدند. اما اخبار روزهای بعد از عدم تبعیت آنها از قیمت‌های مصوب حکایت داشت.

حالا برخی اخبار از احتمال اصلاح قیمت خودروهای مونتاژی خبر می‌دهند. «اخبار خودرو» در این مورد نوشته است: «از آنجا که قیمت گذاری تکلیفی بر اساس دلار 28 هزار تومانی محاسبه شده، برخی مونتاژکاران تأکید داشتند که اجرای این قیمت‌ها به ضرر آن‌ها تمام می‌شود. برای جلوگیری از زیان خودروسازان و به دنبال آن پیشگیری از تضعیف بازار خودروهای مونتاژی، قرار شد شورای عالی رقابت بار دیگر قیمت‌ها رو مورد بررسی قرار داده و نهایتا تا روز پنجشنبه، قیمت نهایی خودروهای مونتاژی را اعلام کند.»

در ادامه این خبر آمده است: «در طی جلسه اخیر بین نمایندگان وزارت صمت و همین‌طور اعضای شورای عالی رقابت، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و مدیران شرکت‌های خودروساز خصوصی، پرونده قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی یک‌بار برای همیشه بسته شد. تبعیت مونتاژکاران از قیمت‌گذاری جدید شورای عالی رقابت، مهم‌ترین ماحصل این جلسه به حساب می‌آید.»

عدم عرضه خودروهای مونتاژی با قیمت‌های مصوب

با وجود این، در روزهای گذشته عرضه‌کنندگان خودروهای مونتاژی از این قیمت‌ها تبعیت نکردند. به گونه‌ای که سازمان تعزیزات هم به موضوع ورود کرد.

روز گذشته، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: وزارت صمت و زیرمجموعه آن سازمان حمایت مصرف‌کنندگان می‌توانند گرانفروشی خودرو‌های مونتاژی را به ما گزارش کنند تا شعبه‌های تعزیرات حکومتی به موضوع رسیدگی کنند.

محمدعلی اسفنانی افزود: شرکت‌های خودروساز تخلفاتی نظیر گرانفروشی یا عرضه کالای تقلبی دارند که به ما گزارش می‌شود و در خصوص برخی از آن‌ها حکم صادر شده است.

حالا نیز به نظر می‌رسد قرار است قیمت‌ خودروهای مونتاژی دوباره به خواست خودروسازان افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • للی

    قائدتا با توجه به دلار ۲۸ هزار تومنی قیمتهای کارخانه باید بیاد پایین نه بالا.
    ضمنا این شورای رقابت چرا بازیچه دست خودروسازان انحصارگر شده و هر چی خودروسازان امر میکنه شورای رقابت اطاعت میکنه
    قیمت هر خودرویی در بازار جهانی مشخص است و اصلا نیازی به دخالت شورای رقابت نیست.

  • علی

    قائدتا با توجه به دلار ۲۸ هزار تومنی قیمتهای کارخانه باید بیاد پایین نه بالا.
    ضمنا این شورای رقابت چرا بازیچه دست خودروسازان انحصارگر شده و هر چی خودروسازان امر میکنه شورای رقابت اطاعت میکنه
    قیمت هر خودرویی در بازار جهانی مشخص است و اصلا نیازی به دخالت شورای رقابت نیست.

  • ناشناس

    بنظرم۳۰درصدقیمتها بایدبیادپایین وگرنه همه دزدن

  • ایران

    مردم عزیز دوست داشتنی و طمع کار بیخیال خرید بشین مجبور میشن قیمتارو بیارن پایین

  • ناشناس

    با سلام خودروهای ممتازی بسیارقیمتشان نسبت به کیفیتشان بالا می باشد

  • علی

    همون اول می خواستید بگید میخواهید قیمت‌ها را گرون کنید تا ما پول بلوکه نکنیم تا کی مردم باید سر کار باشند وام گرفتم 50ملیون باید سود بانک بدم

  • جعفری

    دزدی ازین بالاتر؟؟؟
    قیمت کارخونه رو پایین اعلام کردن همه رفتن ماشینشون رو فروختن طلای خانمشون رو فروختن با هر بدبختی پول جور کردن ماشین بهتر سوار بشن حالا اومده میگه قیمت ماشین باید گرون بشه، خدایا ما چه گناهی کردیم تو دست این کفتارا اسیر شدیم؟
    بنظرتون آیا راهی هست یعنی راهی مونده یعنی راهی گذاشتن برا ملت بیچاره که متنفر نشن از وطنشون؟؟

  • ناشناس

    اگر این درست باشه بلانسبت حضار غلط کردند که قیمت شورای رقابت را در موقع ثبت نام خودرو بار گذاری کردند که مردم را در انتخاب خودرو دچار سر در گمی کردند

    • بینام

      کجاست دادستان کل کشور. کجایند آنها که فریاد قوانین اسلامی معامله آنها گوش فلک را کر کرده ولی الان خود را به کری زده اند.

  • مشکوک

    بیچاره ملت ستم دیده

  • حسین

    باسلام،واقعاتابحال شده یکبارهم بنفع خریدارومصرف کنده غش کنید