کد مطلب: ۷۶۰۶۱۰

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو هیبریدی/ رقیب سرسخت هیبریدی‌های بازار

مشخصات فنی تیگو 8 پرو هیبریدی/ رقیب سرسخت هیبریدی‌های بازار

در شهریور ماه 1401، شرکت مدیران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو برای اولین بار از تیگو 8 پرو هیبریدی، رونمایی کرد. حال می‌خواهیم به بررسی این کراس‌اور چینی بپردازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت مدیران خودرو جهت طبقه‌بندی بهتر، برند فونیکس را به بازار معرفی کرد تا بتواند خودروهای پرآپشن‌تر و رده بالاتر چری را که از قیمت بالایی هم برخوردارند، با اسم فونیکس به بازار عرضه کند.

تیگو 8 پرو هیبریدی، می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی مصرف‌کنندگان در بین خودروهای هیبریدی باشد. حال می‌خواهیم با بررسی این کراس‌اور جذاب، ببینیم که تیگو 8 پرو هیبریدی می‌تواند در بین رقبای چینی و اروپایی خود قد علم کند؟

مشخصات فنی

پیشرانه فونیکس تیگو 8 پرو هیبریدی از مجموعه سه موتور تشکیل شده است. دو موتور برقی و یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ که توان تولید قدرت مناسبی دارد.

Tiggo 8 Pro Hybrid

با دقت در مشخصات فنی این خودرو، می‌توان به این نتیجه رسید که تیگو ۸ پرو هیبریدی، به دلیل همکاری دو پیشرانه برقی با پیشرانه بنزینی، از قدرت نسبتا بالا و مصرف بسیار پایینی برخوردار است. در نتیجه پیشرانه این خودرو جزو نکات مثبت آن محسوب می‌شود.

مشخصات ظاهری

تیگو ۸ هیبریدی از لحاظ ظاهری، تفاوت زیادی با نسخه بنزینی تیگو ۸ پرو ندارد. تفاوت‌ ظاهری آن با نسخه عادی، تنها به چند چیز جزئی مانند تغییر حاشیه جلوپنجره، اضافه شدن پلاگین شارژ موتور برقی روی گلگیر جلو و نصب ورودی هوا در دو سمت گل‌گیر جلو خلاصه می‌شود که واقعا در نگاه اول زیاد معلوم نیست.

قسمت عقب خودرو، نسبت به قسمت جلو که ظاهری بسیار خشن و اسپرت دارد، از طراحی بسیار ساده‌تری برخوردار است و می‌توان گفت شرکت چری در طراحی قسمت پشتی، کم کاری کرده است.

Tiggo 8 Pro Hybrid back

مشخصات داخلی

قسمت داخل کابین نیز همانند قسمت بیرونی خودرو، تفاوت‌های جزئی پیدا کرده.

یکی از این تفاوت‌ها، تغییر رنگ تریم داخلی از مشکی- قهوه‌ای به مشکی- خاکستری است که ممکن است این تریم برای بعضی از مصرف‌کنندگان خسته‌کننده باشد.

متاسفانه در این خودرو نیز مانند اکثر خودروهای چینی بازار، سیستم تهویه‌مطبوع به وسیله یک نمایشگر 8 اینچی و به صورت لمسی تنظیم می‌شود که می‌تواند علت حواس پرتی راننده در حین رانندگی شود.

روی داشبرد خودرو، یک صفحه نمایش بزرگ یک تکه برای پشت آمپر و اطلاعات و سرگرمی کار شده که در اصل از دو نمایشگر کوچک‌تر 12.3 اینچی تشکیل شده است.

استفاده از دکمه‌های پیانویی برای تنظیمات نمایشگر اطلاعات، بر جذابیت کابین این خودرو افزوده است.

حجم صندوق عقب تیگو 8 پرو هیبریدی که ظرفیت 7 نفر سرنشین‌را داراست، با پایین آوردن صندلی‌های ردیف عقب، به 1179 لیتر می‌رسد که عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

Tiggo 8 pro Hybrid interior

آپشن‌ها و امکانات

به دلیل اینکه این خودرو هنوز از سوی مدیران خودرو کامل معرفی نشده است، اطلاعات دقیقی از آپشن‌های آن در دسترس نیست اما به دلیل اینکه تعدادی از آپشن‌ها در تیگو 8 بنزینی قرار گرفته که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم، انتظار می‌رود در نسخه هیبریدی نیز این آپشن‌ها قرار داشته باشد.

از جمله این آپشن‌ها، می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، سیستم نگهدارنده خودرو بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل هوشمند نور بالا و… اشاره کرد.

البته انتظار داریم به دلیل اینکه نسخه هیبریدی دیرتر به بازار عرضه می‌شود و البته به احتمال زیاد از قیمت بالایی برخوردار باشد، این خودرو نسبت به تیگو 8 پرو بنزینی از آپشن‌های بیشتری داشته باشد.

قیمت تیگو 8 پرو هیبریدی

هنوز اطلاع دقیقی از قیمت اعلامی شرکت مدیران خودرو و شرایط فروش آن نداریم اما انتظار می‌رود بعد از معرفی، این خودرو حداقل حدود 20 درصد گران‌تر از نسخه بنزینی باشد.

با احتساب قیمت بازاری نسخه بنزینی تیگو 8 پرو در بهمن ماه 1401، به قیمت حدودی سه میلیارد تومان برای نسخه هیبریدی می‌رسیم که رقم قابل توجهی برای یک کراس‌اور چینی است.

جمع‌بندی

خودروی تیگو 8 پرو هیبریدی، به لحاظ کلی یک خودروی کامل برای استفاده خانوادگی است و مشخصات فنی و ظاهری بسیار خوبی دارا است.

اما اگر بخواهیم زیرساخت‌های داخل کشور را نیز در نظر بگیریم، به دلیل هیبریدی بودن این خودرو و لزوم انجام سرویس های دوره‌ای برای قسمت‌های مختلف آن اعم از باطری‌ها، احتمالا دارندگان آن در داخل کشور به معنی واقعی کلمه، به دردسر بی‌افتند.

امیدواریم با افزایش عرضه خودروهای هیبریدی در بازار داخل کشور، زیرساخت‌های لازم برای خرید و نگهداری این نوع خودروها فراهم شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا جامع و کامل بود و از همه لحاظ ماشین خوبیه