کد مطلب: ۷۶۰۴۲۵

برنامه عرضه خودرو در بورس کالا / فردا چه خودروهایی عرضه می‌شود؟

برنامه عرضه خودرو در بورس کالا / فردا چه خودروهایی عرضه می‌شود؟

بر اساس اعلام بورس کالا قرار است فردا خودروهای فیدلیتی، دیسپکت و تارا روی تابلوی معاملات عرضه شود؛ قیمت این خودروها چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته اخیر بود که شورای رقابت رسما با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت کرد اما تنها پس از چند روز از مخالفت شورای رقابت، شورای عالی بورس پا به میدان گذاشت و اعلام کرد که عرضه خودرو در بورس کالا ادامه خواهد شد.

اگرچه ادامه عرضه خودرو در بورس کالا به این سادگی‌ها هم نیست و قرار است بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، دولت از سال آینده سهم خود را از عرضه خودرو در بورس کالا بردارد، اما دست کم شفافیت بورس کالا می‌تواند همچنان تا حدی به بهبود وضعیت بازار خودرو کمک کند.

بر اساس اعلام بورس کالا قرار است فردا شاهد عرضه خودروهای جدید در این بازار باشیم. سه‌شنبه 25 بهمن ماه تابلوی معاملات شاهد عرضه سه خودرو در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف خواهد بود.

بر همین اساس فردا قرار است 250 دستگاه فیدلیتی مشکی و 250 فیدلیتی سفید عرضه شود. همچنین 300 دستگاه ریسپکت سفید و 200 دستگاه ریسپکت مشکی عرضه خواهد شد.همچنین 2 هزار دستگاه تارا نیز در این روز در بورس کالا عرضه می‌شود.

گفتنی است میزان پیش‌پرداخت برای این خودروها 100 درصد است و ثبت سفارش نیز از امروز آغاز می‌شود.

برنامه عرضه خودرو در بورس

قیمت خودروهای بورسی چند؟

بر اساس اطلاعیه بورس کالا قیمت پایه فیدلیتی پنج نفره 759 میلیون تومان تعیین شده و برای ثبت سفارش خرید، باید 100 درصد این مبلغ به صورت پیش‌پرداخت در حساب وکالتی متقاضی قرار داشته باشد. باید اشاره داشت که قیمت بازار این خودرو یک میلیارد و 670 میلیون تومان است.

در این روز همچنین 250 دستگاه فیدلیتی هفت نفره مشکی و 250 دستگاه فیدلیتی هفت نفره سفید هم عرضه می‌شود. قیمت پایه این مدل هم 772 میلیون تومان تعیین شده و برای خرید آن به پیش‌پرداخت 100 درصدی نیاز است.

قیمت پایه ریسپکت در بورس کالا 643 میلیون تومان است که با هزینه‌های جانبی و مالیات باید 738 میلیون و 724 هزار تومان پرداخت کند. البته با توجه به زمان تحویل باید زمان خواب را نیز محاسبه کرد و هزینه خواب این محصول بیش از 38 میلیون تومان است؛ اما با وجود این هزینه‌ها این خودرو حدود 570 میلیون تومان از بازار آزاد ارزان‌تر است.

قیمت پایه تارا دستی ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است در حالی که قیمت این خودرو در بازار آزاد 638 میلیون تومان است. یعنی اگر متقاضی خودرو را با قیمت پایه از بورس کالا بخرد حدود 380 میلیون تومان سود خواهد کرد.

به طور کلی خرید خودرو از بورس کالا باعث می‌شود که فرد متقاضی خودرو را قیمت مدنظر خود از درب کارخانه بخرد و با خرید از بازار آزاد زیان نکند.

گفتنی است خودروهای تارا مدل ۱۴۰۲ هستند و زمان تحویل آن به خریداران ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ اعلام شده است. در همین حال امکان تغییر رنگ به انتخاب خریدار وجود دارد. بر این اساس اعلام شده است رنگ‌های مشکی متالیک آبنوس، خاکستری متالیک، نقره ای تیتانیوم، سبز کله‌غازی، قهوه‌ای کادرو، قهوه‌ای نسکافه، آبی اقیانوسی و قرمز ونیزی هم موجود است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.