خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۹۰۳۴

قیمت آریزو ۶ پرو/ اختلاف قیمت نیم میلیاردی کارخانه و بازار!

قیمت آریزو 6 پرو/ اختلاف قیمت نیم میلیاردی کارخانه و بازار!

آریزو 6 پرو به نوعی برادر بزرگ‌تر آریزو 5 پرو محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شد. این سدان چینی یکی دیگر از محصولات مدیران خودرو جهت عرضه در سامانه یکپارچه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چری آریزو 6 پرو هم‌اکنون در تاریخ 20 اردیبهشت 1402 به قیمت یک میلیارد و 710 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شورای رقابت قیمت آن را یک میلیارد و 243 میلیون تومان اعلام می‌کند. در حالی که شرکت مدیران خودرو به عنوان مونتاژکار این خودرو در آخرین بخشنامه فروش خود، قیمت یک میلیارد و 430 میلیون تومان برای آن درنظر گرفته بود.

طبق آخرین اطلاعیه‌ای که از شورای رقابت منتشر شده، مونتاژکاران داخلی قیمت گذاری این شورا را قبول کرده‌اند و مبنای قیمت فروش در سامانه یکپارچه، همین قیمت‌های شورای رقابت خواهد بود.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار ام‌وی‌ام آریزو 6 پرو چه‌قدر است؟

این کراس‌اوور جذاب چینی در بازار به قیمت یک میلیارد و 710 میلیون تومان معامله می‌شود. اگر قیمت‌های شورای رقابت را مبنای محاسبات قرار دهیم، اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار این خودرو به حدود 467 میلیون تومان می‌رسد که واقعا زیاد است.

اما اگر مبنای محاسبات، آخرین قیمت‌های اطلاعیه شرکت مدیران خودرو باشد، این اختلاف قیمتی به 280 میلیون تومان خواهد رسید.

در نمودار زیر تغییرات یک ماهه قیمتی آریزو 6 پرو را مشاهده می‌کنید.

آریزو 6 پرو

معرفی اجمالی

آریزو 6 پرو از یک پیشرانه به حجم 1.5 لیتر توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌ که از طریق گیربکس 9 سرعته CVT، نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

از جمله آپشن‌های جذاب این سدان چینی می‌توان به کیسه‌هواهای جانبی جلو و پرده‌ای، رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر لاین، رادار هشدار خروج از پارک، دوربین 360 درجه، سنسور فشار باد تایر، سنسور باران، کروزکنترل، گرم‌کن صندلی‌های جلو، وایرلس شارژ، نورپردازی داخلی، ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.