کد مطلب: ۸۱۸۷۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پژو ۲۰۷ با موتور ۲۰۶ گران‌تر از ۲۰۷ TU۵/ مشخصات فنی پژو ۲۰۷i تیو ۳

پژو 207 با موتور 206 گران‌تر از 207 TU5/ مشخصات فنی پژو 207i تیو 3

پژو 207i خودرویی بود که به‌عنوان نسل بالاتر 206 معرفی شد. حال اما با زمزمه‌های توقف تولید کامل این خودرو، ایران خودرو قصد دارد 207 را با موتور tu3 عرضه کند. اما نه با قیمتی پایین‌تر از 207 TU5!

به گزارش تجارت‌نیوز ، پژو 207i روی همان پلتفرمی سوار است که پژو 206 بر اساس آن، تولید شد. 206 برای اولین بار در سال 1380 پا به ایران گذاشت و بعدهای تیپ‌های تولیدی آن، به شش عدد رسید. نکته جالب این است که حالا این خودرو گران‌تر از پژو 207 TU5 قیمت خورده است.

به‌دلیل اینکه پژو 206 ظاهر به‌روزتری داشته و جمع و جور بود، این خودرو رفته‌رفته به یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت ایران خودرو تبدیل شد.

به باور بسیاری، پژو 207i خودروی جدیدی نبوده و تقریبا در همه اجزا مشابه برادر بزرگ‌تر خود، یعنی 206 است و باید 206 پلاس نامیده می‌شد. حال اما ایران خودرو تصمیم به‌عرضه این محصول با پیشرانه ضعیف‌تر TU3 یا همان تیپ دویی دارد. هدف از ارائه این محصول با پیشرانه فوق، قیمت تمام شده پایین‌تر آن نسبت به پژو 207i قبلی است.

مشخصات فنی

پیشرانه پژو 207i، پیشرانه جدیدی نیست و دقیقا قرار است همان چیزی که سال‌ها روی 206 های تیپ دو مشاهده می‌کردیم، روی این خودرو نیز قرار گیرد.

موتور TU3، یک پیشرانه تنفس طبیعی با حجم 1360 سی‌سی بوده که قادر به تولید حداکثر 75 اسب‌بخار قدرت و 118 نیوتن‌متر گشتاور است. این پیشرانه 8 سوپاپ، از تکنولوژی پایینی بهره می‌برد و به‌خوبی می‌توان در 206 های تیپ دو و سه‌ای که مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 5 شده‌اند، ایرادات را مشاهده کرد.

این پیشرانه‌ها دیگر توانایی ارتقاء استاندارد آلایندگی را ندارند و با انجام این عمل، مشکلات مربوط به افزایش مصرف سوخت، راندمان تولیدی بسیار پایین و استهلاک بالای پیشرانه به‌دلیل تحمل فشار بالا، به‌وفور در آن‌ها یافت می‌شود.

طراحی ظاهری

در بخش ظاهری، تقریبا هیچ تفاوتی با پژو 207i هایی که شرکت ایران خودرو از قبل تولید می‌کند، مشاهده نمی‌شود. تنها تفاوت، در رینگ‌های پژو 207i است که همانند نسخه‌های اقتصادی، از رینگ‌های فولادی 14 اینچی به جای رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کند.

207 قالپاق

طراحی داخلی

ارائه پژو 207i با پیشرانه TU3 این نکته را یادآور می‌‌شود که احتمالا ایران خودرو قصد دارد نسخه ارزان‌تر خودرو را معرفی کند. بنابراین احتمال می‌رفت که نسخه فوق با داشبورد پژو 206 عرضه شود. اما طبق اعلام ایران خودرو، 207i با پیشرانه TU3 قرار است با مشخصات فول عرضه شود.

بنابراین همان داشبورد 207i روی این خودرو نیز نصب خواهد شد و اکثر آپشن‌ها همانند قبل، روی آن قرار می‌گیرد.

207

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

همان‌طور که اشاره شد، پژو 207i با موتور TU3، تنها از پیشرانه ضعیف‌تری استفاده می‌کند و برای آن دسته از افرادی درنظر گرفته شده، که امکانات رفاهی برای‌شان مهم‌تر از قدرت و شتاب خودرو است.

این هاچ‌بک ایرانی- فرانسوی دارای آپشن‌هایی همچون کروزکنترل، مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، دی‌لایت، آینه‌های برقی و ایزوفیکس بوده که در نسخه داشبورد 206، به‌چشم نمی‌خورد.

قیمت پژو 207i با موتور TU3

ایران خودرو در تاریخ 17 خرداد ماه به‌صورت رسمی در فراخوان مرحله نهم اولویت بندی سامانه یکپارچه فروش خودرو قیمت پژو 207i با پیشرانه TU3 را منتشر کرد.

207 TU3

بر این اساس، این خودرو از 207i فرمان هیدرولیک که با پیشرانه TU5 عرضه می‌شد، حدود 13 میلیون تومان قیمت بالاتری دارد. البته که شرکت ایران خودرو قیمت جدیدی برای 207 قبلی منتشر نکرده و احتمال دارد در صورت اینکه توقف تولید نخورد، قیمت جدیدی برای آن اعلام شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط و جزئیات فروش خودروهای داخلی و مونتاژی می‌توانید به صفحه طرح های فروش خودرو مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اسی

    پیامک واسم نیمده هنوز واسه واریز وجه ۲۰۷ tu3

  • ناشناس

    قیمت گذاری دستوری جز نابودی سهامدار نتیجه ای نخواهد داشت فقط با این کار فاصله قیمت کارخانه و بازار را زیاد می کنید

  • ناشناس

    لطفا پیگیر قیمت 207تیو3 باشید اخه این چه قیمتی هست که گذاشتن خدای با مردم ایطوری رفتار نکنید

  • ابراهیم عموری

    سلام یکی پیگیری کنه لطفا من واسه اینکه پول کمتری ب ۲۰۷ بدم این تیو۳ رو نوشتم والان گرونتره من از کجا پول بقیه ماشین رو جور کنم تیو۵ ارزونتره تا تیو۳ مگه میشه آخه رینگ آلومینیومی این فولادیه .واقعا شاخ در آوردم

    • ناشناس

      سلام تو‌برگه نوشته207 دستیtu3 یا ۲۰۷دستی؟